728 x 90

روابط ایران آمریکا,

سه سناتور آمریکا خواستار توضیح جان کری در مورد باج ۴۰۰میلیون دلاری به رژیم ایران شدند

-

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا
سه سناتور جمهوریخواه آمریکا طی نامه‌یی به جان کری وزیر خارجه آمریکا خواستار پاسخگویی وی به پرداخت 400میلیون دلار به رژیم ایران در ازای آزادی 4زندانی آمریکایی ایرانی تبار شدند.

هیل نشریه کنگره آمریکا روز سه‌شنبه 19مرداد طی مقاله‌یی به قلم جوردن کارنی نوشت: «مارک کرک، سناتور ایالت ایلینوی، دیوید پردو، سناتور ایالت جورجیا، و جانی ایزاکسون، دیگر سناتور ایالت جورجیا، با ارسال نامه‌یی به وزارت‌خارجه آمریکا از جان کری، وزیر خارجه این کشور، خواستند درباره جزئیات 400 میلیون دلار پول پرداخت شده به رژیم ایران توضیحات روشنی ارائه دهد.

در نامه‌این 3 سناتور جمهوریخواه آمده است: «سوال ما درباره زمان پرداخت 400 میلیون دلار است که با آزادی 4 زندانی آمریکایی همزمان بوده است. پس از آن مایل هستیم توضیحی درباره نحوه غیرمعمول پرداخت این پول نیز توضیحاتی داده شود» .

سناتورها در این نامه همچنین نوشته‌اند: «ما نگران هستیم پرداخت پول همراه با تبادل 7 زندانی ایرانی محبوس در آمریکا و آزادسازی آنها موجب شود رژیم ایران به بازداشت بیشتر اتباع آمریکایی تشویق شده و برای گرفتن امتیازات بعدی نیز از همین شیوه استفاده کند» .

سه سناتور جمهوریخواه آمریکایی رژیم ایران را حامی تروریست دانسته و پرسیده‌اند: «چرا کابینه اوباما با پرداخت این پول به رژیم ایران موافقت کرد، در حالیکه این رژیم به‌دلیل دخالت در چند عملیات تروریستی هنوز به خانواده‌های آمریکایی قربانی تروریسم بدهکار است» .

در این نامه سناتورهای آمریکا همچنین خواستار شفاف‌سازی در این باره شده و پرسیده‌اند. آیا این پول در ازای آزادی زندانیان آمریکایی پرداخت شد؟ آیا 400 میلیون دلار به‌وسیله رژیم ایران در اهداف تروریستی هزینه می‌شود؟ و آیا کابینه اوباما با پرداخت 400 میلیون دلار، تحریم‌ها را علیه رژیم ایران نقض کرده است؟

سناتورهای آمریکایی همچنین در پایان تأکید کرده‌اند: «دولت اوباما باید به سؤالات مطرح شده پاسخ دهد و در برابر روح سیاست تحریم علیه رژیم ایران مسئولیت‌پذیر باشد» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25691cc3-46ba-4f58-b7b7-5304fc058aa0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات