728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار خليج فارس,

نگرانی رژیم از اولین گردهمایی حقوق‌بشر اعراب در بحرین و حمایت از مجاهدین خلق ایران

-

گردهمایی حقوق‌بشر اعراب در بحرین
گردهمایی حقوق‌بشر اعراب در بحرین
دیکتاتوری آخوندی نسبت به اولین گردهمایی حقوق‌بشر اعراب در بحرین که برای مقابله با دخالتهای رژیم ایران در کشورهای عربی برگزار شده بود ابراز نگرانی کرد.

سایت تابناک متعلق به پاسدار محسن رضایی نوشت: «منامه پایتخت بحرین روز گذشته شاهد یک نشست ضدایرانی با حضور برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بود. کشورهای عربی… در این نشست یک طرح ضدایرانی برای مقابله با تهدیدات ایران ارائه کردند. در این نشست از تلاشهای ضدایرانی دولتهای عربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس در برابر آنچه که به‌زعم این نشست خطرات ایرانی خوانده می‌شود حمایت شد. در نشست مذکور امنیت کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس و آنچه که دخالتهای ایران در کشورهای عربی توصیف می‌شود و تاثیر کنونی و آینده آن بر منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت» .

سایت پاسدار رضایی همچنین با نگرانی افزود: «برخی سازمانهای حاضر در نشست نیز در همراهی با سیاستهای ضدایرانی برخی کشورهای عربی خواستار حمایت بین‌المللی از (مجاهدین) شدند.

بیشتر بخوانید:
خاطرنشان می‌شود اولین گردهمایی عربی حقوق‌بشر با عنوان ”تهدیدهای رژیم ایران برای امنیت انسانی“ در بحرین برگزار شده است.

اخبار الخلیج روز یکشنبه 17مرداد گزارش داد: «این گردهمایی یک ”ابتکار عربی برای تقویت حقوق‌بشر و امنیت (انسان عربی) است و هدف آن جلوگیری از دخالتهای رژیم ایران در وطن عربی است و به‌عنوان فعالان مدنی عرب، برای متوقف کردن اقدامات رژیم ایران در وطن عربی کار می‌کند.

اقدامات رژیم ایران در وطن عربی بر اساس ”صدور انقلاب“ است و ایدئولوژی رژیم ایران و اقدامات بنیادگرایانه‌اش بر پایه آن است.

هدف این ابتکار به‌طور اساسی وضعیت حقوق‌بشر در وطن عربی و امنیت و ثبات کشورهای عربی است که برای حقوق‌بشر ضروری است. کما این‌که هدف این ابتکارعمل ایجاد یک پناهگاه ملی عربی غیردولتی است که در تقویت امنیت ملی و همزیستی مسالمت‌آمیز میان اقوام مختلف عرب سهیم باشد و به مثابه‌ ستونی است که رودرروی رویکردهای توسعه گرایانه رژیم ایران به‌عنوان حائل عمل می‌کند و از دخالتهای این رژیم در امور مردم عرب در تمامی زمینه‌های مذهبی؛ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ممانعت می‌کند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس تأکید کردند که دخالت رژیم ایران در امور منطقه مخالف تمامی اصول روابط بین‌الملل و حسن همجواری و همزیستی مسالمت‌آمیز میان مردم است.

نشست پایانی این کنفرانس شب گذشته با حضور احمد الملا رئیس شورای نمایندگان و با همکاری حقوق‌بشر فدرال عربی تحت عنوان (تهدیدات ایران برای امنیت انسانی ”حقوق‌بشر بدون امنیت وجود ندارد“ ) برگزار شد.

در بیانیه پایانی خاطرنشان شده است ‌که گرایشها و ایدئولوژی طایفه گرایانه‌یی که رژیم ایران صادر می‌کند اهانت به مردمی است که در انتخابات گرایشات خود ثبات قدم دارند و این پدیده منجر به بحران نظامی و امنیتی می‌شود و به‌دنبال آن زندگی اعراب در معرض خطر قرار می‌گیرد و این اقدامات مصداق مفهوم ”تروریسم دولتی است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6fdb8f52-f5e1-4865-a354-8b081180dc19"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات