728 x 90

قتل عام 67,

بیانیه جمعی از جوانان کمونیست دانشجو و کارگر استان فارس در محکومیت قتل‌عام زندانیان سیاسی مبارز و مجاهد سال ۶۷

-

قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67
قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67
جمعی از جوانان کمونیست دانشجو و کارگر استان فارس در بیانیه خود از جمله نوشته‌اند:
قلبت را به من بده
من ریشه‌های تو را دریافته ام
با لبانت برای همه لبها سخن گفته‌ام
و دست‌هایت با دستان من آشناست
در خلوت روشن با تو گریسته ام
برای خاطر زندگان؛
و در گورستان تاریک با تو خوانده‌ام
زیباترین سرودها را
زیرا که مردگان این سال
عاشق‌ترین زندگان بودند
(احمد شاملو)
28سال پیش در چنین روزهایی، جمهوری اسلامی در پی فتوای خمینی به کشتار وسیع زندانیان سیاسی دست زد. کشتاری که در تاریخ معاصر ایران بی‌سابقه است و در سطح جهانی از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت تلقی می‌شود.

رژیم در پی شکستهای متوالی و از دست دادن مواضع مهم کمابیش استراتژیک در جنگ ارتجاعی ایران و عراق در سال 66 تا 67 و بحران اقتصادی و اجتماعی ناشی از 8 سال جنگ خانمانسوز و سرکوب هر گونه اعتراض به بهانه آن؛ هراسان از اعتلاء جنبش توده‌ها؛ به شیوه ناجوانمردانه‌یی طرح از بین بردن بقایای فعالان سیاسی در زندانها را به اجرا در آورد، تا به خیال خود هر گونه اعتراض را در نطفه خفه کند.

رژیم با کشتن نه تنها مجاهدین خلق بلکه اغلب فعالان کمونیست در زندان و ادامه کشتار دگراندیشان و مخالفان سیاسی‌اش در سالهای بعد؛ نشان داد که از بین بردن فیزیکی مخالفان جزیی از استراتژی دائمی‌اش از همان ابتدا کسب قدرت بوده.

برای اثبات این حرف که عملیات فروغ جاودان بهانه بیشتر برای کشتار نبوده باید این را به روایتی از آبراهامیان گفت که: «از 28 تیر یعنی 5 روز قبل از عملیات فروغ جاودان اعدامها شروع شد».

ما جمعی از جوانان کمونیست دانشجو و کارگر استان فارس خواستار محاکمه و مجازات آمران و عاملان این جنایتها هستیم که جزیی از خواسته دموکراتیک مردم ایران است و با مبارزه برای سرنگونی این رژیم عجین شده است. این حق مردم ایران و خانواده این شهیدان است که در یک دادگاه مردمی و علنی همه جوانب ریز و درشت این کشتار را بررسی و افشا کند و تصمیم به مجازات آمران و عاملان این جنایت؛ برای جلوگیری از چنین جنایتی در تاریخ تنها به عهده این دادگاه می‌باشد.

جمعی از جوانان کمونیست دانشجو و کارگر استان فارس ۲۵ مرداد ۹۵.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3208ec86-1619-4a57-a35d-6cc9c612b668"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات