728 x 90

اخبار امريكا,

آمریکا بمب‌افکنهای استراتژیک خود را بر فراز کره جنوبی به پرواز درآورد

-

 -
-
پس از آخرین آزمایش اتمی کره شمالی در جمعه گذشته 19شهریور به‌رغم تمای تحریمها و ممانعتهای بین‌المللی، تنش در این منطقه از جهان بالا گرفته است.

آمریکا متحد کره جنوبی، در واکنش به این آزمایش کره شمالی، و برای اعلام همبستگی هر چه بیشتر با کره جنوبی بمب‌افکنهای غول پیکر خود به نام B-1B را در آسمان کره جنوبی و در 100 کیلومتری مرزهای دو کشور به پرواز درآورد.

در اطلاعیه ارتش آمریکا در این باره آمده است ”ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی هر روز می‌کوشند پیمان خود را تقویت کنند و به‌عملکرد خصومت ‌طلبانه کره شمالی واکنش نشان دهند".
 


این پرواز در حضور ژنرال وینست بروکز انجام شد که فرماندهی ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در کره جنوبی را بر عهده دارد.

وی در این ارتباط تصریح کرد ”این نمایش تنها نشان‌دهندة نمونه‌يی از قابلیتها و امکانات نظامی است که ما در اختیار داریم“.
 


سایت آلمانی "اشپیگل آنلاین" ، درباره این بمب‌افکنها نوشت ”بمب‌افکنهای مادون صوت B-1B را می‌توان به سلاحهای هسته‌یی مجهز کرد“.


بیشتر بخوانید: شورای امنیت کره شمالی را تهدید به تحریم‌های جدید کرد

حال ارتش آمریکا در این فضای پرتنش با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دو بمب‌افکن خود از نوع B-1B را بر فراز آسمان کره جنوبی و در حدود یکصد کیلومتری مرز این کشور با کره شمالی به پرواز درآورده است.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که "ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی هر روز می‌کوشند پیمان خود را تقویت کنند و به‌عملکرد خصومت‌طلبانه کره شمالی واکنش نشان دهند".

خبرگزاری رویتر بامداد سه‌شنبه (۱۳ سپتامبر / ۲۳ شهریور) گزارش داد که این اقدام آمریکا به‌منظور تأکید بر پشتیبانی‌اش از کره جنوبی و همچنین نمایش قدرت نظامی‌اش صورت گرفته است.

طبق این گزارش پرواز بمب‌افکنهای مزبور در حضور ژنرال وینست بروکز انجام شد که فرماندهی ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در کره جنوبی را بر عهده دارد.

او در این ارتباط تصریح کرد: «این نمایش تنها نشان‌دهنده‌ی نمونه‌ای از قابلیتها و امکانات نظامی است که ما در اختیار داریم. »

به نوشته سایت آلمانی "اشپیگل آنلاین" ، بمب‌افکنهای مادون صوت B-1B را می‌توان به سلاحهای هسته‌یی مجهز کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e27f060-fab4-4910-a1cb-759de2d93db8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات