728 x 90

قتل عام 67,

فراخوان به محاکمه سران رژیم آخوندی به‌خاطر قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ + کلیپ

-

سمینار جوامع ایرانیان در اروپا با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و شرکت شخصیت‌های برجستهٴ بین‌المللی
سمینار جوامع ایرانیان در اروپا با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و شرکت شخصیت‌های برجستهٴ بین‌المللی
سمینار جوامع ایرانیان در اروپا با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و شرکت شخصیت‌های برجستهٴ بین‌المللی - 13شهریور 1395 – 3سپتامبر 2016

استرون استیونسون – رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق

خانم رجوی، خانمها و آقایان
خیلی ممنونم به‌خاطر خوشامدگویی گرم شما. ولی باید بگویم از این‌که به‌دنبال فرزندان شهدا با سخنان بسیار تأثیرگذار و پر احساسشان صحبت می‌کنم احساس خضوع می‌کنم. به راستی من به‌خاطر شجاعت و بی‌باکی‌شان به آنها تبریک می‌گویم. آنها امروز به این‌جا آمدند تا در مورد درد و رنجی که در زندگی‌شان تجربه کرده‌اند صحبت کنند. آنها تنها بخش کوچکی از کسانی هستند که امروز برای بزرگداشتشان گرد آمده‌ایم.
 
 
ما در واقع برای برگزاری یادبود 3واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران گرد آمده‌ایم. دو تای آنها فصلهای سیاهی در این تاریخ هستند و سومی چیزی است که بیشتر به یک مشعل راهنما می‌ماند.

فرماندار، رندل در مورد قتل‌عامی که در اول سپتامبر 2013 در کمپ اشرف به‌وقوع پیوست سخن گفت.

موضوع دیگری که امروز به یادبود آن این‌جا گرد آمده‌ایم، قتل‌عام وحشتناک 30هزار نفر در سال 1988 است. 30هزار هوادار شجاع مجاهدین که بر هواداری خود از این سازمان ایستادگی کردند و قیمت آن را به اعلا درجه پرداختند.

ما این‌جا هستیم تا خاطره آنها را گرامی بداریم. زیرا در 9اوت امسال پسر آیت‌الله منتظری، یک نوار صوتی منتشر کرد که تا به‌حال ناشناخته بود. این نوار، انبوهی سند جدید فراهم می‌کند که برای قرار دادن این جنایتکاران و این آدمکشان در برابر عدالت ضروری است.

با این وجود غرب هنوز بر این باور است که می‌تواند معاملات تجاری با روحانی به‌اصطلاح مدره داشته باشد. همین الآن شنیدیم که روحانی در 3سال حکومتش شخصاً ناظر اعدام تقریباً 3هزار نفر بوده است. در هفته‌های اخیر چوبه‌های دار بسیار پرکار بوده‌اند. آنها افراد را در دسته‌های 10نفری اعدام کرده‌اند. اعدامهای جمعی.

اگر سازمان ملل بخواهد مجدداً ذره‌یی اعتبار برای خود کسب کند، باید این موضوع را در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در همین ماه در ژنو مطرح کند. این موضوع باید یک موضوع کلیدی در برنامه باشد. باید در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شود. قاتلان، آمران و عاملان باید حسابرسی شوند. باید در برابر عدالت قرار گیرند. هیچ‌یک از ما آرام نخواهیم گرفت تا زمانی که برقراری عدالت را در این مورد ببینیم.

اما آخرین یادبود امروز که در ابتدای صحبتم گفتم در فصلهای تاریک و رنج‌آور تاریخ در ایران مشعلی راهنما برای آینده فراهم می‌کند به 51سال پیش برمی‌گردد.
 
 
بنیانگذاری سازمان مجاهدین خلق ایران در پاییز 1965.
3دانشجو، محمد حنیف‌نژاد، سعید محسن و علی اصغر بدیع زادگان در یک اتاق با یکدیگر دیدار کردند و به این نتیجه رسیدند که سرکوب و فساد شاه پهلوی ایجاب می‌کند که یک جنبش مقاومت خلق شود. آنها جان خود را به خطر انداختند و نهایتاً در همین مسیر جان خود را فدا کردند و به‌خاطر بنیانگذاری سازمان مجاهدین خلق ایران اعدام شدند.

هم‌چنان‌که امروز همه می‌دانیم، آخوندها آنچه را در توانشان بود انجام دادند تا سازمان مجاهدین خلق ایران را نابود کنند، از مرد و زن و کودک.
خمینی به‌این ترتیب جنون جنایتکارانهٴ خود را به‌نمایش گذاشت.
به این ترتیب، آنها تلاش کردند که ریشهٴ مجاهدین را برکنند، اما حالا بعد از 51سال، نمایندگان سازمان مجاهدین خلق ایران و گردهماییهای بزرگ این سازمان را در تمامی قاره‌های جهان به چشم می‌بینیم. آنها هر سال در پاریس در گردهماییهای عظیم 100هزار نفرهٴ هواداران مجاهدین خلق ایران، متمرکز می‌شوند.
 
 
این آیندهٴ روشن ایران است. این آینده‌یی است که آزادی و عدالت واقعی را ارائه می‌کند، نه دستهای جنایتکار و خونین رژیم حاکم. باید دست دادن با این دستهای خونین را تحت عنوان معامله تجاری و بازرگانی متوقف کنیم و باید حقوق‌بشر را در اولویت خود قرار دهیم.

متشکرم.

طاهر بومدرا – رئیس پیشین دفتر حقوق‌بشر یونامی

خیلی متشکرم.
خانم رئیس‌جمهور، خواهران و برادران، ما باید باور کنیم که عدالت به تأخیر افتاده یعنی عدالت نفی شده.
اما ما همچنین در جامعه بین‌المللی با وضعیتی مواجه هستیم و کشورهایی هستند که سیاست ملل‌متحد را در رابطه با حقوق‌بشر مورد انتقاد قرار داده‌اند اما ما باید به یاد داشته باشیم که سازمان ملل یعنی کشورهای عضوش و بنابراین رفتار سازمان ملل یعنی رفتار کشورهای عضو آن. در اینصورت است که ما باید به تلاشهای خودمان تکیه کنیم.
 
ما می‌دانیم که یک روز، کسانی را که مرتکب جنایات علیه بشریت در ایران می‌شوند به پای میز عدالت می‌آوریم.

بگذارید به این هم اضافه کنم و سؤالی بکنم که آیا شما حسن هابره را می‌شناسید؟ او رئیس‌جمهور سابق چاد بوده است. آنها او را یک قصاب می‌دانند و او را قصاب چاد می‌خوانند. او 50هزارنفر از مردم خودش را اعدام کرده است.

او الآن کجاست؟
او یک حبس ابد گرفته و در سنگال در زندان به‌سر می‌برد. با تشکر از سازمانهای غیردولتی که این موضوع را به دادگاه عدالت بین‌المللی بردند و نه به دادگاه بین‌المللی جنایی.

همراه با دولت بلژیک که علیه سنگال اقدام کرد. دادگاه بین‌المللی عدالت هم به سنگال گفت یا او را مورد تعقیب قرار بدهید یا این‌که او را مسترد کنید.

در خاتمه، رهبران آفریقا گردهم آمدند تا یک دادگاه ویژه تشکیل دهند. حسن هابره به جرم جنایت علیه بشریت، محکوم به حبس ابد شد و در حال حاضر او در زندان است.

بنابراین خانمها و آقایان امکانش هست که آنها که مرتکب جنایت علیه بشریت می‌شوند آنها که مرتکب اعدامهای غیرقانونی، صحرایی، خودسرانه در ایران هستند به پای میز عدالت آورده شوند. ما برای اینکار همه ابزار لازم را هم داریم.
و من بسیار متکی بر جوانان ایرانی در تبعید هستم؛ شما جوانان ایرانی که تابعیت دوگانه دارید، حق دارید از دولتهای خود بخواهید، یعنی از دولتهای اروپایی دست به اقدام بزنند و این‌که چگونه این را شروع کنید. همه دولتهایی که استاتوی دادگاه جنایی بین‌المللی را تصویب کرده‌اند یک قانون داخلی منتشر کردند تا ترتیباتی را بدهند که با این موضوع چگونه برخورد کنند و شما به‌عنوان شهروندان، کاری که می‌توانید بکنید این است که دولتها را خطاب قرار بدهید و بگویید خواهان اجرای قانون مربوط به دادگاه جنایی بین‌المللی هستید؛ و این کشورها طبق تصمیم دادگاه جنایی، یا سوژه را در داخل محاکمه می‌کنند یا او را به کشوری مسترد می‌کنند که بتواند در آنجا محاکمه شود. من این را از این جهت می‌گویم که فقط نباید به نهادهای سازمان ملل اتکا کرد زیرا آنها دولتها را نمایندگی می‌کنند یا منافع و خواستهای خودشان را دنبال می‌کنند.

بنابراین این خود شما و همه ما هستیم که می‌توانیم این را به یک دادگاه ببریم این میسر است ما می‌توانیم و باید این را محقق کنیم. با تشکر از شما.

گزارشهای رسانه‌های خبری از سمینار جوامع ایرانیان در اروپا فراخوان به محاکمه سران رژیم آخوندی به‌خاطر قتل‌عام 67 و توقف اعدامها در ایران

 

تلویزیون اسکای نیوز ۱۴/۶/۹۵:

در کنفرانسی از سوی اپوزیسیون ایران که هدفش فراخوان برای مجازات عاملان اعدامهایی است که مقامات رژیم ایران در سال 1367 انجام دادند، مریم رجوی جامعه جهانی را فراخواند که رژیم ایران را به محاکمه بین‌المللی بکشانند. وی تأکید کرد که تعرض و تعدی به مخالفان ادامه دارد. در آن سال حدود 30هزار زندانی قربانی اعدام هایی شدند که مقامات رژیم ایران آن را اجرا کردند.

خبرنگار اسکای نیوز از محل سمینار گزارش داد: هدف اصلی این سمینار تلاش برای محاکمه مسئولان رژیم ایران به‌خاطر موج اعدامهای گسترده در سال۶۷ است که طی آن بیش از 30هزار زندانی قتل عام شدند, تنها اتهام آنها این بود که مخالف رژیم بودند و بدون محاکمه فقط با فتوای خمینی در آن زمان اعدام شده بودند. اپوزیسیون ایران می‌گوید اعدامها در ایران ادامه دارد و تنها در ماه گذشته بیش از 80نفر اعدام شده‌اند لذا باید در مقابل این رژیم ایستاد تا این‌که اعدام را متوقف کند و بایستی آنهایی که این اعدامها را اجرا کرده‌اند مورد مجازات قرار بگیرند درصورتیکه آنها از جمله وزیر دادگستری هم‌چنان در قدرت هستند.

تلویزیون اورینت – 15شهریور 95:

در کنفرانس استثنایی، صدها تن از نمایندگان جوامع ایرانی در اروپا به کارزاری جهت دادخواهی قربانیان قتل‌عام سال 1367 و توقف اعدامها در ایران فراخوان دادند.

برنارد کوشنر وزیر خارجه پیشین فرانسه که در این کنفرانس شرکت داشت، به اورینت گفت: در آن زمان 30 الی 35هزار تن بودند که بسادگی اعدام شدند, چرا که آنها معتقد نبودند ولی‌فقیه بر حق است, چرا که آنها بشکل دیگری فکر می‌کردند و اعتقادات دیگری داشتند, بنابراین ما در برابر خشن‌ترین جنایتی هستیم که تاریخ معاصر علیه بشریت به خود دیده است.

اورینت افزود: این کنفرانس استثنایی در شرایطی برگزار می‌شود که ایران شاهد افزایش اعدامها و همچنین افشای نوار صوتی آقای منتظری است که رژیم را در برابر یک چالش سیاسی و اجتماعی بی‌سابقه قرار داده است.

استرون استیونسون به اورینت گفت: ما صدای منتظری را داریم که به‌عنوان یک دلیل قاطع اثبات می‌کند رژیم اقدام به قتل‌عام ضدبشری کرده و این دلیلی است که می‌شود بر اساس آن جنایتکاران را به دادگاههای بین‌المللی احاله داد.

گزارشگر اورینت افزود: مریم رجوی در سخنرانی‌اش جامعه بین‌المللی و دولتهای غربی را به ارجاع سران رژیم ولایت‌فقیه به دادگاههای بین‌المللی به‌خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت در ایران به‌ویژه در قتل‌عام سال 67 فراخواند.

در این کنفرانس تعداد زیادی از شخصیتهای بین‌المللی از جمله اد رندل رئیس کنوانسیون سال 2016 حزب دموکرات آمریکا و برنارد کوشنر وزیر خارجه پیشین فرانسه شرکت داشتند و چشم‌پوشی سازمانهای حقوق‌بشری نسبت به این جنایتها را محکوم و بر ضرورت محاکمه عاملان و مجریان این جنایت تأکید کردند.

اورینت افزود: در شرایط استمرار موج اعدامها در ایران که برای جلوگیری از اوجگیری اعتراضات مردمی صورت می‌گیرد, اپوزیسیون ایران فعالیتش را در داخل و خارج ایران جهت فراخوان به محاکمه سران رژیم آخوندی که مرتکب جنایت علیه بشریت در حق زندانیان سیاسی در ایران شده‌اند, فشرده‌تر کرده است.

سایت تلویزیون وی او نیوز فرانسه:

در آخر این هفته، در سمیناری که در مورد قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران در سال 1988 برگزار شد. برنارد کوشنر وزیر خارجه پیشین فرانسه جامعه بین‌المللی را به محاکمه مقامات رژیم ایران که مسئول قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در 1988 فراخواند.

یک سند صوتی که اخیراً برملا شد پروژکتور را روی ابعاد این اعدامها که در آن موقع با حکم خمینی صورت گرفت انداخت. مجاهدین خلق می‌گویند، مسئولان اصلی این کشتار «در مواضع کلیدی حکومت فعلی قرار دارند، از جمله وزیر فعلی دادگستری دولت روحانی، آخوند پور محمدی ».

یک کارزار بین‌المللی برای فراخواندن جامعه بین‌المللی به محاکمه مسئولان این قتل‌عام به‌راه افتاده است. مریم رجوی، خواستار آن شد که «روابط بین‌المللی با رژیم آخوندها مشروط به توقف حکم اعدام» گردد.

در میان شخصیتهای شرکت کننده در این سیمنار، ادوارد رندل رئیس کنوانسیون حزب دموکرات آمریکا و همچنین برنارد کوشنر دیده می‌شدند. . وزیر خارجه پیشین فرانسه خواستار تشکیل «یک دادگاه ویژه برای محاکمه آخوندها به‌خاطر جنایاتشان شد. » وی ابراز نگرانی کرد که «این قتل‌عامها تنها در 1988 صورت نگرفته است» .

کوشنر گفت: «رژیم ایران رکوردار اعدام به نسبت جمعیت است. اعدامها حتی بعد از توافق اتمی افزایش یافته است... » .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23741418-32bf-43f8-a0da-c613b533059b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات