728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار عراق,

افشای سازماندهی نیروی تروریستی قدس در عراق: ۶قرارگاه با دهها هزار مزدور

-

مزدوران شبه نظامی عراقی تحت امر سپاه تروریستی قدس رژیم
مزدوران شبه نظامی عراقی تحت امر سپاه تروریستی قدس رژیم
الخلیج آنلاین2شهریور95 جزئیاتی از سازماندهی نیروی تروریستی قدس در عراق را فاش ساخت.

این منبع نوشت: «روز سه‌شنبه 2شهریور تحقیقات منتشر شده 6 قرارگاه متعلق به سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران ایران را برملا کرد که تحت پوشش شبه‌نظامیان در عراق فعالیت، و نزدیک کرکوک در شمال کشور قرار دارند. علاوه بر داشتن موشک دارای سلاحهای سنگین و پیشرفته هستند. در حالیکه تعداد نیروهای رژیم ایران که در آن وجود دارند به حدود 1500 سرباز و افسر می‌رسد.
اطلاعاتی که روزنامه الشرق‌الأوسط سعودی به‌دست آورده نشان می‌دهد، یکی از افسران عالیرتبه سپاه قدس به‌نام اقبالی‌پور کنترل فرماندهی این قرارگاهها را به‌عهده دارد.
این افسران قرارگاهی را در ناحیه آمرلی شهرستان طوز خورماتو در استان صلاح‌الدین در جنوب شهر کرکوک را به‌عنوان مقر خود برگزیده‌اند، و در زمانی که جنگ میان طرفین در این شهرستان در گرفته بود، این افسران در همه جلساتی که با شرکت کردها و شبه‌نظامیان برگزار می‌شد شرکت داشتند.
خلیج آنلاین به‌نقل از منابعی در کردستان نوشت: محمدرضا شهلایی یکی از فرماندهای اصلی سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران بر تحرکات و عملیات این سپاه و همه نیروها و گروه‌های وابسته به آن در شمال عراق کنترل دارد.
فرد دیگری به‌نام اقبالی‌پور تحت‌امر شهلایی کار می‌کند، با لقب اقبالی، او افسر بلندپایه سپاه قدس است، این افسر همراه با ستاد دیگری مقامهای رژیم ایران شبه‌نظامیان الحشد الشعبی را در صحنه شهرستان طوز خورماتو و استان کرکوک اداره می‌کنند، اشاره می‌شود که 200 سرباز از نیروهای ویژه سپاه پاسداران نیروی حفاظت از اقبالی را تشکیل می‌دهند.
این ستاد از چندتن از مقامهای مهم رژیم ایران که در طوز خورماتو و کرکوک حضور دارند تشکیل شده است. این افراد عبارتند از: آخوند محمدعلی کرمی عضو سپاه، و مسئول عقیدتی سیاسی سپاه قدس، حسن مهدوی از افسران سپاه قدس و مسئول آموزشهای نظامی، اصغر ترابی افسر سپاه قدس و مسئول اطلاعات، علیرضا زنجیر زرابی افسر سپاه قدس و رئیس بخش مطبوعاتی.
این ستاد فرماندهی، آموزش و تجهیز این شبه‌نظامیان، و اجرای پروژه‌های رژیم ایران در منطقه را زیر نظر دارند.
رژیم ایران در این چارچوب خیلی مخفیانه عمل می‌کند، و از کشف طرحها و تحرکاتش می‌ترسد، در صورت فاش شدن حضور آنها تهران و دولت عراق فوراً می‌گویند که این نیروها، گروهی مشاور هستند، ولی واقعیت این است که این نیروهای رژیم ایران فعال بوده و به تعداد زیادی حضور دارند، و تلاش می‌کنند بر کرکوک و مناطق دیگری که سرشار از نفت است تسلط یابند، و برای رسیدن به موصل و مرز با سوریه و نزدیک شدن به اقلیم کردستان و محاصره اقلیم از هرطرف و تقویت نفوذشان در منطقه زمینه‌سازی می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f92e8e42-a09e-4356-aa1d-2f949bd8eab4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات