728 x 90

سوريه,

مقامهای آمریکایی به سی.ان.ان: هواپیماهای روسی به کاروان کمکهای انسانی در سوریه حمله کردند + تصویر

-

حمله هواپیماهای روسی به کاروان کمکهای انسانی در نزدیکی حلب
حمله هواپیماهای روسی به کاروان کمکهای انسانی در نزدیکی حلب
مقام های آمریکایی روز سه‌شنبه 30شهریور 95 اعلام کردند نتیجه تحقیقات اولیه نشان می‌دهد جنگنده‌های روسی کاروان کمکهای انسانی سازمان ملل و انبار هلال احمر سوریه را در نزدیکی حلب هدف قرار داده‌اند.

 
یک مقام آمریکایی به شبکه «سی.ان.ان» گفته است: همه شواهد این نتیجه‌گیری را نشان می‌دهند.

 
در همین زمینه، مقام های آمریکایی به خبرگزاری رویتر گفته‌اند که شواهد نشان می‌دهد هواپیماهای «سوخوی ۲۴» روسیه این حمله را انجام داده‌اند.

 
گزارش‌ها حاکی است که کاروان امدادرسانی که توسط سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی تدارک دیده شده بود در غرب حلب هدف قرار گرفت. در نتیجه این حمله، سازمان ملل عملیات کمک رسانی خود را در سوریه به‌حالت تعلیق در آورد.

 
صلیب‌سرخ جهانی اعلام کرده است در این حادثه دست‌کم ۲۰نفر از جمله عمر برکات، مدیر هلال احمر سوریه در «أورم الکبری» کشته شدند.

 
 
این کمک قرار بود به شرق حلب منتقل شود جایی که در حدود ۲۵۰ هزار نفر در محاصره نیروهای دولتی قرار دارند. ساکنان این منطقه هم‌اکنون با کمبود آب، مواد غذایی و دارو مواجه‌اند.

 
 
بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل‌متحد حمله روز دوشنبه به کاروان کمکهای انسانی در سوریه را «مشمئز کننده، وحشیانه و ظاهراً عمدی» خوانده است.
 
 
 
بیشتر بخوانید:

محکومیت جهانی حمله به کاروان کمکهای بشردوستانه سوریه

حمله جنایتکارانه نظامیان اسد به کاروان کمکهای انسان‌دوستانه سازمان ملل‌متحد با محکومیتی جهانی مواجه شد.
 
 
به گزارش سازمان ملل‌متحد در بمباران کاروان کمکهای انسانی در حومه حلب 18 کامیون از مجموع 31 کامیون مورد هدف قرار گرفت. ناظر حقوق‌بشر سوریه گفت: در بمباران کاروان کمکها در حومه حلب 12تن کشته شدند. استفان دیمستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه، ”خشم زیاد “خود را از حمله به کاروان کمکها ابراز کرد.
 

فرانسه، مورد هدف قرار گرفتن کاروان کمکها را با ”شدیدترین عبارت ”محکوم کرد. اشتاین مایر روز سه‌شنبه 30شهریور قبل از شروع اجلاس گروه حامیان سوریه در نیویورک گفت: ”حمله به کاروان انسانی سازمان ملل عملی شنیع است“.

و وزارت‌خارجه آمریکا ضمن ابراز «انزجار» از حمله به کاروان کمک‌رسانی در سوریه، اعلام کرد هر گونه همکاری با روسیه، مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cffa5e3-3d6a-4842-a080-8ecf7c63bcf8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات