728 x 90

تشدید سرکوب ,

فشار به زندانیان در زندان سنندج

-

زندان سنندج
زندان سنندج
بر اساس گزارش‌های رسیده، زندانیان سیاسی در زندان سنندج در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و توهین و حقارت به زندانیان به امری عادی و روزانه مبدل شده است.
مسئولان این زندان مرتب علیه زندانیان بهانه‌تراشی کرده و فشارها، محدودیتها و اذیت و آزارها علیه زندانیان سیاسی در این زندان افزایش یافته است.

فشارها، محدودیتها و اذیت و آزارها از طریق رئیس اطلاعات زندان، مسئول حفاظت و مدیر داخلی و به‌دستور رئیس جنایتکار زندان صورت می‌گیرد. این اشخاص شرایط غیرانسانی را علیه زندانیان سیاسی به‌وجود آورده‌اند.
از طرفی دیگر مسئولان زندان و امنیتی زندان در حال حذف تدریجی جیره غذایی، دارو و درمان زندانیان سیاسی و عادی در زندان هستند.

همزمان نیز کمیت و کیفیت غذای زندان را شدیداً کاهش داده است. در صورتی که اکثر زندانیان از اقشار ضعیف جامعه هستند و قادر به خرید غذا از بوفه‌ها نبوده و کاهش کمیت و کیفیت باعث سوء تغذیه و کاهش مقاومت بدن زندانیان شده است.

گفتنی است که زندان مرکزی دارای ۱۰ بند است و هر اتاق ۲۰ الی ۲۵ نفر جمعیت دارد و معمولآ نیمی از زندانیان از داشتن تخت برای خواب محرومند و به‌اصطلاح زندانیان در کف اتاقها و راهرو ها و به‌صورت چسبیده به هم می‌خوابند.

یادآوری می‌شود که در زندان مرکزی سنندج، زندانیان بدون توجه به نوع جرایم ارتکابی‌شان، در کنار هم قرار داده می‌شوند. زندانیان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال را در اتاقهای زندان در کنار هم قرار می‌دهند و همچنین زندانیان سیاسی را هم به جهت وارد آوردن فشار در کنار زندانیان خطرناک و شرور نگهداری می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a94985d1-b0a5-44c5-bf7a-cf07a5ae8ba7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات