728 x 90

اخبار اعتراضى,

تجمع اعتراضی پزشکان درمانگر اعتیاد در برابر وزارت بهداشت رژیم

-

تجمع اعتراضی پزشکان درمانگر اعتیاد در برابر وزارت بهداشت رژیم
تجمع اعتراضی پزشکان درمانگر اعتیاد در برابر وزارت بهداشت رژیم
جمعی از پزشکان درمانگر اعتیاد سراسر کشور در اعتراض به توزیع داروی اکسی‌کدون در داروخانه‌ها توسط رژیم آخوندی و همچنین واگذاری نظارت بر مراکز ترک اعتیاد به بسیج جامعه پزشکی، در برابر وزارت بهداشت رژیم در تهران تجمع کردند.

در این تجمع اعتراضی که روز شنبه 20شهریور برگزار شد پزشکان درمانگر اعتیاد با در دست داشتن پلاکاردهایی نظیر ”نه به توزیع شبه هروئین داروخانه‌ای ”، “وزارت بهداشت هرویین داروخانه‌ای را آزاد کرد“وزارت بهداشت مجوز هروئین داروخانه‌یی را صادر می‌کند مواظب فرزندان خود باشید ”به اقدامات وزارت بهداشت رژیم اعتراض کردند.

پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر رژیم نیز به مخرب بودن توزیع این دارو و گسترش اعتیاد اعتراف کرد و گفت: «دسترسی به داروی“اکسی کدون ”با این وسعت از طریق داروخانه‌ها، ‏کشور را با یک سونامی سوء‌ مصرف و اعتیاد به آن روبه‌رو خواهد کرد. مثال روشن مشابه آن مربوط به داروی“ترامادول ”‏می‌باشد که ابتدا با نیت داروی ضددرد در سیستم دارویی کشور وارد شد و به‌رغم تأکید وزارت بهداشت مبنی بر این‌که ‏این دارو می‌بایست با نسخه پزشک و کنترل شده مصرف شود، تقریباً تمامی داروخانه‌های کشور داروی مزبور را با کمترین ‏کنترل و تقریباً به‌عنوان داروی غیرنسخه‌ای در اختیار بیماران قرار می‌دادند و در نهایت موجب شد ما با سونامی اعتیاد به ‏ترامادول روبه‌رو شویم.‏توزیع دارو از طریق داروخانه و سوق دادن بیماران به داروخانه‌ها چرخه ناقص و معیوبی از درمان اعتیاد ‏را به‌دنبال خواهد داشت که عدم توفیق در درمان، عودهای مکرر، بازار سیاه دارو، نشت دارو به عطاریها بخش کوچکی از ‏عوارض آن خواهد بود.‏ »

وی افزود: باید دید با توجه به اختلاف نظر سازمان غذا و دارو و ستاد مبارزه با مواد مخدر بالاخره چه تصمیمی راجع به توزیع داروی اکسی کدون اتخاذ می‌شود و آیا سونامی اعتیاد در مورد این دارو نیز تکرار خواهد شد. آنچه که مسلم است یک تصمیم اشتباه در این مسیر می‌تواند تبعات جبران ناپذیری به‌دنبال داشته باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1fe422c0-1887-414b-a27a-2702ddd77d1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات