728 x 90

تشدید سرکوب ,زندانیان سیاسی,شكنجه زندانيان,

انتقال محمد امین عبداللهی برادر زندانی سیاسی اعدام شده محمد عبداللهی به سلول انفرادی

-

 زندانی سیاسی محمد امین عبدالهی
زندانی سیاسی محمد امین عبدالهی
بیرجند - محمدامین عبدالهی در زندان بیرجند دو روز پس از اعدام برادرش محمد عبدالهی به سلول انفرادی منتقل شد.

وی در روز چهارشنبه 20مرداد ماه 95 با تهدید شدید مسئولان زندان بیرجند روبه‌رو و به سلول انفرادی این زندان منتقل شده است.

وی هنگامی که جهت حضور در مراسم ختم برادرش از مسئولان زندان «بیرجند» درخواست مرخصی می‌کند، بعد از تهدید به سلول انفرادی منتقل می‌شود.

دژخیمان زندان بیرجند به وی گفته‌اند که تو هم باید اعدام شوی و بعد از تهدید و لجن‌پراکنی به این زندانی سیاسی، وی را به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند.

محمدامین عبدالهی، زندانی سیاسی کُرد اهل بوکان، هم‌اکنون یازدهمین سال از دوران محکومیت ۱۸ ساله خود را در زندان بیرجند، محروم از حق مرخصی و ملاقات با خانواده، سپری می‌کند.

وی یک دوره طولانی در قرنطینه زندان بیرجند بود و سپس به بند ۱۰۷ این زندان که فاقد ابتدایی‌ترین امکانات بهداشتی است و در آن زندانیان سالمند و یا مبتلایان به بیماریهای مختلف نگهداری می‌شوند منتقل شده است.

محمد امین عبداللهی، از سال ۸۴ در حبس به‌سر می‌برد، در سال ۹۴ به زندان بیرجند تبعید شد و به‌دلیل بعد مسافت از امکان ملاقات با خانواده خود محروم می‌باشد. این در حالیست که به‌رغم تأمین وثیقه از سوی خانواده، با مرخصی و آزادی مشروط این زندانی سیاسی نیز مخالفت می‌شود.

این زندانی سیاسی کُرد در پاییز سال ۱۳۸۴ بازداشت و پس از ۱۵ ماه بلاتکلیفی در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام آخوند‌ساخته «محاربه» و «تبلیغ علیه نظام»، محاکمه و در مجموع به ۱۸ سال زندان و تبعید به زندان طبس محکوم شد. وی پس از گذراندن مدتی در زندانهای ارومیه و مهاباد به زندان طبس انتقال یافت. این زندانی سیاسی، در اوایل مهرماه سال ۱۳۹۴، در اعتراض به مخالفت با حق مرخصی‌اش، دست به اعتصاب‌غذا زد و در پی آن از زندان طبس به زندان بیرجند تبعید شد.

محمدامین عبدالهی به مدت بیش از دو ماه در سلول‌های انفرادی و عمومی قرنطینهٔ زندان بیرجند در شرایط اسفناک نگهداری می‌شد اما سرانجام به‌دنبال اعتراضات و اعتصاب‌غذا در اواخر آذرماه 94 به بند عمومی منتقل شد. این زندانی سیاسی بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک جرایم همراه با زندانیان جرایم عادی و نبود امکانات کافی در زندان بیرجند به‌سر می‌برد. زندان بیرجند فاقد بند ویژه زندانیان سیاسی است و زندانیان سیاسی آن نیز بر خلاف اصل تفکیک جرایم در میان زندانیان با جرایم عادی نگهداری می‌شوند.

در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ اداره اطلاعات شهر ارومیه با گشایش پرونده‌ایی جدید محمدامین عبدالهی را به ارتباط با رسانه‌های خارجی متهم کرد و از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شهر ارومیه برای این زندانی سیاسی، حکم شش ماه حبس صادر شد.

محمد عبدالهی، برادر این زندانی سیاسی صبح روز سه‌شنبه 19مرداد در زندان ارومیه همراه با پنج زندانی دیگر در زندان ارومیه اعدام شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60178583-2b91-490c-8d0b-9a102c0d0c10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات