728 x 90

اخبار يمن,

جان کری: سلاحهای رژیم ایران در یمن تهدیدی برای کل منطقه است

-

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی - جان کری وزیر خارجه  آمریکا-آرشیو
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی - جان کری وزیر خارجه آمریکا-آرشیو
جان کری وزیر خارجه آمریکا و عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز پنجشنبه چهارم شهریور در یک کنفرانس مطبوعاتی در جده بر حل بحران یمن از طریق مسالمت‌آمیز تأکید کردند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما نگران موشکهای رژیم ایران هستیم که شبه‌نظامیان به خاک سعودی شلیک می‌کنند. سلاحهای رژیم ایران در یمن فقط تهدیدی برای سعودی نیستند بلکه تهدیدی برای کل منطقه است. ایالات متحده ملتزم به امنیت سعودی است. برقراری ثبات مجدد در یمن برای ممانعت از استفاده از خلأ سیاسی در این کشور توسط شبه‌نظامیان القاعده و داعش بسیار مهم است».

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: «سعودی حق دارد از مرزها و شهروندان خود در مقابل موشکهایی که از یمن شلیک می‌شود و در مقابل نفوذ به خاکش حفاظت کند. موشک شبه‌نظامیان حوثی در یمن از کشور خارجی می‌آید. این شبه‌نظامیان بایستی بدانند که اقلیت کوچکی در یمن هستند. جنگ در یمن بایستی پایان یابد و از حوثی‌ها می‌خواهیم سلاح های خود را به یک طرف ثالث بی‌طرفی تحویل دهند. ».

همچنین عاد‌ل الجبیر وزیر خارجه عربستان د‌ر این کنفرانس خبری گفت: «با جان کری در مورد اوضاع منطقه صحبت کردیم و تمرکزمان روی بحران یمن جهت رسیدن به راه‌حل بود. دخالت ما در یمن به‌خاطر این بود که این کشور به‌دست رژیم ایران و حزب‌الله نیفتد. ما با درخواست رئیس‌جمهور یمن برای حمایت از دولت قانونی آنجا وارد شدیم. شبه‌نظامیان حوثی گروه کوچکی هستند که حق ندارند بر یمن تسلط پیدا کنند. ».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37f35dc0-d908-4073-abba-44791645281c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات