728 x 90

-

گسترش دامنه اعتیاد زنان در رژیم آخوندی

-

اعتیاد زنان در ایران تحت حاکمیت ولی فقیه ارتجاع
اعتیاد زنان در ایران تحت حاکمیت ولی فقیه ارتجاع
آسیبهای اجتماعی در دوران نظام ولایت‌فقیه و از جمله حکومت آخوند روحانی به گونه‌یی سرسام‌آور در حال افزایش است.

دولت روحانی هم‌چنان که در مورد بهبود وضعیت مردم در زمینه مسایل اجتماعی دولتی شکست خورده است، در زمینه چاره‌جویی و مقابله با آسیبهای اجتماعی نیز دولتی شکست خورده است.

این دولت جای این‌که طرح های مدون و جامعی در زمینه مقابله با آسیبهای اجتماعی داشته باشد، تا کنون صرفاً به گفتار در مانی اکتفا کرده است.

البته از دولتی برآمده از نظام ولایت‌فقیه که تمامی ا عضای آن اعتقاد قلبی و عملی به ولایت مطلقه فقیه دارند، انتظار چاره‌جویی برای حل و فصل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم، انتظاری بیهوده است.

بنابراین رشد آسیبهای اجتماعی در چنین حاکمیتی امری جبری و ناگزیر است، از جمله این آسیبها پدیده خانمانسوز اعتیاد در میان زنان است که به‌طور سرسام آوری رشد کرده است.

زنان معتاد عمدتاً از میان ساکنان مناطق فقیر و در حاشیه کلانشهرها سکونت دارند، اما اکنون دامنه این بلیه از مناطق فقیر و حاشیه شهرها به مناطق متوسط نشین و مرفه نیز گسترش یافته است، تا جایی که سالنها و باشگاه‌های ورزشی ویژه زنان نیز مکانی برای خرید مواد مخدر دختران جوان معتاد شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر رژیم ضمن اشاره به این‌که زنان در مقابل اعتیاد آسیب پذیری بیشتری داشته‌اند اظهار کرد: ”متأسفانه شاهد رشد اعتیاد در میان زنان هستیم“. (خبرگزاری ایسنا17شهریور95)

بر اساس آمارهای رسمی 10 درصد از معتادان را زنان تشکیل می‌دهند، اما در عین حال رشد اعتیاد زنان سیرصعودی دارد و سن اعتیاد دختران به 13سال رسیده است.

مولا وردی معاون آخوند روحانی در امور زنان و خانواده، در مورد رشد اعتیاد در زنان می‌گوید: ”اکنون رشد اعتیاد در زنان بسیار سریعتر از مردان صورت می‌پذیرد و اثرگذاری اعتیاد یک زن در جامعه و پیامدهای غیرمستقیم آن دهها برابر آثار و تبعات اعتیاد یک مرد می‌تواند باشد. “

معاون روحانی در مورد رشد اعتیاد در میان زنان دانشگاهی می‌گوید: ”11درصد دختران دانشجوی دانشگاههای دولتی به مصرف داروهای حاوی مواد مخدر اعتیاد دارند“ (سایت معاونت امور زنان و خانواده 1تیر95)

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر اصفهان از پیشی گرفتن زنان از مردان در امر اعتیاد خبر می‌دهد و می‌گوید: ”باید توجه داشته باشیم که هر مرد معتاد چهار تا شش نفر را می‌تواند مبتلا کند و این در حالی است که این آمار برای زنان بین هشت تا ۱۲ نفر است“.

به گفته این مهره حکومتی نرخ ابتلای‌ دختران دانشجوی علوم پزشکی اصفهان به اعتیاد ۲.۵ برابر پسران است. (خبرگزاری مهر5تیر95)

اخیراً دامنه اعتیاد زنان گسترش یافته و گریبان نوزدان زنان معتاد را هم گرفته است، فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای قلابی شهرتهران ضمن اشاره به خرید و فروش نوزادان در جنوب تهران می‌گوید: ”وزیر دستور داد کودکانی که از مادران معتاد متولد می‌شوند و دارای اعتیاد هستند مورد بررسی قرار بگیرند. طی بررسیها فقط در 5 بیمارستان 150 کودک متولد شدند که مبتلا به اعتیاد بودند“. (سایت حکومتی صدای ایران19مرداد95)

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر اصفهان نیز از تولد سه نوزاد معتاد در هر هفته در این شهر خبرمی‌دهد. (خبرگزاری مهر5تیر95)

وضعیت فعلی در مورد گسترش اعتیاد در میان زنان مانند هر آسیب اجتماعی دیگر آن روی سکه سیاستهای ضد‌مردمی نظام آخوندی در سرکوب و چپاول و فقر و فاقه شدید مردم است.

واقعیت این است که نتیجه جبری عملکرد این رژیم برای مردم ایران، رکود، تورم، بیکاری و گسترش فقر و فاقه در میان مردم است، که این امر عامل اصلی به‌وجود آمدن آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد زنان و رشد و گسترش آن است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24d2e1cb-6d12-4687-b95f-ce369b073236"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات