728 x 90

اعدام دسته جمعي,تشدید سرکوب ,

هیومن رایتس واچ: اعدام نوجوانان زیر۱۸سال در ایران نقض قوانین بین‌المللی

-

اعدام نوجوانان زیر18سال در ایران نقض قوانین بین‌المللی
اعدام نوجوانان زیر18سال در ایران نقض قوانین بین‌المللی
هیومن رایتس واچ مستقر در نیویورک، روز سه‌شنبه ۱۹مرداد با انتشار بیانیه‌یی اعدام نوجوانان زیر 18سال توسط رژیم آخوندی را نقض میثاق بین‌المللی حقوق کودک دانست. در این بیانیه آمده است: به گفته سازمان ملل‌متحد حدود ۱۶۰ نفر از افرادی که در زمان ارتکاب جرم زیر سن قانونی بوده‌اند، در زندانهایی در سراسر ایران نگهداری می‌شوند و در انتظار اجرای حکم اعدام به‌سر می‌برند. بیشتر این افراد «بدون رعایت استانداردهای بین‌المللی» محاکمه شده‌اند و در زمان بازداشت نیز مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته‌اند.

بر اساس بیانیه هیومن رایتس واچ، علیرضا تاجیکی که 21سال سن دارد، در زمان ارتکاب جرم تنها ۱۵ سال داشته است. هیومن رایتس واچ روند دادرسی علیرضا تاجیکی را «ناعادلانه و بدون رعایت استانداردهای بین‌المللی» توصیف کرده و خواستار توقف حکم اعدام او شد.

هیومن رایتس واچ همچنین با اشاره به بیانیه اخیر عفو بین‌الملل درباره اعدام حسن افشار متهم زیر ۱۸ سال در اراک، از این اعدام نیز به‌عنوان یکی دیگر از موارد نقض کنوانسیون حقوق کودک توسط ژریم ایران نام برده و اعلام کرد که این نوجوان، طی روند دادرسی خود به وکیل مدافع دسترسی نداشته است.

محمدرضا حدادی نیز جوان ۲۷ ساله‌یی است که در زمان ارتکاب قتل ۱۵ ساله بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e57a1292-9aa5-4513-89ee-7f3aca1f5aff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات