728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,

آخوند مصباحی‌مقدم FATF در خدمت کنگره آمریکا است

-

مصباحی مقدم
مصباحی مقدم
آخوند غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو سابق مجلس ارتجاع با پیوستن رژیم به اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی مخالفت کرد و گفت: «FATFدر خدمت کنگره آمریکا است» .

به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس وی گفت: «قانون تأمین مالی تروریسم یعنی این‌که اجازه داده نشود که تروریستها از طریق سیستم مالی یک کشور تأمین مالی شوند و گروههایی چون القاعده، داعش، النصره و... جزو آنها هستند که مطابق مبانی سازمان ملل تروریست شناخته می‌شوند» .

آخوند مصباحی مقدم تأکید کرد:FATF مطالبات اضافی مطرح کرده و می‌گوید اگر می‌خواهید در رده‌بندی جهانی مبارزه با پولشویی بالا بروید باید به بندهای چهارگانه این قرارداد توجه داشته باشید. در قانون اساسی جمهوری اسلامی سازمانهای آزادی‌بخشی که برای دفاع از خود در کشورهای تحت ظلم شکل گرفته‌اند را تروریست نمی‌شناسد و باید به آنها کمک کرد.

 

 یک عضو مجلس ارتجاع: «.F.A.T.F» ضدامنیت ایران است
در ادامه درگیریهای باندی بر سر پیوستن به اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی «.F.A.T.F» محمد جواد جمالی عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع با پیوستن به این نهاد بین‌المللی مخالفت کرد و آن را ضدامنیت رژیم دانست و گفت: «اگر این توافق انجام شود حتماً امنیت نظام به‌خطر می‌افتد» .

وی گفت: «غربیها با این توافق درصدد دخالت‌های بیشتر در امورات داخلی ایران هستند. آنها می‌خواهند به‌صورت نامحسوس گردش‌های پولی و بانکی نظام را تحت نظر خود قرار دهند. … با این کار می‌خواهند تمامی کشورها را زیر سلطه خود ببرند. اما درباره جمهوری اسلامی موضوع کمی بیشتر فرق می‌کند و کاملاً مشهود است که به‌دنبال ضربه‌زدن به ایران و نیروهای مقاومت هستند» .

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توافق «F.A.T.F» را ضدامنیت ایران دانست و گفت: مسأله مبارزه با پولشویی مسأله ظاهری از سوی غربیها است و اگر این توافق انجام شود حتماً امنیت نظام به‌خطر می‌افتد.

جمالی تأکید کرد: «مجلس اجازه نخواهد داد امنیت ملی ایران دچار تزلزل شود» .
خاطرنشان می‌شود روزنامه کیهان ولی‌فقیه ارتجاع روز شنبه 13شهریور نوشت: «دو بانک سپه و ملت به‌طور مکتوب به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند به این نهاد خدمات ارزی ارائه کنند» .
به نوشته روزنامه حکومتی کیهان این تصمیم بانکهای سپه و ملت به‌دنبال توافق محرمانه با نهاد (FATF) کارگروه ویژه اقدام مالی یا اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی بوده است که رژیم پذیرفته است همه اشخاص حقیقی و حقوقی مورد تحریم سازمان ملل را در داخل ایران نیز تحریم کرده و دارایی‌هایشان را مسدود کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc91ea8e-a144-41fc-9908-72dfc6f4af31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات