728 x 90

زندانیان سیاسی,اعدام دسته جمعي,

دژخیمان خامنه‌ای پیکر زندانی سیاسی اعدام شده محمد عبداللهی را به خانواده‌اش تحویل نمی‌دهند

-

زندانی سیاسی اعدام شده در اروميه  محمد عبداللهی
زندانی سیاسی اعدام شده در اروميه محمد عبداللهی
به گزارش دریافتی دژخیمان خامنه‌ای از تحویل پیکر زندانی سیاسی اعدام شده محمد عبداللهی به خانواده‌اش خودداری می‌کنند.
به خانواده عبدالهی گفته شده اجازه برگزاری مراسم ختم در هیچ مسجدی ندارند و جنازه فرزندشان را هم تحویل نمی‌دهند. این در حالی است که وکیل محمد عبداللهی تا آخرین لحظات اجرای حکم بر غیرعادلانه بودن محاکمه و روند قضایی پافشاری می‌کرد.

یک منبع نزدیک به خانواده عبداللهی گفت: «رئیس زندان صبح سه‌شنبه به خانواده محمد گفته است که ما جسد را به بیمارستان خمینی فرستادیم و بروید از آنجا تحویل بگیرید. بیمارستان هم به آنها می‌گویند باید مجوز داشته باشید. وقتی به دادگاه مراجعه می‌کنند به شعبه‌یی نامشخص هدایت می‌شوند. در آن جا به آنها می‌گویند حکم محمد اجرا شده و بروید برایش مراسم بگیرید اما در هیچ مسجدی حق ندارید مراسم بگیرید فقط در خانه خودتان. جنازه فرزندتان را هم تحویل نمی‌دهیم».

محمد عبداللهی زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه، صبح روز ۱۸ مردادماه جهت اجرای حکم اعدام به سلو‌های انفرادی این زندان منتقل شد و روز بعد اعدام گردید.
این زندانی سیاسی از روز نهم خردادماه در اعتراض به حکم «ناعادلانه» و نحوه رسیدگی به پرونده خود دست به اعتصاب‌غذا زده بود و در سی‌ودومین روز با وعده «پذیرش اعاده دادرسی» به اعتصاب‌غذایش پایان داده بود.
محمد عبداللهی 35ساله، متاهل و شهروند ساکن شهر بوکان به اتهام محاربه در بیدادگاه شهر مهاباد محاکمه و به اعدام محکوم شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c9b29eb-1ef9-4ed3-b3fb-4e720b3be3cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات