728 x 90

وضعیت بحرانی اقتصاد و افزایش قیمتها و دزدی‌ها

افزایش قیمتها و دزدی‌ها
افزایش قیمتها و دزدی‌ها

نرخ دلار در بازار آزاد روز یکشنبه ۲۴دی به ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسید که بالاترین رقم از نیمه مهرماه سال جاری تاکنون است. هم‌چنین قیمت انواع سکه در بازار در روز یکشنبه، حدود پنج درصد افزایش یافت و قیمت سکه موسوم به امامی به ۳۳هزار و۴۰۰ تومان رسید که بالاترین رقم از اردیبهشت تاکنون است (بن‌بست‌: ۲۴ دی ۱۴۰۲).

 

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا کمیسیون تنظیم مقررات رژیم مجوز گرانی ۳۴ درصدی اینترنت ثابت را تصویب کرد.

این منبع حکومتی می‌افزاید: فروش بسته‌های اینترنت نسبت به کل دارایی‌ها و کل درآمد فروش در سال مالی گذشته به میزان ۶۰ درصد و ۵۰ درصد بوده است. هم‌چنین آثار این افزایش تعرفه به‌تدریج در ماه‌های آتی و با در نظر گرفتن افزایش هزینه‌های پهنای باند زیرساخت، مشخص خواهد شد.

ایلنا (رژیم) ۲۴ دی ۱۴۰۲

 

یک کارشناس حکومتی در زمینه خودرو سیاست‌های دولت رئیسی جلاد را عامل گرانی خودرو دانست و گفت: قیمت خودرو‌های ایرانی تا ۱۵۰ میلیون و خودرو‌های چینی تا ۲۵۰ میلیون افزایش یافته است. وی افزود: نزدیک بیست روز است که هر روز افزایش قیمت خودرو داریم؛ احتمالاً تا شب عید گران‌تر هم شود. دولت با عدم واردات خودرو باعث گرانی شد.

(انتخاب: ۲۳ دی ۱۴۰۲)

 

رسانه‌های حکومتی با عنوان فساد برنج به دزدی جدیدی از کارگزاران غارتگر رژیم اعتراف کردند.

روزنامه حکومتی تعادل روز شنبه ۲۳ دی در این باره نوشت: واردات ۲میلیون تن برنج با ارز ترجیحی و بخشی با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی». این میزان واردات برنج، در زمان وزارت جواد ساداتی‌نژاد وزیر قبلی کشاورزی اتفاق افتاده و الآن هم در دوره ریاست فعلی بانک مرکزی، ثبت سفارش انجام شده و دوباره وارد می‌کند. بنا بر آمارهای اعلامی، در اواخر آذر ماه همین امسال نیز یک کشتی با ۳۵۰ تن برنج تخلیه شده است. این در حالی است که سالانه برای تنظیم بازار به حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج خارجی نیاز است. اما چه کسی برنج‌ها را وارد کرده؟ بنا بر اسناد منتشر شده، ۷۰۰ میلیون دلار ارز ترجیحی برای واردات برنج و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات کارخانه‌یی به صاحب برند «طبیعت» داده شده است. این در حالی است که تنها ۱۴۰ میلیارد تومان خرج خرید تجهیزات شده و سرنوشت مابقی پول‌ها هم مشخص نیست!

روزنامه تعادل: ۲۴ دی ۱۴۰۲

 

به اعتراف کارشناسان حکومتی، رژیم آخوندی قصد دارد با به کار بردن ترفند جدیدی، گام‌به‌گام قیمت بنزین را افزایش دهد.

روزنامه حکومتی جهان صنعت در مطلب با عنوان بنزین شهروندی مقدمه‌ای برای افزایش بنزین با اشاره به مشکلات شدید مالی دولت رئیسی جلاد، از قول کارشناسان اقتصادی رژیم نوشت: طرح دولتی بنزین شهروندی، این بار از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس چکش‌کاری شده و به دولت پیشنهاد شده، اما کارشناسان بر این باورند که این طرح منجر به افزایش قیمت بنزین شده و تبعات آن افزایش تورم انتظاری است.

این منبع می‌افزاید: فرض کنید ۷۰ میلیون جمعیت از ۸۵ میلیون جمعیت کشور به سهمیه بنزین یارانه‌ای اضافه شوند، می‌دانید که این جمعیت چه فاجعه‌یی ممکن است به‌دنبال داشته باشد... جامعه کشش این حجم از شوک و افزایش قیمت را ندارد.

روزنامه جهان صنعت (رژیم) ۲۴ دی ۱۴۰۲

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0633aed6-1ca8-4569-93ef-41f39a77f9f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات