728 x 90

تصادفات رانندگى,

جاده‌های مرگ در ایران باز هم قربانی گرفت

-

 -
-
بر اثر تصادف یک موتورسیکلت و یک پژو 7 نفر کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

تصادف یک موتورسیکلت و پژوی 405 در ساعت ۲:۱۰ بامداد در کیلومتر 35 محور کهنوج در کرمان باعث کشته شدن متأسفانه 7 نفر از هموطنان و مجروح شدن 6 تن دیگر شد.

از سویی دیگر بر اثر تصادف یک تریلر و یک دستگاه اتوبوس در ساعت یک بامداد در محور خرم‌آباد –بروجرد 16 تن از هموطنان مجروح شدند.
 


خاطر نشان می‌شود که ایران تحت حاکمیت پلید و چپاولگر آخوندی دارای بالاترین مرگ و میر جاده‌یی است، زیرا چپاول و دزدیهای نجومی سردمداران این حاکمیت پلید دیگر جایی برای ساخت و ترمیم جاده‌های ایمن باقی نمی‌گذارد تنها یادآوری نکاتی نشان از عمق فاجعه دارد.

در ارتباط با وضعیت نامناسب حوادث جاده‌یی، بانک جهانی در بررسی و مطالعات خود، وضعیت حوادث جاده‌یی در ایران را 'بحرانی' اعلام کرده است و گزارش سال ۲۰۱۵ سازمان بهداشت جهانی درباره وضعیت ایمنی جاده‌یی، آمار قربانیان سوانح جاده‌یی در ایران را در ردیف بالاترین‌ها دانسته است و وسائل نقلیه در ایران را فاقد همه معیارهای مهم ایمنی معرفی کرده است.
خبرگزاری مهر آخوندی در پایان یک گزارش با محاسبه میانگین ۲۳ تا ۲۷ هزار نفری قربانیان سوانح جاده‌یی در هر سال در ایران و نیز میانگین ۲۵۰ هزار نفری زخمی‌های این حوادث“چنین نتیجه‌گیری می‌کند که این آمار با میزان قربانیان یک جنگ تمام عیار، یا یک زلزله بزرگ برابری می‌کند و هزینه‌های اقتصادی آن حدود هشت درصد تولید ناخالص داخلی است و تنها در سال ۱۳۹۰ در حدود ۵۱ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان بوده است
برای درک بهتر این جنایت بهتر است بدانیم که از ۵۰۰ میلیون جمعیت اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۵، ۲۶ هزار نفر قربانی حوادث رانندگی شده‌اند. این رقم در مورد جمعیت ۷۵ میلیونی ایران به ۱۷ هزار نفر می‌رسد. به عبارتی در اروپا از هر یک میلیون نفر ۵۰ نفر قربانی حوادث شده‌اند، و در ایران آخوندها از هر میلیون ۲۴۰ نفر.

و یا در یک مقایسه دیگر مقایسه این آمارها با دیگر کشورهای قاره آسیا بیانگر این است که میزان قربانیان تصادفات رانندگی در ایران ۲۵ برابر ژاپن و دو برابر ترکیه است، در حالی که در دیگر نقاط جهان معمولاً به ازای هر ۱۰ هزار خودرو حدود ۹ نفر در اثر تصادف کشته می‌شوند، در ایران به ازای همین تعداد خودرو، ۳۷ تن کشته می‌شوند.

شایان توجه این‌که رژیم ایران در زمینه سوانح جاده‌یی٬ در بین ۱۹۰ کشور جهان، در جایگاه ۱۸۹ ایستاده و تنها سیرالئون در غرب قاره آفریقا از این کشور در وضعیت بدتری قرار دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04fb0017-9810-4af6-8e49-5561b51d48b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات