728 x 90

-

بزرگترین آزمایش اتمی کره شمالی

-

آزمایش اتمی توسط کره شمالی
آزمایش اتمی توسط کره شمالی
بامداد جمعه 19شهریور زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵.۳ درجه در نزدیکی محل آزمایشهای اتمی کره شمالی رخ داد. سازمان زمین‌شناسی آمریکا گفت لرزش در این ناحیه ردیابی شد و ناشی از انفجار بوده است.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی گفت این یک "زلزله مصنوعی" بوده است.
رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌یی که خبرگزاری یونهاپ منتشر کرد گفت:‌ "بر اساس ارزیابی ما کره شمالی بزرگترین آزمایش اتمی خود را انجام داده است."

بر اساس این بیانیه قدرت این انفجار تقریباً دو برابر آزمایش ماه ژانویه کره شمالی است. کره شمالی در آن زمان گفته بود که با موفقیت یک بمب اتمی هیدروژنی را آزمایش کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد: کره شمالی تأیید کرد که آزمایش اتمی انجام داده است.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن می‌گوید: «اگر کره شمالی آزمایش هسته‌یی انجام داده باشد، این کار کاملاً غیرقابل قبول است. ما شدیداً به این موضوع معترض هستیم.»

تصاویر ماهواره‌یی که به تازگی از اطراف سایت هسته‌یی انگی-ری ثبت شده‌اند نشان‌دهنده افزایش فعالیتها در این منطقه است. به همین دلیل به نظر می‌رسد که گزارش انجام آزمایش هسته‌یی صحت داشته باشد.

این زمین‌لرزه در نزدیکی محلی رخ داده است که کره شمالی حدود ۹ ماه قبل در آن منطقه چهارمین آزمایش اتمی خود را انجام داده بود.

در یک سال اخیر تهدیدهای هسته‌یی و نظامی کره شمالی بیشتر از گذشته شده است و این کشور از انجام آزمایشهای متعدد بمب هیدروژنی و موشکهای بالستیک خبر داده است.
تازه‌ترین آزمایش اتمی در ماه ژانویه احتمالاً با انفجار یک بمب هیدروژنی همراه بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b678f5e-dd40-4228-a93f-66168cfe6e9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات