728 x 90

سخنرانی آلخو ویدال کوادراس در بزرگداشت شهیدان سر‌به‌دار؛ سی‌امین سالگرد قتل‌ عام ۶۷

گردهمایی سراسری جوامع ایرانیان در ۲۰شهر جهان

آلخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته در جستجوی عدالت
آلخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته در جستجوی عدالت

دکتر آلخو ویدال کوادراس - رئیس کمیته در جستجوی عدالت

این اولین باری است که من این افتخار را دارم که در برنامه که توسط جامعه ایرانیان در هلند سازماندهی شده شرکت کنم. اکثر شما چهره‌های جدید برای من هستید ولی این احساس را دارم که شما را مدتهای مدیدی است که می‌شناسم.

چون اپوزیسیون دموکراتیک ایران در جهان یک خانواده بزرگ است. و من خودم را برای سالیان است که (اگر شما اجازه بدهید) عضوی از این خانواده می‌شناسم.

۳۰سال پیش بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران اعدام شدند

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، ۳۰سال پیش بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران اعدام شدند. در تابستان ۸۸.

از بسیاری از زندانیان تنها چند سؤال پرسیده شد قبل از این‌که به پای چوبه‌دار بروند و آنها در گورهای جمعی در زمین بدون نشانه دفن شدند. تمام این بر اساس یک فتوا توسط ولی‌فقیه آن زمان رژیم ایران خمینی اتفاق افتاد.

همان‌طور که می‌دانیم این کشتار جمعی یکی از بدترین جنایات جمعی در تاریخ مدرن ایران است و من باید بگویم که یکی از بدترین جنایات علیه انسانیت در نیم قرن گذشته در جهان است.

تا امروز هیچ دست‌اندرکاری به‌خاطر این جنایات وحشیانه دستگیر نشده است. بر عکس، بسیاری از آنها که به نقش خودشان در این جنایات اعتراف کرده‌اند، تشویق شده‌اند و موقعیتهای ارشد و یا وزارت را در ایران امروز برعهده‌ دارند.

 

از بین بردن محلهای دفن و قبرهای جمعی زندانیان سیاسی

اکثر قربانیان وابسته به اپوزیسیون اصلی مجاهدین بودند و تنها جرم آنان این بود که پایدار مانده و به خمینی نه گفته و به آزادی آری گفتند.

 

رژیم شروع به از بین بردن محلهای دفن و قبرهای جمعی کرده است. تنها ماه گذشته سازمان عفو بین‌الملل یک فراخوان به اقدام فوری برای جلوگیری از رژیم ایران در ساختن یک جاده بروی قبرهای جمعی زندانیان سیاسی که در ۱۹۸۸ کشتار شدند، راه انداخت.

 

در دوران روحانی بیش از ۳۵۰۰نفر در ایران اعدام شده‌اند

در مورد وضعیت کنونی حقوق‌بشر در ایران ما فقط کافی است که به تعداد اعدامها در دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی به‌اصطلاح مدره نگاه کنیم. تا کنون بیش از ۳۵۰۰نفر در ایران اعدام شده‌اند. این رژیم همچنین با خشونت با قیام سراسری برخورد کرده است که در اواخر دسامبر شروع شده و در شهرهای مختلف ادامه پیدا کرده است.

هزاران نفر دستگیر شده‌اند و ۵۰نفر در خیابانها با گلوله کشته شده‌اند. تعداد زیادی هم در زیر شکنجه در زندان کشته شده‌اند.

 

اعتراف رژیم به نقش مجاهدین در سازماندهی اعتراضات

رژیم به نقش مجاهدین در سازماندهی این اعتراضات اعتراف کرده است. در واقع مجاهدین در حال ساختن شبکه زیرزمینی خود در ایران با شکل دادن به کانونهای شورشی بوده‌اند که شامل چند نفر می‌شوند. این فعالیتهای سازماندهی شده آخوندها را بسیار نگران کرده است. و به این دلیل است که به دست و پا افتاده‌اند. این رژیم یک کمپین اطلاعات دروغین بزرگ علیه اپوزیسیون ایران توسط مامورانی که به آن اعضای سابق مجاهدین می‌گوید به راه انداخته است که می‌روند و سیاستمداران را ملاقات می‌کنند و اتهامات دروغ می‌زنند. بعضی از آنها اینجا در هلند فعال هستند.

همچنین نشانه‌هایی وجود دارد که رژیم می‌خواهد اپوزیسیون اصلی را با تروریسم از بین ببرد. اخیراً چندین ایرانی در بلژیک و آلمان دستگیر شدند که شامل یک دیپلمات رژیم ایران می‌شدند. آنها در تلاش بودند تا به گردهمایی سالانه اخیر مقاومت ایران در پاریس حمله کنند.

تنها هفته گذشته قوه قضاییه آمریکا اعلام کرد که دو ایرانی را در آمریکا دستگیر کرده است به‌خاطر جاسوسی علیه مجاهدین. تمامی این اخبار به ما پیام روشنی می‌دهد. "ما در یک نقطه‌عطف قرار گرفته‌ایم."

 

رژیم ایران منبع اصلی تروریسم و صدور بنیادگرایی

این نشان می‌دهد که به‌اصطلاح جمهوری اسلامی که منبع اصلی صدور بنیادگرایی اسلامی و تروریسم بوده است اکنون برای بقای خودش می‌جنگد.

ما در اروپا باید در کنار مردم ایران قرار بگیریم. سیاست کنونی اتحادیه اروپا و خانم موگرینی در بستن چشمان خود بروی نقض حقوق‌بشر و سرکوب زنان و صرفاً تمرکز روی تجارت و صادرات، مایه شرمندگی است و خجالت‌آور است.

ما باید رابطه مان با رژیم ایران را مشروط به توقف اعدامها و پیشرفت قابل‌توجه در زمینه حقوق‌بشر کنیم. تمام اعتراض کنندگانی که دستگیر شده‌اند باید آزاد شوند.

 

رژیم ایران بدترین تهدید صلح و ثبات در خاورمیانه و در تمامی جهان

ما باید به دولتهای اروپایی خود یادآوری کنیم که ایران یک کشور عادی برای روابط تجاری نیست. هیچ انتخابات آزادی در ایران وجود ندارد. رژیم ایران به واقع یک دیکتاتوری است ولی از نوع به‌ویژه بد آن. این یک حکومت دیکتاتوری مذهبی است که با استفاده از سرکوب در داخل و دامن زدن به جنگ و تروریزم و درگیری در خارج از کشور به حیات خود ادامه می‌دهد.

ما باید به آنها بگوییم که برعکس آنچه که فکر می‌کنند، این یک حکومت غیرمتعادل و ضعیف است و آینده‌ای ندارد.

آینده ایران به دموکراسی تعلق دارد و نه به این مرتجعین خشن و قاتل که مردم خودشان را با شقاوت سرکوب می‌کنند و بدترین تهدید صلح و ثبات در خاورمیانه و در تمامی جهان هستند.

با تشکر فراوان

 

سخنرانی فرانسوا کلکومبه- بنیانگذار سندیکای قضات فرانسه

خانم پرزیدنت، خانمها آقایان دوستان عزیز، بعد از این جلسه بسیار جالب که بسیاری چیزها را به یاد ما آورد، من هم مثل (ژان پیر) مولر به خود می‌گفتم، چه‌طور ما در سال ۱۹۸۸واکنشی نداشتیم؟‌ با این‌حال ما همان موقع هم به‌عنوان نماینده مجلس حقوق می‌گرفتیم که حواسمان بر این جمع باشد که نباید به رژیم ایران اعتماد کرد. کمی بعد از آن قضیه ترور کاظم رجوی در سوئیس اتفاق افتاد که تحقیقات در فرانسه هم صورت گرفت و کسانی دستگیر شدند. آنها هم مثل همین قضیه‌ی دستگیری جدید، از اعضای سفارت رژیم بودند. در آنموقع دستگاه قضایی فرانسه به‌جای این‌که آنها را برای محاکمه به سوئیس استرداد کند، به تهران فرستاد. معنای آن این بود که دولتها تسلیم می‌شوند.

چرا من این موارد را ذکر می‌کنم؟ ‌ چونکه بعد از این وقایع، جامعه بین‌المللی به خود گفت دیگر نمی‌توانیم اجازه بدهیم که این فجایع تکرار شوند. البته بحث این نبود که سیستماتیک دست به مداخله در کشورها بزنیم، چنانکه برخی پیشنهاد آن را می‌کردند؛ بلکه بحث این بود که دستگاههای قضایی بین‌المللی ایجاد شوند که این جنایات غیرقابل قبول را بررسی کنند. یک دادگاه برای یوگسلاوی سابق تشکیل شد. بعد یک دادگاه برای کشتار رواندا ایجاد شد. وضعیت روشن شد. در این پرونده‌های بزرگ قاتلان شناسایی شدند.

ایران کشوری است فوق‌العاده با آدمهای با هوش و تحصیلکرده که رژیم آن به‌نام مذهب دست به کارهای می‌زند که گاه‌ هولناک است. برای چنین کشوری این نوع مسایل نمی‌تواند مشمول عفو شود.

در زمینه این موضوع مشخص، خانم رئیس‌جمهور، به شما اطمینان می‌دهم که ما همیشه شما را حمایت خواهیم کرد. شاید هم راه‌حل چیزی باشد غیر از آنچه که ما می‌توانیم پیش‌بینی کنیم ولی در هر صورت می‌خواستم به شما بگویم که جلساتی مثل برنامه امروز برای ما بسیار انگیزاننده هستند که در کنار شما باشیم و برای شما آرزوی پیروزی کنیم. چون پیروزی شما، فقط پیروزی برای کسانی نیست که حامیان شما هستند، بلکه پیروزی برای قانون است، پیروزی عدالت و پیروزی هر آنچه برای بشریت دوست می‌داریم.

 

سخنرانی رضا اولیاء هنرمند عضو شورای ملی مقاومت ایران

دوستان به‌خاطر دارم که از اولین روزهای شروع این قتل‌عام در تابستان خونبار سال ۱۳۶۷ با این‌که اطلاعات کم رسیده بود اعضای مقاومت ایران در سراسر جهان دست به افشاگری زدند.

آری سی سال پیش رژیم بیش از سی هزار زندانی سیاسی و مبارز و مجاهد را که محاکمات صوری آنها در دادگاههای انقلاب اسلامی انجام شده بود و دوران محکومیت خود را می‌گذراندند، فقط به جرم پایداری بر روی اصول اعدام شدند. خمینی دجال فتوا داده بود هر کس سر موضع خود ایستاده است باید اعدام شود. این فرزندان دلیر ایران زمین از زن و مرد و از همه اقشار جامعه اعم از کارگر و دانشجو و معلم و کارمند و روزنامه‌نگار و هنرمند بدون نام و نشان در گورستانهای باز بی نام و نشان به‌صورت دستجمعی به خاک سپرده شدند.

در سالگرد این قتل‌عام و جنایت فجیع علیه بشریت، امسال نیز شورای ملی مقاومت ایران در شهرهای مختلف جهان، نمایشگاه عکس، جلسات سخنرانی و آکسیونهای مختلف ترتیب داده و با صدای بلند رژیم جنایتکار آخوندها را محکوم می‌کند.

امروز شاهدیم که چگونه آن ایستادگیها و آن فداکاریهای عظیم ثمر داده و ماههاست که مردم ایران علیه رژیم خونخوار آخوندها بپا خاسته‌اند و روزی نیست که در هر شهر و کوی شاهد تظاهرات مردم و نیروهای سرکوب نباشیم.

زنان قهرمان مانند همیشه پیشاپیش و در صف اول قرار دارند و این صدای بلند آزادی است که در جنبش میلیونها کارگر و کارمند و دانشجو و معلم و ارتش بیکاران و گرسنگان طنین افکن شده است و رژیم جنایتکار ولایت فقیه هم‌چون سی سال پیش چاره‌ای جز سرکوب بیشتر مردم معترض ندارد. پاسداران با چوب و چماق و اسلحه سرد و گرم به دختران و پسران جوان و مردان و زنانی که تنها جرمشان آزادیخواهی و عدالت طلبی است حمله می‌کنند، آنان را به زندان می‌افکنند و شکنجه می‌کنند و به‌قتل می‌رسانند، اما چه سود که فردای همان روز باز هم تظاهرات با شدت و شجاعت هر چه بیشتر ادامه دارد و کانونهای شورشی در هر جای ایران‌زمین گسترش هستند اکنون فریاد براندازی و سرنگونی تمامیت این رژیم بیش از هر وقت دیگر یک درخواست عمومی مردم ایران است.

خواسته‌های ما اعضای شورای ملی مقاومت و همچنین اعضاء هواداران سازمان مجاهدین خلق و سایر جریانهای عضو شورا همان فریادهای مردم ایران است. خواسته‌هایی که از سوی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران در گردهماییهای بزرگ مقاومت و در مجامع و محافل بین‌المللی مطرح می‌شود و ما آنها را در مقالات هم‌سنگرانمان در شورا از جمله دوست عزیزم دکتر منوچهر هزارخانی می‌خوانیم.

خواهران، برادران، دوستان، رفقا؛ اکنون صدای آن خفتگان خاموش در خاوران و در سراسر میهن را در پیامهای رهبر مقاومت ایران آقای مسعود رجوی می‌شنویم. فردای آزادی نزدیک است. خاوران را گلباران خواهیم کرد، زندانیان سیاسی آزاد خواهند شد و تمامی فرزندان این میهن از کرد و آذری و عرب و لر و ترکمن و بلوچ و گیلک و همه و همه در صلح و آزادی و دوستی و برابری زندگی خواهند کرد.

اقلیتهای مذهبی اعم از مسیحی یهودی و زرتشتی و بهایی و دراویش عزیز از حقوق برابری شهروندی برخوردار خواهند شد.

هم‌چنان که خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده تکرار می‌کند من هم تکرار می‌کنم که نه به حجاب اجباری بله به آزادی و ترویج فرهنگ و هنر و به آزادی عقاید.

خاوران را گلباران می‌کنیم. پیروز باشید.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3272d1fc-13ac-4333-95cf-2c928e92fef9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات