728 x 90

اعدام زندانيان سياسى اهل سنت,

نامه زندانی سیاسی بهنام موسیوند در رابطه با اعدام ۲۵ زندانی اهل سنت: جامعه باید واکنشی در خور نشان دهد

-

زندانی سیاسی بهنام موسیوند در زندان اوین - مهرسکوت را بشکنیم
زندانی سیاسی بهنام موسیوند در زندان اوین - مهرسکوت را بشکنیم
زندانی سیاسی زندان اوین بهنام موسیوند، در نامه‌یی با اشاره به اعدام جنایتکارانه 25تن از زندانیان اهل سنت در زندان گوهردشت کرج، در سالگرد اعلام قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در ۶۷ و انتساب زندانیان اهل سنت به گروه‌های تروریستی را امری مذموم و توجیه اعدام افراد بیگناه دانست و نوشت: «جامعه باید در مقابل چنین فاجعه‌ای مهر سکوت بشکند و واکنشی درخور نشان دهد» .

در این نامه آمده است: «در روزهای بهت و بغض و حیرت از جنایتی هستیم که بر همنوعان و هموطنانمان رفته است. جنایتی که در سالروز اعدام‌های سال ۶۷ رخ داد و بار دیگر جامعه ایرانی را در ماتم فرو برد. اعدام سی زندانی اهل سنت و خطر اعدام قریب‌الوقوع تعداد زیادی دیگر همه‌مان را شوکه کرد.

حافظه تاریخی جامعه مدنی پس از برهه شوم دهه شصت چنین فاجعه‌ای را در خاطر ندارد. در این میان تلاش حاکمیت و دستگاه امنیتی آن برای انتساب این دسته از هموطنان اهل سنت به گروه‌های تروریستی امری مذموم، نخ‌نما و بی‌شرمانه برای توجیه اعدام افراد بی‌گناهی است که جرمشان تنها عقیده‌شان بود.

اما جامعه بیدار می‌داند تلاش‌های حقیرانه اخیر در سرکوب فعالان و دگراندیشان اقلیت‌های قومی و مذهبی پروژه‌یی است که سال‌ها جهت فشار و ارعاب داخلی و تشنج‌آفرین در منطقه بحران‌زده کنونی صورت گرفته و افراد اعدام‌شده قربانیان سیاستهای غیرعقلانی و غیرانسانی دستگاه حاکمِ هستند. حال خانواده‌هایشان را عزادار و مصیبت‌زده (بی‌آن‌که اجازه آخرین دیدار یا حتی اجازه خاکسپاری عزیزانشان را داشته باشند) در غم و اندوهی بی‌پایان فروبردند.

اکنون ما جامعه ایرانی هستیم و واکنش متعهدانه به این ظلم بی‌حساب. بلکه پایانی نهیم به این روند سرکوب و کشتار. ماییم و خانواده‌های داغدار که از ما حداقلی از همراهی و همدردی را چشم‌انتظارند.

جامعه‌ای که سال‌ها شعار سر داده که: «بنی‌آدم اعضای یکدیگرند / که در آفرینش ز یک گوهرند // چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار // تو کز محنت دیگران بی‌غمی / نشاید که نامت نهند آدمی» باید در مقابل چنین فاجعه‌ای مهر سکوت بشکند و واکنشی درخور نشان دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c91175c-47f5-427e-a18f-85dda0caf0ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات