728 x 90

سوريه,

اظهارات ارودغان در مورد ایده اوباما برای اقدام مشترک با ترکیه برای تسخیر شهر رقه سوریه

-

رجب طیب اردوغان
رجب طیب اردوغان
خبرگزاری رویتر روز چهارشنبه 17شهریور گزارش داد «رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان در اظهاراتی که روز چهارشنبه منتشر شد گفت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا ایده اقدام مشترک با ترکیه را برای تسخیر شهر سوری رقه از دست شبه‌نظامیان داعش مطرح کرده است» .

رویتر افزود: «اردوغان که با خبرنگاران در مسیر بازگشت از اجلاس جی 20 از چین صحبت می‌کرد گفت، ارتش ترکیه آماده پیوستن به هر تهاجمی به شهر رقه پایتخت عملی شبه‌نظامیان داعش است» .

این منبع افزود: «رجب طیب اردوغان در اظهاراتی در روزنامه حریت چاپ ترکیه به‌دنبال ملاقات با باراک اوباما و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و سایر رهبران جهان بود گفت: ”اوباما می‌خواهد کارهایی را در رابطه با رقه بطور مشخص انجام دهیم» .

اردوغان گفت: ”ما گفتیم از زاویه ما مشکلی نخواهد بود. ما گفتیم بگذارید سربازانمان به هم پیوندند، هرچه که لازم باشد انجام دهند “.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: «در این صحنه باید حضور خود را در منطقه نشان دهیم. ما فرصت این‌که گامی به عقب برداریم، نداریم. اگر یک گام عقب بکشیم گروههای تروریستی… در آنجا مستقر می‌شوند» ... .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/226a857a-59b4-4397-b30c-b181f4c99c9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات