728 x 90

انتخابات,اختلافات سیاسی در ایران,

تعمیق گام به گام شقه در جنگ انتخابات

-

آخوند آملی لاریجانی سردژخیم قوه قضاییه رژیم
آخوند آملی لاریجانی سردژخیم قوه قضاییه رژیم
با نزدیک‌تر شدن موعد خیمه‌شب بازی انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم، ولی‌فقیه ارتجاع نهادها، مهره‌ها و رسانه‌های وابسته را علیه آخوند حسن روحانی و باند مقابل، به‌منظور جلوگیری از رسیدن روحانی به منصب ریاست‌جمهوری رژیم در دور دوم بسیج کرده است.

در همین راستا پیش از این نیز رسانه‌ها و مهره‌هایی از باند ولایت، پیش‌بینی‌شان این بود که ریاست‌جمهوری روحانی تک دوره‌یی می‌شود و بعضا نیز چماق رد صلاحیت شدن وی توسط شورای نگهبان را بر سر وی بلند کرده‌اند.

آخوند آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه رژیم نیز روز 27شهریور95 به نفع باند خامنه‌ای وارد جنگ انتخابات شد و در این رابطه به شورای نگهبان هشدار داد: ”ما در این کشور کسانی را داریم که علناً حکومت دینی را نفی می‌کنند اما در انتخابات نیز ثبت نام می‌کنند اینها قانون اساسی را قبول ندارند زیرا در قانون اساسی بر اصول توحید، عدل و امامت تأکید شده است. شورای نگهبان باید خیلی حواسش جمع باشد که اصول قانون اساسی پیاده شود تا عده‌یی برای رسیدن به قدرت به ملت دروغ نگویند“.

رئیس قوه قضاییه رژیم اضافه بر این که تلویحاً روحانی را دروغگو می‌داند و تأکید می‌کند که شورای نگهبان رژیم می‌بایست حواسش به او جمع باشد، در بخش دیگری از سخنانش او را متهم به ”سکولاریسم“، ”نفی حکومتی دینی“، ”کسی که برای رسیدن به قدرت دروغ می‌گوید“، ”کلید اقتصادی را دست طاغوت می‌داند“، ”نگاهش به بیگانه و فرهنگ بیگانه است“ و... می‌کند

در همین جلسه آخوند سعیدی نماینده خامنه‌ای در سپاه ضدخلقی باند رفسنجانی – روحانی را متهم می‌کند که در حوزه مناسبات سیاسی تلاش دارند برجام را زمینه نفوذ دشمن کنند: ”ما باید مراقب نفوذ دشمن در عرصه‌های مختلف به‌ویژه حوزه مناسبات سیاسی باشیم که امروز با طرح مذاکرات هسته‌یی شرایط ویژه‌یی پیدا کرده و برخی از افراد و جریانهای سیاسی با صحنه آرایی تمایل دارند، آن را به‌عنوان الگویی موفق به سایر حوزه‌ها نیز تعمیم بدهند“.

در مورد نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم نیز پیش از این آخوند سعیدی در جمع سرکردگان و جمعی از کارکنان سپاه ضد‌مردمی در تهران گفته بود: ”یک عده سخن از انتخابات بعدی می‌زنند که این اقدامات زودتر از موعد نیز ناخوشایند است، اما در این مسأله ســپاه هم‌چنان موضوع روشنگری و بصیرت را ادامه خواهد داد “.

واضح است که به این صورت وی دارد میخ ورود سپاه به جنگ انتخابات را به نفع باند خامنه‌ای می‌کوبد، ضمن این‌که با استفاده از کلمه روشنگری چوب تهدید افشاگری علیه باند مقابل را نیز بلند می‌کند.

واقعیت این است که ورود قوه قضاییه و سپاه پاسداران که در کنترل خامنه‌ای است به عرصه جنگ نمایش انتخابات با این هدف می‌تواند باشد که در صورت امکان روحانی و باند وی را در این عرصه به حاشیه برانند و نفر مورد نظر خود را از صندوقهای نمایش انتخابات بیرون بکشند.

حدت و شدت مواضع باندها علیه یکدیگر و از جمله هشدارها و تهدیدات بالاترین مهره‌های آنها نسبت به هم، بیانگر تعمیق هر چه بیشتر شقه در درون رژیم است که با نزدیکتر شدن زمان آن به اوج خود خواهد رسید. شقه‌ای که رژیم و ولی‌فقیه آن را بیش از پیش ضعیف می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba7d8daa-655c-42b9-b9d2-0af2dffb64d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات