728 x 90

تصادفات رانندگى,

رژیم آخوندی رکوددار تلفات انسانی در جاده‌ها

-

تصادفات جاده ای
تصادفات جاده ای
سالیان متمادی است که در سایه حاکمیت چپاولگر آخوندها شاهد تلفات انسانی بسیار بالا در حوادث جاده‌یی ایران می‌باشیم بصورتی که همواره از رژیم ایران به‌عنوان بالاترین شاخص سوانح جاده‌یی در جدول جهانی نام برده می‌شود.

طبق آمار منتشر شده توسط یونیسف تصادفات جاده‌یی در ایران تحت حکومت آخوندها، همه‌ساله موجب مرگ حدود ۲۸ هزار تن از هموطنان و جراحت یا نقص‌عضو ۳۰۰ هزار تن دیگر می‌شود.

اگر چه حاکمیت دجال آخوندی تلاش دارد تا در رسانه‌های حکومتی همواره افزایش آمار تصادفات راهنمایی و رانندگی و به تبع آن حوادث مرگبار در جاده‌های کشور را ناشی از عوامل «انسان و خودرو» قلمداد کند اما آمار کشته‌شدگان مربوط به حوادث جاده‌یی آن‌قدر وسیع است که رسانه‌های رژیم از آن به‌عنوان یک فاجعه ملی یاد می‌کنند:
- خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به تسنیم بتاریخ 8تیرماه 94 نوشت: «هر سال در ایران زلزله‌ای بزرگی با تلفات ۲۳ تا ۲۷ هزار کشته و میانگین ۲۵۰ هزار زخمی رخ می‌دهد، زلزله‌ای نه از جنس لرزه بلکه از جنس برخورد، شکستن و واژگونی، در جمله‌ای کوتاه؛ زلزله‌ای از جنس تصادفات جاده‌یی» .

- روزنامه حکومتی شهروند 24 فروردین ۹۴ نوشت: «کمتر فردی در ایران هست که حداقل یکی از اقوام درجه ‌یک یا دو وی جان خود را در حوادث رانندگی از دست نداده باشد» .

- باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به سپاه پاسدران 5تیرماه 1395 نوشت: «ایران با 800000 تصادف جاده‌یی در سال (یک و نیم برابر میانگین جهانی) از حیث آمار در رتبه اول مرگبارترین حوادث جاده‌یی در جهان قرار دارد. تلفات سالیانه حوادث جاده‌یی ایران با یک جنگ تمام عیار برابری می‌کند. میانگین تلفات سالیانه تصادفات جاده‌یی در ایران معادل تلفات سقوط 60 هواپیمای مسافربری با 300 سرنشین (بیش از 18000نفر) است. هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی تصادفات رانندگی در ایران حدود 8 % تولید ناخالص داخلی است. هزینه مورد نظر تنها در سال 1390 در حدود 910/51 میلیارد تومان بوده است. البته هزینه درمانی سالانه 100/1 میلیارد تومانی افرادی که بر اثر تصادف مصدوم شده‌اند و هزینه 180 میلیون تومانی هر فرد کشته شده در تصادفات و هزینه 280 میلیون تومانی هر معلول بر اثر تصادف‌ های جاده‌یی هم باید در این آمارها محاسبه کرد» .

همین خبرگزاری در ادامه اضافه می‌کند: «دولت به جای صرف هزینه‌های میلیارد دلاری برای خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس، باید این هزینه را صرف نوسازی اتوبوس های فرسوده و به‌طور کل ناوگان حمل و نقل جاده‌یی کند که جامعه آماری بسیار بیشتری با آن سروکار دارند» .

اعترافها سران و کارگزاران رژیم:
-روزنامه حکومتی شهروند روز شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ به‌نقل از محمد شریعتمداری معاون اجرایی آخوند روحانی نوشت: «این بسیار ناراحت‌کننده است که در اخبار می‌شنویم تعداد کشته‌های جاده‌یی از تعداد کشته‌های رژیم در جنگ ضدمیهنی بیشتر است» .

-یکی از کارگزاران هلال احمر آخوندی به‌نام مسعود حبیبی در مصاحبه با خبرنگار مهر آخوندی بتاریخ 10فروردین 95 اعتراف کرد: «روزانه ۵۰ نفر از هموطنان جان خود را در تصادفات جاده از دست می‌دهند که خسارتهای مالی و تبعات منفی را برای جامعه به بار می‌آورد. وی همچنین اضافه کرد: «آمار مجروحان در کشور ۱۷ برابر کشته‌ها است» .

- تقی مهری یکی از سرکردگان دیگر نیروی انتظامی رژیم در مصاحبه با خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به تسنیم در 9فروردین 95 ضمن اشاره به این‌که «در ایام تعطیلات نوروز تعداد قربانیان تصادفات به ۳۰۰ رسیده است، اعتراف کرد؛ در حال حاضر ۵هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم که منجر به تصادفات فوتی شده است» .

-سایت حکومتی عصر ایران 14آذر 1394 نوشت: «سازمان پزشکی قانونی در تازه‌ترین آمار خود «از فوت 10هزار و 550تن در کشور بر اثر حوادث رانندگی، طی هفت ماه امسال» خبر داده است.

بر اساس این گزارش در این مدت 195هزار و 142تن نیز در حوادث رانندگی مصدوم شدند که در مقایسه با آمار مصدومان حوادث رانندگی در مدت مشابه سال قبل که 193هزار و 675تن بود هشت دهم درصد افزایش داشته است.

- خبرگزاری حکومتی ایرنا 18بهمن ۹۴ به‌نقل از دبیرکل سندیکای بیمه گران نوشت: «میزان تصادفات رانندگی در کشور از متوسط بین‌المللی بیشتر است و سالانه حدود ۱۷ هزار کشته در تصادفات بر جای می‌ماند» .

وی افزود: ”اکنون به‌دلیل بالا بودن تلفات جانی و مادی تصادفات، شرکتهای بیمه سالانه ۶۰ هزار میلیارد ریال بابت خسارت پرداخت می‌کنند که این مبلغ از خود مردم گرفته می‌شود“.
این کارگزار حکومتی در ادامه گفت: ”تعداد مصدومان حوادث رانندگی در سال ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر است و به برخی از مصدومان نیز بیش از یک دیه خسارت تعلق می‌گیرد“.

-غدیر مهدوی یکی از کارگزاران حکومتی در پژوهشکده‌ٴ بیمه رژیم در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایرنا 29 شهریور 1393 با تأیید نرخ بالای مرگ و میر در ایران نسبت به سایر کشورها گفته بود: «اگر در دنیا مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌یی چهار یا پنج تن به ازای هر 100هزار تن باشد در ایران این رقم نزدیک به 20 به 100 است» .

غارت و چپاول مردم عامل اصلی تصادفات:
اما به‌رغم همه اینها سؤال اساسی این است که براستی دلیل این‌همه تصادفات خیابانی و جاده‌یی در ایران چیست؟
با یک بررسی عمیق‌تر از عوامل پایه‌یی تصادفات در پاسخ به این سؤال به یک مسأله کلیدی پی می‌بریم؛ غارت و چپاول مردم توسط باندهای حکومتی آن هم به بهای جان مردم.

اعترافهای سران و کارگزاران رژیم در این باره گویاست، با نظری کوتاه به اعتراف آنها، دلایل امر به‌خوبی روشن می‌شود:
-خبرگزاری دانشجویان موسوم به ایسنا 8آذر 93 با اعتراف به غارت و چپاول باندهای رژیم ضمن اشاره به نمونه‌ای که در میان کارگزاران رژیم آخوندی به مافیای قیر مصطلح است نوشت: «متأسفانه طرحی به‌عنوان قیر راه روستایی در قالب بودجه نمایندگان مجلس تصویب شد اما به‌جای مصرف در جاده‌های مورد نظر وزارت راه و شهرسازی سر از بازار آزاد در آورد» .

همین خبرگزاری در ادامه نوشت: «به‌عنوان مثال سال گذشته 500هزار تن قیر رایگان در ردیف قانون بودجه تصویب و اجرا شده اما متأسفانه قیرهای فوق به جای آسفالت راه روستایی سر از بازار آزاد در آورده و مشاهده شده تا 150هزار تومان زیر قیمت بورس کالا به قیمت روز به فروش می‌رسد که باعث به هم ریختگی بازار و ورشکستگی تولیدکنندگان قیر شده است» .

-همچنین بر اساس داده‌های حکومتی در بیان آمار و دلائل نرخ بالای تلفات انسانی در تصادفات جاده‌ها و یا شهرها رد پای فقر و فشارهای اقتصادی بر رانندگان و یا قربانیان تصادفات رانندگی را به‌خوبی می‌توان رویت نمود.

خبرگزاری حکومتی ایرنا بتاریخ 29شهریور 93 در این زمینه نوشت: «بسیاری از کارشناسان بر این باورند که یکی دیگر از دلایل افزایش حوادث رانندگی، فشار زیاد کاری بر رانندگان ‏است؛ زیرا به‌دلیل مخارج کمرشکن زندگی، تورم و گرانی، بسیاری اوقات شاهدیم که افرادی که رانندگی می‌کنند، چند شغله ‏هستند تا از این طریق بتوانند معاش زندگی خود را تأمین کنند. در این شرایط خستگی و خواب بر فرد غلبه می‌کند و تعادل وی را در رانندگی به هم می‌زند» .

-یکی دیگر از دلائل اصلی آمار بالای تلفات انسانی تصادفات جاده‌یی در ایران به اعتقاد بسیاری از کارشناسان داخلی و بین‌المللی راه و ترابری، نبود جاده‌های استاندارد و زیر ساختهای ترابری، وسائل نقلیه فرسوده و بعضاً از دور خارج شده، نبود علائم ایمنی در راه‌ها و جاده‌های کشور، می باشد که بدون کمترین تردید همه آنها در سایه غارت و چپاول اموال مردم قرار می‌گیرند.

نگاهی به آنچه رسانه‌های رژیم به ناگزیر اعتراف کرده‌اند مؤید این موضوع است:
- روزنامه تسنیم وابسته به سپاه پاسداران8تیرماه 94 به‌نقل از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کابینه آخوند روحانی نوشت: «چهل درصد جاده‌های کشور در وضعیت نامناسبی قرار دارند و برای روکش آسفالت آن‌ها به‌طور یکجا هزاران میلیارد تومان بودجه لازم است» .

-فلاحی باباجان نماینده مجلس ارتجاع در مورد وضعیت خرابی جاده‌ها و تلفات ناشی از تصادفات در جاده‌های کشور و عدم رسیدگی وزارت مسکن و شهرسازی به وضعیت راهها اعتراف کرد که: ”در سالهای اخیر تلفات جاده‌یی از آمار بالایی برخوردار بوده و برای حل این مشکل باید به زیرساختی مانند جاده توجه بیشتری کرد و باید سعی شود تا با تقویت وضعیت راهها دیگر مشکلات این چنین پدید نیاید» . (خانه ملت خبرگزاری مجلس ارتجاع)

-خبرگزاری ایرنای آخوندی 26اسفند 92 در زمینه نبود علائم ایمنی در راه‌ها و جاده‌های کشور نوشت: «معمای تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها و نبود حفاظ های ایمنی ماجرای پیچیده‌ای شده به‌طوریکه از رانندگان اتوبوس های بین شهری و کامیونداران گرفته تا مسافران روزهای تعطیلات نوروز و تابستان از نبود این تابلوها و حفاظ های ایمنی در برخی مسیرهای جاده‌یی گلایه دارند و در ادامه به‌نقل از یکی از به‌اصطلاح کارشناسان خود می‌نویسد: علائم راهنمایی و رانندگی اکنون در بسیاری از جاده‌ها و مسیرهای کشور وجود ندارد که این مسأله بر مشکلات رانندگی و تردد خودروها می‌افزاید» .

-هم‌چنین روزنامه حکومتی خبرآنلاین 19شهریور 94، در ارتباط با حجم عظیم وسائل و خودروهای نازل و بی‌کیفیت که عمدتاً از سوی باندهای مافیایی رژیم به کشور وارد می‌شوند نوشت: «کمپین نه به خرید خودرو، حواشی متعددی دارد. بسیاری از اهالی شبکه‌های اجتماعی تصاویری از تصادفات هولناک در جاده‌های ایران را دست به دست می‌کنند تا مردم را به نخریدن خودروی داخلی تشویق کنند. به عقیده ترویج دهنده‌های این تصاویر، عامل مرگ و میر بالا در جاده‌های ایران، کیفیت پایین پراید و دیگر خودروهای داخلی است. »

-در یک نمونه دیگر خبرگزاری دانشجویان موسوم به ایسنا در دوم تیرماه 94نوشت: «مصرف‌کنندگان ایرانی سال‌هاست که از کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند و آزردگی به بخشی از تجربه آنها از خرید این محصولات تبدیل شده است» .

همین خبرگزاری در ادامه ضمن اشاره به باندهای مافیایی رژیم اضافه می‌کند: «سال گذشته 100هزار دستگاه خودروی خارجی عمدتاً چینی وارد شد و امسال برخی شرکتها که خودروی چینی وارد می‌کنند برنامه واردات 100هزار دستگاه از این محصولات را دارند بنابراین جایگاه حاکمیت و دولت باید از شرکت تولید‌کننده تفکیک شده و شرکت خودش پاسخگوی مشتریان باشد. »

افزون بر همه این موارد، فقدان و نبود نیروهای امدادرسانی است که به یقین به مرگ و میر در تصادفات راهنمایی و رانندگی ضریب می‌زنند.

-خبرگزاری صدا و سیمای ارتجاع روز 16فروردین 1395 ضمن اعتراف به واقعیت «فقدان امداد رسانی» به‌نقل از معاون حکومتی در بخش اجتماعی و فرهنگ ترافیک ناجا نوشت: «در حالی که 50 درصد تلفات رانندگی در راههای کشور در سر صحنه تصادف فوت می‌کنند 50 درصد دیگر در حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند» .

آری، واقعیت این است که وقتی فساد در رژیمی نهادینه است، از یک طرف دیگر سرمایه‌یی باقی نمی‌ماند که زیرساختهای کشور ساخته شود و از طرف دیگر این غارتگری جز فقر و بدبختی برای مردم حاصلی ندارد. لذا چه عوامل زیرساختی و چه عواملی انسانی مربوط به تلفات جاده‌یی تماماً محصول نظام سراسر فاسد ولایت‌فقیه است. لذا راه چاره هم تنها در نفی کامل این نظام پلید است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f6b66df-0e5f-4c0f-a277-f753e1bd7a81"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات