728 x 90

اعتراف روزنامه حکومتی همدلی به اعتصاب‌غذای بازداشت‌ شدگان قیامی ۹۸ در زندان تهران بزرگ

زندان تهران بزرگ
زندان تهران بزرگ

به‌دنبال سخنان حسام‌الدین آشنا در رابطه با آمار و ارقام کشته‌شدگان قیام آبان ۹۸، روزنامه حکومتی همدلی به تاریخ ۲۸مرداد به اعتصاب‌غذای زندانیان و بازداشت شدگان قیام آبان ۹۸ اعتراف کرد و نوشت: سخنان آشنا در حالی مطرح شده که هم‌چنان تعدادی از بازداشت شدگان آبان ماه سال گذشته در زندان هستند. روز گذشته تعدادی از بازداشت شدگان اعتراضهای آبان در زندان تهران بزرگ با انتشار نامه‌یی اعلام کردند در اعتراض به مخالفت مقام‌های زندان با مرخصی اضطراری‌شان در وضعیت شیوع گسترده کرونا در زندان، از صبح یک‌شنبه ۲۶مرداد ماه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

معاون آخوند روحانی در کانال تلگرامی خود مدعی شده است که آخوند روحانی از آمار کشته‌های آبان ۹۸ بی‌خبر است و نوشت: در مورد کشته‌شدگان، اعداد متفاوتی به رئیس‌جمهور اعلام می‌شود. وی ادامه داد، «نیروی انتظامی یک چیز می‌گوید، وزارت کشور چیز دیگری می‌گوید، وزارت بهداشت و درمان هم عدد دیگری را می‌گوید».
آشنا با وقاحت همانند آخوند روحانی گفت: «هیچ نهادی مسئولیت مستقیم تیراندازی را نپذیرفته است. رئیس‌جمهور هم هیچ گزارشی از این ماجرا ندارد. قطعاً رئیس‌جمهور کسی نیست که گفته باشد مردم را بکشید.»

در حالی‌که امروز سه‌شنبه ۲۸مرداد روح‌الله جمعه‌ای مشاور وزیر کشور رژیم در واکنش به حرفهای آشنا درباره عدم اطلاع آخوند روحانی گفته است: «وزیر کشور گزارش تفصیلی و کارشناسی از علل وقوع، شرح کامل واقعه و آسیب شناسی دقیق حوادث آبان ماه ۱۳۹۸ و عملکرد بخش‌های مختلف درگیر در ماجرا را به تمامی مقامات و مسئولان ذیربط از جمله رئیس‌جمهور ارائه داده است».

معاون آخوند روحانی در گفتگو با مجله اندیشه پویا گفته است: «در دی ماه ۹۶ روحانی متوجه شد که مخالفان دولت او تا چه مقدار ظرفیت مواجهه با او را دارند و برای ضربه زدن به دولت تا کجا حاضرند پیش روند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ead4e2c3-48ca-4f54-b412-7a9937ae14ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات