728 x 90

اخبار حوادث,

اعلام حالت فوق‌العاده در عسلویه

-

آتش سوزی در عسلویه
آتش سوزی در عسلویه
به دنبال آتش سوزیهای پی‌درپی و گسترده و با افزایش آلودگیها در عسلویه، شرکت ملی صنایع پتروشیمی رژیم هر گونه فعالیت غیرضروری در صنایع پتروشیمی مستقر در عسلویه را ممنوع اعلام کرد.

مدیر بهداشت، رژیم در شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: حادثه آتش‌سوزی به‌وقوع پیوسته در پتروشیمی مبین و توقف تولید، منجر به ایجاد شرایط آب و هوایی نامناسبی در منطقه عسلویه شده است. حمیدرضا عجمی افزود: هر چند که تزریق یوتیلیتی به مجتمع‌های پتروشیمی آغاز شده اما عملکرد مشعل‌ها به دلایل فنی سبب ایجاد آلودگی در منطقه شده است.

وی افزود: به تمام طرح‌ها و مجتمع‌ها ابلاغ شده تا نسبت به سلامت کارکنان به‌ویژه بیماران قلبی و ریوی، اقدام های لازم را معمول کنند و همچنین همکارانی که از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار نیستند از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش رسانه‌های حکومتی، پتروشیمی مبین به‌عنوان پشتیبانی کننده صنایع پتروشیمی در پارس جنوبی در پی آتش‌سوزی در ایستگاه تقلیل فشار این پتروشیمی در دو روز گذشته تمام واحدهای پتروشیمی در پارس جنوبی از مدار تولید خارج شد. بنا‌ به این گزارش 13 واحد پتروشیمی در پارس جنوبی که آب، بخار، هوا و نیتروژن از پتروشیمی مبین دریافت می‌کنند پس از وقوع آتش‌سوزی امکانات مورد نیاز به آنها قطع شد و عملاً فعالیت 13 صنایع پتروشیمی در پارس جنوبی از مدار تولید خارج شد.

به اعتراف کارگزاران رژیم در پی خاموش شدن صنایع پتروشیمی، گاز در مشعل پتروشیمی‌ها شروع به سوختن کرد و فضای منطقه پارس جنوبی را در وضعیت بحرانی قرار داد.

خروج دود سیاه از مشعل‌ها، ناشی از فعال نبودن پتروشیمی‌های منطقه است، این دودها شامل گازهایی مانند مونوکسید کربن و دی‌اکسید کربن و به‌طور کلی کربناتها است.

خاطرنشان می‌شود در یک ماه گذشته، آتش‌سوزی در تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمیها در نقاط مختلف افزایش یافته است. مهمترین آنها آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی در بندر ماهشهر، پتروشیمی بیستون در استان کرمانشاه و لوله‏‌های اتیلن در منطقه پلدختر بود.

روز یکشنبه 10مرداد درست یک ماه پیش پتروشیمی بوعلی ماهشهر دچار آتش‌سوزی شد و 9مصدوم بر جای گذاشت. خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم دوم مرداد با عنوان ”جزئیات هشتمین حادثه صنعت پتروشیمی در سال ۹۵ - بروز ۲ حادثه در هر ماه“ به آتش سوزیهای گسترده در صنایع پتروشیمی به‌دلیل بی‌کفایتی کارگزاران رژیم اعتراف کرد و نوشت: «از ابتدای سال جاری تا امروز به‌طور متوسط هر ۱۵ روز یک حادثه در صنعت پتروشیمی کشور رخ داده است که وقوع ۸ حادثه تنها در ۱۲۵ روز کنار بروز حوادث متعدد سالهای گذشته در صنعت پتروشیمی نشان می‌دهد این صنعت در بخش HSE نیازمند ایجاد تغییرات راهبردی است» .

همچنین شامگاه دوشنبه 22شهریور نیز بار دیگر خط لوله انتقال گاز پتروشیمی بندر شاهپور به‌دلیل نشت گاز، دچار آتش‌سوزی شد. این آتش‌سوزی در خط لوله انتقال گاز پتروشیمی در مسیر بندر شاهپور - چمران (جراحی) آتش گرفت.

عصر روز سه‌شنبه 9شهریور نیز واحد پساب پالایشگاه ششم فازهای 15 و 16 چاه‌های گاز پارس جنوبی در سواحل استان بوشهر دچار آتش‌سوزی شد. همچنین روز چهارشنبه دهم شهریور پتروشیمی بوعلی سینا برای چندمین بار دچار حریق شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/894eeba7-3ce9-4ae7-9dbd-fb7db3ad1a29"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات