728 x 90

خودسوزى,

اهواز: خودسوزی یک جوان عرب به نام علی سنجری (باوی)

-

خودسوزی یک جوان عرب به نام علی سنجری (باوی)
خودسوزی یک جوان عرب به نام علی سنجری (باوی)
اهواز – یک جوان عرب به نام علی سنجری (باوی) از اهالی غیزانیه در شرق شهر اهواز روز جمعه ساعت 3 بعدازظهر بخاطر إخراجش از شرکت نفت مارون، در اعتراض به مسئولین شرکت، اقدام به خودسوزی در مقابل درب شرکت کرد. علی سنجری 21ساله و در حال جمع‌آوری هزینه عقد و ازدواجش بود.

بیشتر بخوانید:
این اولین مورد خودسوزی هموطنان به جان آمده عرب در خوزستان نبود. پیش از این روز دوشنبه 18مرداد 95مردی 45ساله در منطقه عرب نشین ملاشیه اهواز در اعتراض به فقر و بیکاری خود را به آتش کشید و متأسفانه جان باخت.

وی که دارای پنج فرزند بود از طریق فروش آب معاش خود و خانواده را تأمین می‌کرد.

خاطر نشان می‌شود که 7خرداد 95 نیز اسماعیل شاوردی (خنافره) کارگر شهرداری در شهر فلاحیه (شادگان) در اعتراض به پرداخت نشدن 6ماه حقوقش، دست به خودسوزی زد و متأسفانه جان باخت.

وی 30سال سن داشت، متأهل و نان آور خانواده بود. این کارگر زحمتکش هفته قبل از اقدام به خودکشی به همراه دیگر کارگران شهرداری در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده خود دست به تجمع و تحصن زدند. ولی کسی به فریاد آنها نرسید.

سال گذشته نیز جوانی دستفروش به‌نام یونس عساکره از جوانان عرب در اعتراض به مصادره اموالش توسط مأموران سرکوبگر که تنها منبع درآمدش بود، خود را در یکی از فلکه‌های اهواز به آتش کشید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/571f4575-79ad-4647-8877-fdbc1cd41e9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات