728 x 90

انفجار تروريستي,

آیا میان انفجارهای نیویورک و نیوجرسی و حمله در مینه سوتا ارتباطی وجود دارد؟

-

انفجار تروریستی در نیویورک
انفجار تروریستی در نیویورک
به گزارش رسانه‌های آمریکا، پلیس فدرال آمریکا ـ اف.بی.آی ـ در حال تحقیق است که آیا میان انفجارها در نیویورک و نیوجرسی و حمله با چاقو به مردم در یک مرکز خرید در مینه‌سوتا، ارتباطی وجود دارد یا نه. مقامهای اف.بی.آی می‌گویند در حال بررسی احتمالات در مورد «تروریستی» بودن این سه واقعه هستند.

روز شنبه انفجاری در نیویورک ۲۹ زخمی بر جای گذاشت. وقوع انفجار، به‌ویژه در محله‌ پر رفت و آمد شهر، به نگرانی‌ها دامن زده‌ است. در عین‌حال اندکی بعد اعلام شد که وسیله انفجاری دیگری نیز در محلی در نزدیکی انفجار اول پیدا شده‌است.

ساعتهایی پیش از انفجار نیویورک، در ایالت همسایه؛ نیوجرسی، «یک بمب دست‌ساز» در نزدیکی یک گردهمایی خیریه نیروی تفنگداران دریایی آمریکا، منفجر شد. این واقعه خسارت جانی یا مجروحی بر جای نگذاشت.

همزمان، در روز شنبه یک مهاجم با چاقو به مردم در مرکز خریدی در مینه‌سوتا حمله کرد و ۹ نفر را زخمی کرد. فرد مهاجم به ضرب گلوله پلیسی که در محل بود کشته شد. بنا بر گزارش‌ها داعش مسئولیت حمله در مینه‌سوتا را برعهده گرفته است.

روزنامه واشینگتن‌پست می‌گوید یک خبرگزاری مرتبط با داعش از فرد مهاجم با عنوان «سرباز» نام برده است، اما هنوز مشخص نیست این فرد چه ارتباطی با این گروه دارد و آیا اساساً ارتباط مشخصی میان آن‌ها وجود دارد.

شبکه خبری سی.ان.ان می‌گوید مقامهای «امنیت داخلی» آمریکا در حال تحقیق در مورد ارتباط احتمالی میان انفجارها در نیویورک و نیوجرسی هستند؛ به‌ویژه که شباهتهایی میان مواد انفجاری استفاده ‌شده در هر دو مورد پیدا شده‌است.

روزنامه واشینگتن‌پست می‌گوید مقام‌ها هنوز نتوانسته‌اند به‌طور قطعی بین این سه واقعه رابطه‌ای برقرار کنند؛ اما هر یک از آن‌ها به تنهایی «ممکن است تروریستی باشد»

فرماندار نیویورک تأکید کرده است که انفجار در آن شهر قطعاً اقدامی «تروریستی» بوده، اما در این مرحله، رد پایی از تروریسم بین‌المللی به دست نیامده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3acc313e-392a-4914-b578-2f84e089e79e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات