728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,

بحران درونی رژیم بر سر تحریم قرارگاههای سپاه پاسداران

-

توافق جهانی مبارزه با پولشویی و تحریم قرارگاههای سپاه پاسداران
توافق جهانی مبارزه با پولشویی و تحریم قرارگاههای سپاه پاسداران
بحران درونی رژیم بر سر اجرای توافق جهانی مبارزه با پولشویی و تحریم قرارگاههای سپاه پاسداران توسط دولت روحانی، هم‌چنان تشدید می‌شود. نمایندگان باند خامنه‌ای در مجلس رژیم این توافق جهانی را دارای مخرب‌ترین آثار برای حکومت آخوندی و نقض اقتدار نظام توصیف کردند.

محمداسماعیل سعیدی، عضو مجلس رژیم، در مصاحبه با خبرگزاری سپاه پاسداران گفت: «متأسفانه پای این قرارداد امضای وزیر اقتصاد دیده می‌شود که با توجه به مفاد آن به‌نظر وزیر اقتصاد در زمان امضای آن هوش و حواسش جای دیگری متمرکز بوده است» . وی این توافق جهانی را «ننگین‌نامه خطرناک» توصیف کرد و افزود: «اجرای آن مخرب‌ترین تأثیرات را به‌دنبال خواهد داشت و مجلس باید سریعاً جلو اجرا و عملیاتی‌شدن آن را بگیرد» .

عامر کعبی عضو دیگر مجلس رژیم از باند خامنه‌ای تن‌دادن دولت روحانی به این توافق را «نقض اقتدار و عزت نظام» و قبول «ننگین‌ترین توافق تاریخ» توصیف کرد و گفت که مجلس باید تن‌دادن به این توافق را منتفی اعلام کند و آن را پاره کند.

سپاه پاسداران در رابطه با اجرای توافق جهانی مبارزه با پولشویی توسط دولت روحانی و تحریم شرکتها و بانکهای پاسداران، در خبرگزاری خود نوشت: نام بیش از 170 شرکت بزرگ و نهاد دولتی (نظام) در لیست بلندبالای تحریمهای آمریکا به چشم می‌خورد. بر همین اساس احتمالاً در آینده، شاهد تحریم همه یا تعداد زیادی از این نهادها و شرکتها از سوی بانکهای داخلی خواهیم بود. سپاه پاسداران، لیست شرکتهایی را که مورد تحریم آمریکا قرار دارند، منتشر کرد. در این لیست، ارگانهایی نظیر سپاه پاسداران، بسیج، قرارگاه قائم، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع، صدا و سیما و گروه موشکی کروز به چشم می‌خورد.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در واکنش به حملات سپاه پاسداران و باند خامنه‌ای که اجرای توافق مبارزه با پولشویی را از پیامدهای برجام می‌دانند، گفت: پیوستن (نظام) به ارگان جهانی مبارزه با پولشویی، مصوبه دولت و مجلس از قبل بوده و ربطی به برجام ندارد.

کیهان خامنه‌ای نیز، با ابراز وحشت از پیامدهای اجرایی شدن توافق جهانی مبارزه با پولشویی، این موضوع و فشارهای بین‌المللی علیه رژیم را با گردهمایی بزرگ مقاومت مرتبط دانست و نوشت: نمی‌توان پذیرفت که بازی آمریکا, (مجاهدین) , عربستان (که) در داخل هم عده‌یی را دنبال خود کشانده است، یک بازی انتخاباتی باشد (بلکه) اساساً با ثبات (نظام) مشکل دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ab1cfbf-857b-4139-9200-ab4c1affa527"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات