728 x 90

اخبار اروپا,اخبار امريكا,

بان کی‌مون در مجمع عمومی سازمان ملل: آینده مردم سوریه نباید در گرو یک فرد باشد

-

سخنرانی بان کی‌مون در مجمع عمومی سازمان ملل
سخنرانی بان کی‌مون در مجمع عمومی سازمان ملل
بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل‌متحد روز سه‌شنبه 30شهریور طی سخنانی در مجمع عمومی ملل‌متحد در نیویورک گفت: «من در دسامبر 2006سوگند مقام دبیرکلی را خوردم و قولهایی دادم. من عمیقاً نگرانم که بی‌اعتمادی وجود دارد. دهها میلیون کودک هستند که نیاز به کمک دارند. بعد از 10سال که در این سمت هستم، متقاعد شده‌ام که ما ابزار تغییر این وضعیت را داریم. ما این انرژی را داریم که شکاف میان فقیر و غنی را پر کنیم. ما زمان زیادی نداریم.. ما به 26کشور دیگر نیاز داریم تا بتوانیم گازهای گلخانه‌یی را کنترل کنیم و ضایعات جوی مربوطه را مهار کنیم.

وی افزود: تهدیدات امنیتی مورد بعدی است و رادیکالیزه شدن هم تهدید دیگری است. عواقب آن در یمن، عراق، لیبی و افغانستان دیده می‌شوند. سوریه بزرگترین قربانی است. هیچ کشوری مانند سوریه مقصر نیست که از بمبهای بشکه‌یی استفاده می‌کند.

نمایندگان دولتهایی در این‌جا هستند که این وضعیت را تسهیل کرده‌اند. حمله عامدانه وحشیانه علیه ستون غذایی صلیب‌سرخ جدیدترین نمونه این جنایات است. کسانی که این را بمباران کردند بزدل هستند. من خواهان شروع مذاکرات هستم. آینده مردم سوریه نباید در گرو یک فرد باشد.

من دوست مردم فلسطین و اسراییل هستم، اما ده سال وقت تلف شده است ولی توافقی بین دو کشور برقرار نشده است.

دبیرکل سازمان ملل‌متحد افزود: تستهای اتمی کره شمالی بخش دیگری از این تهدیدات امنیتی است. در اوکراین تنشهایی ایجاد شد‌. در سودان ما دیده‌ایم که در انتخابات تقلب می‌شود و قانون اساسی تغییر می‌یابد. نباید منتقدان را شکنجه کرد.

ما باید به وعده‌هایمان به پناهجویان عمل کنیم. از رهبران کشورها می‌خواهم که علیه هر نوع تبعیض مقابله کنید. ما باید عملیات صلح را حمایت کنیم. من از طرح مقابله با افراط گرایی حمایت می‌کنم. دوشنبه هفته آینده من به کلمبیا می‌روم تا توافق صلح را امضا کنیم. ما در هر گام از مردم کلمبیا حمایت می‌کنیم.

وی د‌ر ادامه افزود: من مفتخرم که خود را یک فمینیست بخوانم. دستاوردهایی در این زمینه داشتیم. اما از پتانسیل زنان کمترین استفاده را کرده‌ایم. من یک مدافع مفتخر همه انسانها بوده‌ام. حقوق‌بشر ارکان جامعه هستند و آنتی‌تز افراط گرایی خشونتگرا است.

کنترل سلاحهای مرگبار و خوشه‌یی و اقدام قاطع علیه سلاحهای شیمیایی لازم است. باید هدف این باشد که سلاحهای اتمی یکبار و برای همیشه سلاح اتمی را از بین ببریم.

وی افزود: وقتی ستون کمکهای انسانی ما برای کمک می‌روند کشورهای عضو باید راه باز کنند. ما باید برای مردمی که در خدمت آنها هستیم قابل حسابرسی باشیم.

بان کی‌مون در پایان گفت: من قدرت مردم را در هر گوشه‌یی از این جهان دیده‌ام. من آن مهاجر سوری را دیده‌ام که توانست از زیر بار جنگ و آوارگی به المپیک برسد. من آن شهروند آفریقایی را دیده‌ام که خود را از بیماری ایبولا نجات داد و دیگران را هم مداوا کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/578918ea-8984-4786-9969-870b9a1c3310"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات