728 x 90

روزنامه حکومتی: سازمان بهزیستی کرونا ۵۱هزار کودک را یتیم و ۶۱۲هزار خانوار را به‌زیر خط فقر برده است

فقردر ایران
فقردر ایران

روزنامه حکومتی جهان صنعت دوشنبه ۲۹شهریور : بر اساس آمارهای رسمی سازمان بهزیستی کرونا ۵۱هزار کودک را یتیم کرده، ۳۰هزار نفر به تعداد زنان سرپرست خانوار افزوده، ۶۱۲هزار خانوار را به زیر خط فقر برده و منجر به افزایش ۲۵درصدی اختلافات حاد خانوادگی شده است.

پیش از این هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رژیم اعتراف کرده بود که سهم هزینه‌های بهداشت و درمان در سبد هزینه‌های خانوار در تیرماه امسال با افزایش مواجه بوده و به یکی از سه عامل اصلی افزایش تورم در تابستان امسال تبدیل شده است.

این اولین بار است که هزینه‌های درمان در خانوارها چنین افزایش یافته و در کنار هزینه اجاره‌خانه و حمل و‌نقل قرار گرفته است. چرا که در سال اخیر سهم بیمه‌ها از هزینه درمان کم شده و مردم مجبورند ۴۰درصد هزینه درمان را از جیب خود بپردازند. آماری که به‌گفته ایرج حریرچی در سال۱۴۰۰ بدتر هم شده است و همین عامل افزایش فقر در جامعه است.

برخی خانوارهایی که کمر آنها زیر هزینه درمان شکسته، سرپرست خود را هم از دست داده‌اند. به‌گفته معاون اجتماعی بهزیستی رژیم در دنیا هر ۱۲ثانیه یک کودک به‌علت کرونا یتیم می‌شود. در ایران برآورد می‌شود که ۵۱هزار کودک به‌دلیل کرونا، پدریا مادر خودشان را از دست داده‌اند.

هم‌چنین بر اساس آمارهای رژیم سه میلیون و ۵۰۰هزار خانوار زن سرپرست در کشور وجود دارد که حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر از آنها تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند. اما پیش‌بینی‌ها می‌گوید احتمالاً به واسطه شرایط اقتصادی کشور، نرخ تورم و وضعیت مسکن، ممکن است گروه‌های دیگری به سه دهک پایین درآمدی سقوط کرده باشند و الآن نیازمند مستمری ماهانه بهزیستی شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0cbe0b31-7fe2-4b1f-9e38-ae35e78a8ef6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات