728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

دیلما روسف کاخ ریاست‌جمهوری را ترک کرد

-

دیلما روسف-آرشیو
دیلما روسف-آرشیو
دیلما روسف رئیس‌جمهور سابق برزیل، پس از 6 سال، روز سه‌شنبه 16 شهریور در میان هواداران خود، کاخ ریاست‌جمهوری برزیل را ترک کرد. وی به شهر جنوبی پورتو آلگره در برزیل رفت که آن را برای زندگی انتخاب کرده است.

شمار زیادی از هواداران دیلما روسف هنگام ورود او به فرودگاه منتظرش بودند و از او استقبال کردند.. وی همچنین هنگام ورود به شهر پورتو آلگره با استقبال طرفداران خود مواجه شد.

دیلما روسف در پی استیضاح در مجلس سنا از قدرت برکنار شد. علت استیضاح او دستکاری در بودجه دولت برای پنهان کردن کسری بودجه عنوان شد. ولی وی این اتهام را رد کرد و آن را کودتا علیه خود دانست.

سنای برزیل به سیزده سال حکومت جناح چپ در این کشور با برکناری دیلما روسف پایان داد و میشل تمر معاون وی را به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور انتخاب کرد. میشل تمر، که از جناح مخالف دیلما روسف بود در برکناری وی نقش مهمی بازی کرد. او در برابر سنای برزیل ادای سوگند کرد و تا انتخابات آیندۀ ریاست‌جمهوری و مجلس، که برای سال 2018 پیش‌بینی شده است، رئیس‌جمهور این کشور خواهد بود.

برای برکناری خانم دیلما روسف که متهم به جعل بیلان اقتصادی کشور بود، دو سوم سناتورهای برزیل رأی دادند. دیلما روسف اولین زنی بود که در سال 2010 در رأس کشور برزیل انتخاب شد، و در سال 2014، مجدداً به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f67a0929-3221-418d-b354-8929dec4c83b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات