728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,فساد اقتصادى,

فساد این بار در شهرداری تهران

-

واگذاری املاک شهرداری تهران به مدیران شهرداری و
واگذاری املاک شهرداری تهران به مدیران شهرداری و
چندی است که برملا شدن گوشه‌یی از فساد و چپاول در شهرداری و شورای شهر تهران، نُقل مجلس محافل و سایتهای باندهای رژیم شده و گوشهٴ دیگری از گنداب فساد رژیم را در معرض دید مردم قرار داده است. آخرین خبر در این زمینه این بود که 21عضو مجلس ارتجاع از باند رفسنجانی ـ روحانی با امضای نامه‌یی خواستار تحقیق و تفحص مجلس درباره فساد در شهرداری تهران شده‌اند و به این ترتیب این موضوع هم به میدان جنگ دیگری بین دو باند متخاصم تبدیل شده.

به دنبال انتشار گزارشی از طرف بازرسی کل کشور درباره واگذاری دست‌کم 200 ملک و خانهٴ مجلل از املاک شهرداری تهران به مدیران شهرداری و تعدادی از اعضای به‌اصطلاح شورای شهر تهران این قضیه در مجلس ارتجاع و از طرف تعدادی از نمایندگان باند رقیب نیز پیگیری شد و قضیه بالا گرفت.

البته روشن است که رو کردن دست حریف در دزدی و اختلاس، شیوه شناخته شده باندهای متخاصم برای زمین زدن حریف می‌باشد، باند خامنه‌ای حقوقهای نجومی را علیه دولت روحانی را کرد، در مقابل باند رفسنجانی روحانی هم خاصه خرجیهای قالیباف شهردار تهران و واگذاری خانه‌های نجومی به خودیها با 25درصد قیمت واقعی، علم کردند.

در این میان مفتضح کردن قالیباف که یکی از رقبای بالقوه روحانی در نمایش انتخاباتی سال96، هم جای خود را دارد و یکی از دلایل این فاشگوییها محسوب می‌شود.

یکی از رسانه‌های باند ولی‌فقیه به نام خبرگزاری آریا (8شهریور) نوشته است، اصلاح‌طلبان با بحث فساد در شهرداری در چند روز اخیر کوشیدند ضمن به حاشیه بردن بحث حقوقهای نجومی، دامن اصول‌گرایان را آلوده نشان داده و یک رقیب محتمل خود (که منظور قالیباف شهردار تهران هست) را از میدان به در کنند.

قالیباف هم در دفاع از خودش نامه‌یی به قوه قضاییه و مشخصاً به دادستان نوشته و گزارش سازمان بازرسی درباره فساد در شهرداری را مخدوش و ناقص خوانده و گفته است ما قوه قضاییه را مرجع رسیدگی می‌دانیم. علت روشن است، چون قضاییه در تیول باند خامنه‌ای است و طبعاً قالیباف و شهرداری را محکوم نخواهد کرد!

علاوه بر این قالیباف به‌طور خنده‌داری مدعی شده است: «شهرداری تهران برای حل معضل مسکن بیش از 27هزار نفر از 55هزار پرسنل خود با واگذاری زمین از طریق تعاونیهای مسکن، اقدام کرده که عمده این افراد از اقشار ضعیف و زحمتکش این مجموعه هستند» .

بیچاره کارکنان زحمتکش و رفتگران محروم شهرداری که همان چندغاز حقوق آنها را هم به آنها نمی‌دهند، اما به نام آنها چه کسانی صاحب مفت و مجانی چه کاخهایی می‌شوند!

خانه‌هایی که قالیباف مدعی است به اقشار ضعیف و زحمتکش شهرداری داده، خانه‌هایی قصر مانند با قیمتهای میلیاردی است.

این خانه‌ها و املاک که تعداد آنها را 200باب ذکر می‌کنند، در ولنجک و نیاوران و کاشانک و دربند و شهرک غرب تهران قرار دارند، اما با یک چهارم بهای واقعی که تازه آن هم با وام بسیار کم بهره از بانکها گرفته شده، به‌صورت قسطی به چند نفر از ضعیفترین! و مستضعف‌ترین و بی‌خانمان‌ترین کارکنان زحمتکش شهرداری داده شده!

البته بنا بر آنچه که روز یکشنبه هفتم و سه‌شنبه 9شهریور در مجلس رژیم گفته شده تنها کارکنان زحمتکش! شهرداری و شورای شهر از الطاف قالیباف برخوردار نشدند بلکه به گفته یکی از اعضای مجلس، شهردار تهران با فسادی سازمان‌یافته و با تطمیع برخی سازمانها و نهادها، فساد را به سایر مراکز کشور هم رسانده است.

نکته نه چندان مهم دیگری که قابل اشاره است این است که سایتی که این فساد و دزدی در شهرداری را افشا کرده، فیلتر شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f8e6174-1179-415f-b989-657360914cfd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات