728 x 90

قتل عام 67,

دکتر محمد ملکی: تعداد اعدامها در سال ۱۳۶۷ بیش از سی هزار نفر بوده است

-

دکتر محمد ملکی
دکتر محمد ملکی
دکتر محمد ملکی، اولین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب ضدسلطنتی، طی مصاحبه‌یی در رابطه با انتشار صدای آقای منتظری درباره اعدام زندانیان سیاسی مجاهد و مبارز به دست خمینی جلاد، تعداد اعدام شدگان را بیش از 30هزار نفر اعلام کرد. وی که با دُرّ تی وی مصاحبه می‌کرد گفت: «من سندی دارم که واقعاً تعداد خیلی زیاد است و آنچه که آیت‌الله منتظری و دیگران 4، 5هزار نفر گفته‌اند، اینها تعدادی است که ایشون داشتن و مربوط به تهران بوده در حالی که کشتار سال 67 در تمام شهرستانها حتی روستاها هم اجرا شده است». «یکی از مأموران عالی مقام وزارت اطلاعات به نام رضا ملک… گفت: سی هزار و چهارصد و خرده‌ای… سی هزار و چهارصد و ده الی دوازده نفر اعدام شدند» .

دکتر محمد ملکی افزود: «به وی گفتم خیلی زیاد است، گفت… بیش از سی هزار از اینها مجاهدین هستند دو سه هزار متفرقه. این منبعی است که من دارم و الآن هم ایشان هست» . خاطرنشان می‌شود دکتر ملکی در سال ۱۳۶۰ دستگیر و سالها در زندانهای قرون‌وسطایی رژیم به‌سر برد» .‌.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/876eb55c-92d3-49f2-95a3-f30393b0f0c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات