728 x 90

بحران اقتصادى ايران,

کارگران کارخانه قند یاسوج قدرت خرید نان هم ندارند

-

کارخانه قند یاسوج
کارخانه قند یاسوج
رئیس شورای کار کارخانه قند یاسوج: ”کارگران کارخانه قند یاسوج قدرت خرید خود را به‌طور کامل از دست داده‌اند و حتی قادر به خرید نان که قوت غالب اصلی است، نیستند“.

بیژن معبودی رئیس شورای کار کارخانه قند یاسوج درباره وضعیت کارگران زحمتکش این کارخانه گفت: ”در حدود ۴۰ نفر از کارگران باقی مانده کارخانه قند یاسوج که در بخشهای فنی، اداری، مالی، نگهبانی کار می‌کنند در اعتراض به عدم دریافت مزد، مزایای مزدی و عدم واریز حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی از ۱۱ مرداد به مدت ۸ روز تجمعاتی را در محوطه کارخانه برگزار کردند. کارگران، دستمزد خرداد و تیر خود را دریافت نکرده‌اند و مزایای خود اعم از اضافه کار، حق ماموریت، حق لباس و حق خواروبار خود را از بهمن سال ۹۳ دریافت نکرده‌اند“.

وی در ادامه با اشاره به این‌که این کارخانه عملاً از بهمن 93 تعطیل است اضافه کرد ”به‌دلیل سوء مدیریت، کارخانه از سال ۹۳ نتوانسته شکر خام خود را تأمین کند و بدهی‌های خود را بازگرداند از این رو در حدود ۱۰۰ نفر از کارگران فصلی را اخراج کرد. از این تعداد کارگران فصلی تنها حدود ۴۰ نفر از آنها از بیمه بیکاری برخوردارند و الباقی نیز به تدریج از لیست دریافت بیمه بیکاری خارج شده‌اند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d1f27c4-7430-40e7-aa56-38bcdb2042f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات