728 x 90

انتقال مجاهدین به آلبانی و سایر کشورها,

بیانیه کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران - پیروزی بزرگ برای مقاومت مردم ایران

-

کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران - پیروزی بزرگ برای مقاومت مردم ایران
کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران - پیروزی بزرگ برای مقاومت مردم ایران
کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران شادی و شعف خود را برای این دستاورد بزرگ مقاومت ایران ابراز می‌کند.

امروز ما اطلاع یافتیم که بعد از ۱۳ سال کار پر درد و رنج در دفاع از امنیت و برای حفاظت حقوق اعضا و حامیان سازمان مجاهدین خلق ایران در کمپ اشرف و سپس در کمپ لیبرتی در عراق، در آخر تمامی اعضا و حامیان این سازمان به‌طور رسمی توسط دولت آلبانی پذیرفته شد و به آن کشور منتقل شده‌اند.
بدون شک امروز به‌عنوان یک روز بزرگ تاریخی برای اپوزیسیون دموکراتیک و مقاومت مردم ایران و تمامی ما به‌عنوان حامیان این جنبش آزادیخواه به حساب می‌آید.
طی ۱۳ سال گذشته، رژیم ایران از تمامی تاکتیکهای مخرب ممکن علیه سازمان مجاهدین خلق ایران در عراق استفاده کرد.
این رژیم به گروه‌های تروریستی در عراق حمایت مالی و نظامی ارائه داد که منجر به انجام ۸ حمله موشکی علیه ساکنان بی‌گناه کمپ اشرف و کمپ لیبرتی در عراق شد.
چنین حملاتی ۱۴۱ کشته و صدها مجروح از ساکنان بر جا گذاشت و همچنین ۷ نفر از آنها به گروگان گرفته شدند که شش زن و یک مرد هستند و هیچ نشانی از آنها وجود ندارد. قصد رژیم این بود که اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران یا تسلیم شوند یا این سازمان را به کلی نابود سازد. به‌رغم تلاشهای گسترده و مخرب رژیم ایران، به‌دلیل مقاومت قهرمانانه در کمپ اشرف و لیبرتی و همچنین کمپینهای بیشمار بین‌المللی آنها، مقاومت ایران از این مهلکه پیروزمند و سرفراز بیرون آمد.
ما همچنین بایستی اذعان کنیم که کمپینهای گسترده و بسیار مؤثر [ مقاومت ایران] به رهبری خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، در چرخش تعادل قدرت به نفع مردم ایران و مقاومت آنها علیه دیکتاتوری مذهبی در ایران تعیین کننده و قاطع بود.
ما همچنین مایل هستیم از این فرصت استفاده کرده و حمایت کامل خود از کارزار اخیر بین‌المللی برای محاکمه مسئولان قتل‌عام بیش از ۳۰ هزار زندانی سیاسی در تابستان ۱۹۸۸ (۱۳۶۷ هجری) در ایران را اعلام کنیم به‌خصوص پس از انتشار نوار صوتی آقای منتظری، جانشین پیشین خمینی، که بنیادهای جامعه را تکان داد و رژیم را در شوک فرو برد.
یک دوران جدید آغاز شده است که در آن ما به‌وضوح می‌توانیم ببینیم سمت و سو به سرعت در حال چرخش به سمت تغییر رژیم در ایران و به ثمر رسیدن خواست مردم ایران برای ایجاد حقوق‌بشر، برابری جنسی و مذهبی و دموکراسی است.
در ۹ ژوئیه ۲۰۱۶، یک هیأت از تمامی احزاب از هر دو مجلس انگلستان در گردهمایی بیش از صدهزار نفر از حامیان مقاومت ایران در پاریس شرکت کرد. در این گردهمایی، بیانیه امضا شده توسط بیش از ۴۰۰ نفر از نمایندگان پارلمان بریتانیا در حمایت از مقاومت ایران و برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی اعلام شد.
بدون شک زمان آن فرا رسیده است که دولت انگلستان، اتحادیه اروپا، آمریکا و رهبران سیاسی جهان به سیاست مماشات در قبال حکومت دیکتاتوری در ایران پایان دهند.
زمان آن فرا رسیده است تا در کنار میلیون ها و میلیون ها نفر از مردم ایران بایستیم و به نبرد آنها برای صلح و دموکراسی در ایران بپیوندیم.
لرد کارلایل – جناب آقای دیوید ایمس نماینده پارلمان
رئیس مشترک کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران
۹ سپتامبر ۲۰۱۶.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e536c65c-bb85-4b42-bd60-978c0b1502db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات