728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,

تحریم قرارگاه ضدخاتم الانبیاء سپاه توسط بانکهای سپه و ملت

-

 FATF - اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی
FATF - اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی
به نوشته عبدالله گنجی گرداننده روزنامه حکومتی جوان وابسته به سپاه، بانکهای سپه و ملت، ارائه خدمات بانکی به قرارگاه ضدخاتم الانبیاء وابسته به سپاه را محدود کرده‌اند.

روزنامه کیهان ولی‌فقیه ارتجاع نیز روز شنبه 13شهریور نوشت: «دو بانک سپه و ملت به‌طور مکتوب به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند به این نهاد خدمات ارزی ارائه کنند» .

به نوشته روزنامه حکومتی کیهان این تصمیم بانکهای سپه و ملت به‌دنبال توافق محرمانه با نهاد (FATF) کارگروه ویژه اقدام مالی یا اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی بوده است که رژیم پذیرفته است همه اشخاص حقیقی و حقوقی مورد تحریم سازمان ملل را در داخل ایران نیز تحریم کرده و دارایی‌هایشان را مسدود کند.

روزنامه کیهان در گزارش خود درباره توافق رژیم و گروه ویژه اقدام مالی نوشته است: «هم اکنون مواردی در کشور اتفاق افتاده و برخی بانکها صراحتاً از راه‌اندازی کار اشخاص حقیقی و حقوقی تحریم شده خودداری می‌کنند» .

همچنین روز شنبه حجت‌الله عبدالملکی یکی از عوامل باند خامنه‌ای و کارشناس رژیم نسبت به عضویت رژیم در نهاد (FATF) کارگروه ویژه اقدام مالی یا اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی هشدار داد و آن را بدتر از برجام و شبیه به‌رسمیت شناختن اسراییل دانست. وی گفت: «من شخصاً معتقدم FATF از برجام بدتر است چون توافقی ‌که بانک مرکزی با FATF انجام داده است با این ابعادی که در حال ظاهر شدن است از فرجام برجام نیز بدتر خواهد بود» .

این کارشناس رژیم افزود: «به نظر بنده رسمیت اسراییل از رسمیت FATF در عرصه بین‌المللی بیشتر است چرا که اسراییل عضو سازمان ملل‌متحد است و ما به‌عنوان انقلاب اسلامی تا کنون زیر همچین حرف زوری نرفته‌ایم و نخواهیم رفت اما حالا باید با تدبیر بانک مرکزی زیر حرف چند کشور محدود برویم که بتوانند بعداً دستورالعمل‌های جدیدی تصویب کنند چنانکه به‌عنوان مثال همین الآن سپاه پاسداران از جمله گروه‌های تروریستی مورد توصیه در دستورالعمل‌های FATF طبقه‌بندی شده است» .

خاطرنشان می‌شود دو ماه پیش گروه ویژه اقدام مالی، سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی، اعلام کرد رژیم ایران متعهد شده است برای مبارزه با مسأله پولشویی و تأمین مالی تروریسم اقداماتی را انجام دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9716d217-f130-469d-8b15-c6103b204247"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات