728 x 90

اختلاس در ایران,فساد اقتصادى,

تار و پود از فساد

-

تهران
تهران
هنوز ماجرای فیشهای حقوق نجومی و جنگ و جدال در این زمینه تمام نشده است، رسوایی فساد در شهرداری تهران دامنگیر نظام ولایت شده است.

ماجرا از این قرار است که شهرداری تهران املاک چند هزار میلیاردی را به مدیران ارشد و برخی از اعضای شورای شهر تهران واگذار کرده است. در این رابطه مجلس ارتجاع گروهی از نمایندگان را مأمور تحقیق و تفحص از شهرداری کرده است، که صدور مجوزها و پروانه‌های ساخت بی‌حساب و کتاب یکی از محورهای این تحقیق و تفحص است.

در مورد فساد در شهرداری تهران محمود صادقی یکی از نمایندگان مجلس رژیم می‌گوید شهرداری تهران علاوه بر این که خود با فسادی سازمان‌یافته مواجه است، با تطمیع برخی سازمانها و نهادها فساد را به مراکز دیگر کشور نیز کشانده است.

ماجرای فساد در شهرداری تهران از این قرار است که معادل ۲هزار و۲۰۰‌میلیارد تومان به‌صورت دادن تخفیف‌های کلان به افراد خاص از جمله بعضی اعضای شورای شهر برای خرید خانه، زمین و ویلا، حاتم بخشی شده است.

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون موسوم به سلامت و محیط زیست شورای شهر به مواردی دیگر از فساد در شهرداری اشاره کرده و می‌گوید: «متأسفانه یکی از اصلی‌ترین علل نارضایتی مردم، فساد اداری و مالی حاکم بر این سازمان و زیرمجموعه‌های آن است که طی سنوات گذشته نه تنها ریشه‌کن نشده بلکه دامنه آن وسعت نیز داشته و انجام سریع برخی امور از دو مسیر، داشتن رابطه یا پرداخت رشوه قابل حصول است» .

روزنامه حکومتی اعتماد 8شهریور95 در مورد گوشه‌یی از چپاول و غارت توسط شهرداری تهران از قول یک سایت حکومتی می‌نویسد: ”سایت معمارنیوز به‌عنوان نخستین سایتی که گزارش بازرسی کل کشور را منتشر کرده، دیروز لیست مدیرانی که از رانت شهرداری بهره‌مند شده‌اند را منتشر کرد. بر اساس ادعای این لیست، کسانی از اعضای شورا و مشاوران و مدیران آنها متهم به دریافت رانت از شهردار تهران شده‌اند. به‌عنوان مثال در یکی از این موارد، یکی از اعضای شورای شهر دو باب خانه را در آجودانیه تهران با ٤٠ درصد تخفیف به رقمی معادل ٢/١ میلیارد تومان خریداری کرده و در موردی دیگر، قائم‌مقام ذی‌حساب شورای شهر، ملکی را در بلوار ارتش با ٣٥ درصد تخفیف با ٢ میلیارد تومان خریده است“.

رشته دزدی و فساد در نظام آخوندی سردرازی دارد و منحصر به حقوقهای نجومی و فساد در شهرداری نیست، بلکه در هر جای این نظام فاسد و غارتگر دست گذاشته می‌شود رد پای فساد، اختلاس و دزدی به وفور یافت می‌شود.

روزنامه اعتماد 8شهریور95 از تخلف 11هزار و400میلیارد تومانی در راه‌آهن مشهد - گرگان به‌نقل از محسن صفایی فراهانی معاون اسبق وزیر اقتصاد خبر می‌دهد. بنابرگفته این مهره حکومتی در پروژه راه‌آهن مشهد - گرگان ”کل سرمایه‌گذاری آن قرار بوده ٤هزار میلیارد تومان باشد و تنها ١٥ درصد آن یعنی ٦٠٠ میلیارد تومان را دولت تأمین کند، اتفاق عجیبی افتاده است.
دولت قبل به جای ٦٠٠ میلیارد تومان، 12هزار میلیارد تومان دارایی به سرمایه‌گذار واگذار کرده است. یعنی ٢٠ برابر آنچه قبلاً تعیین شده بوده است“.

ملاحظه می‌شود که فساد منحصر به جریان خاص و یا معدودی از مهره‌های رژیم و یا مربوط به موضوع حوق های نجومی نیست، و اتفاقا اینها بخشی از فساد در حاکمیت آخوندی است.

به‌رغم این‌که این باندها می‌دانند که افشای دزدی و فساد به ضرر کلیت نظام است، اما در جریان جنگ باندی بر سرقدرت و چپاول مردم ایران ناگزیرند گوشه‌یی از فساد و دزدی باند مقابل را فاش کنند.

بدیهی است که موضوع فساد و دزدی ریشه در اندیشه منحط و فاسد این نظام دارد که با توجیهات و به قول معروف با کلاه شرعی هر فساد و چپاولی مباح می‌شود.

در این دستگاه از آنجا که نظام غرق در این منجلاب غارت و چپاول است، طبیعی است که هم‌چنان با نمونه‌های باز هم بیشتر از غارت و چپاول روبه‌رو بشویم، غارتهای توجیه شده با سس شرع آخوند ساخته.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c0276fc-fa2c-4220-9d0f-c0107e7f726b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات