728 x 90

برجام، زهرخواران رژيم,

عضو مجلس ارتجاع، آمارهای پوشالی دولت آخوند حسن روحانی را خنده‌دار توصیف کرد

-

محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصاد مجلس
محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصاد مجلس
محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصاد مجلس ارتجاع آمارهای ارائه شده توسط مرکز آمار در تمام زمینه‌ها از جمله بیکاری، رشد صنعتی و اقتصادی را نادرست دانست و آمارهای ارائه شده را خنده دارد دانست.

وی با ابراز تردید نسبت به رشد ۸ درصدی بخش صنعت در سه ماهه نخست امسال که توسط مرکز آمار اعلام شده است گفت: «وضعیت حاکم بر شهرکهای صنعتی این رشد را نشان نمی‌دهد و ما آن را در هیچ جای صنعت کشور نمی‌بینیم. از دید بنده رشد اقتصادی 8 درصدی صنعت باورپذیر نیست و به نوعی این آمار خنده‌دار است».

حسن نژاد همچنین اعتراف کرد: «آمارهایی که ارائه می‌شود خیلی قابل اتکا نیست به‌عنوان مثال، یکی از استانداران اعلام کرده بود نرخ بیکاری۶.۳درصد است، و در سال 90 این رقم ۱۲.۵درصد بوده است. در این 4 سال همه اذعان دارند چون تحریم هستیم بودجه مناسب اختصاص پیدا نکرده است. یکی از عواملی که باعث کاهش بیکاری در استانها می‌شود تزریق منابع مالی از طریق بودجه است که مشخصاً در دسترس نبوده است».

وی افزود، از طرفی شاهد بودیم که بانکها حاضر نیستند منابع خود را به‌صورت تسهیلات با نرخ سود قابل‌قبول بین متقاضیان توزیع کنند، پس سوالی که پیش می‌آید این است که این جهش در کاهش نرخ بیکاری چگونه محقق شده بود؟

حسن نژاد افزود: «متأسفانه نرخ بیکاری تنها یکی از مواردی است که اتکا به آمارها را باورپذیر نمی‌کند. همین که برای شاغل بودن یک فرد میانگین فعالیت دو ساعت در هفته را به‌عنوان شاخص در نظر می‌گیرند نشان می‌دهد این آمارها از زیربنای قابل اتکایی برخوردار نیستند.

این عضو مجلس ارتجاع همچنین اعتراف کرد: «شهرکهای صنعتی همگی با مشکل روبه‌رو هستند و بسیاری از آنها با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند و بعضاً شرکتهای تولیدی در آستانه ورشکستگی قرار دارند. خوب این نشان می‌دهد وضعیت در صنایع ما مطلوب نیست و رقم رشد 8 درصدی برای این بخش دور از واقعیت است».

وی افزود، رشد اقتصادی یعنی تولید ملی افزایش یابد، رشد اقتصادی ۴.۴ از کجا ناشی شده است که ما آن را نمی‌بینیم. اگر این رشد در پتروشیمی‌ها حاصل شده، ما شاهد بودیم که در ماههای گذشته یا با مشکل خوراک مواجه بودند و یا با آتش سوزیهای پی‌درپی که اتفاق می‌افتاد خسارتهای زیادی دیدند. بقیه بخشهای مولد اقتصادی مثل مسکن و غیره نیز در رکود بوده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ارتجاع گفت: «بنده به آمارهایی که اعلام می‌شود اعتقادی ندارم چرا که مرکز آمار به‌عنوان متولی ارائه آمارهای کشوری، دولتی است و به تناسب نیازهای دولت آمار اعلام می‌کند، نمی‌توان به آن اعتماد کرد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f097316f-b8f8-41ab-8290-e4f764c6c057"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات