728 x 90

سوريه,

گرامیداشت قربانیان کشتار شیمیایی سوریه توسط شهروندان سوری در سوئد و فرانسه + تصاویر

-

گرامیداشت قربانیان کشتار شیمیایی سوریه توسط شهروندان سوری در سوئد و فرانسه
گرامیداشت قربانیان کشتار شیمیایی سوریه توسط شهروندان سوری در سوئد و فرانسه
در سومین سالگرد فاجعه کشتار مردم سوریه با تسلیحات شیمیایی، شهروندان سوری مقیم سوئد و فرانسه تظاهراتی برپا کردند.
 
 
 
در سالگرد کشتار مردم غوطه شرقی با تسلیحات شیمیایی که در آن بیش از هزار و 400نفر جان باختند، شهروندان سوری مقیم سوئد در شهر یوتوبوری تجمع کردند تا یاد قربانیان این کشتار را گرامی بدارند.
 
 
 
این تجمع برای رساندن پیام به جامعه سوئد و آگاه نمودن آنها نسبت به کشتاری است که در سوریه انجام شده بود. کشتاری که عاملان آن هنوز آزاد هستند و زشت‌ترین جنایات را علیه مردم بی‌دفاع سوریه ادامه می‌دهند.
 
 
 
 
یکی از شرکت کنندگان: ما امروز در شهر یوتوبوری در این تجمع شرکت کرده‌ایم تا با کسانی که سه سال پیش در کشتار شیمیایی قربانی شدند اعلام همبستگی کنیم تا جهان ببیند که در سوریه کشتارها تکرار می‌شود و از پنج سال پیش تا کنون ادامه دارد.
 


یکی از شرکت کنندگان: ما در این‌جا به‌عنوان مردم سوریه تجمع کرده‌ایم تا بگوییم این کشتارها را که رژیم اسد در حق مردم غوطه شرقی در سال 2013مرتکب شده فراموش نخواهیم کرد. امروز سومین سالگرد تهاجم شیمیایی این رژیم فاشیست است ولی با سکوت کشورهای جهان روبه‌رو شده است.
 

در این تجمع اعتراضی پرچمهای انقلاب سوریه و پلاکاردهایی در دست شرکت کنندگان بود که قاتلان و هم‌پیمانان آنها را نشان می‌داد.
 

پرچم های اپوزیسیون ایران نیز که حضور آنها چشمگیر بود در این تجمع دیده می‌شد. اعضای اپوزیسیون ایران نیز دوشادوش آزادگان سوری در این تجمع حضور داشتند. آنها بر حمایت از انقلاب سوریه و همبستگی با آن تأکید می‌کردند.
 
 
یک ایرانی: ما به‌عنوان اپوزیسیون ایران، در کنار هر سوری آزاده علیه رژیم فاشیستی بشار اسد هستیم. خامنه‌ای اولین جنایتکاری است که از کشتار کودکان و ویرانی در سوریه پشتیبانی می‌کند».
 
 
در پاریس نیز دهها تن از شهروندان مقیم فرانسه در میدان حقوق‌بشر تجمع کردند.
 
در این تجمع شرکت کنندگان به احترام شهدای کشتار شیمیایی یک دقیقه سکوت کردند و به‌دنبال آن سخنرانان بر حمایت از انقلاب سوریه تأکید کردند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6a87bc3-c8a5-4920-be4a-db842e4ae345"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات