728 x 90

سوريه,

ژنرال اسعد الزعبی: نبرد شکستن محاصره حلب در تاریخ جنبشها بی‌نظیر است + تصویر

-

اسعد الزعبی رئیس هیأت اپوزیسیون سوريه در گفتگوهای ژنو
اسعد الزعبی رئیس هیأت اپوزیسیون سوريه در گفتگوهای ژنو
عملیات قهرمانه رزمندگان سوریه سرانجام به شکستن محاصره حلب در بخشهای جنوبی و غربی این شهر منجر شد.
 
 
رزمندگان در زیر شدیدترین بمبارانها توانستند راه را به جلو باز کنند و این پیروزی را رقم بزنند. این پیروزی قبل از این‌که شکستی سنگین برای رژیم اسد باشد ضربه‌یی کاری به آخوندهای حاکم بر ایران است که سرمایه‌های مردم ایران را در تنور جنگ با مردم سوریه نابود می‌کنند.
 
 
رزمندگان اعلام کردند در عملیات روز گذشته خود بعد از تصرف دانشکده توپخانه و کلیه مراکز تجمع دشمن، مناطق شرق حلب را از محاصره خارج کردند.
 

آنها همچنین کلیه مواضع و پایگاههای رژیم اسد در منطقه راموسه را تصرف کردند و بدین ترتیب به نزدیکی مناطق آزاد شده در شهر حلب رسیدند. تیم های رزمنده به محله‌های تحت محاصره حلب رسیدند. آنها تأکید می‌کنند قصد دارند پیشروی هایشان را در داخل شهر حلب ادامه دهند.
 
 
 
در جریان عملیات بزرگ شکستن محاصره حلب دانشکده‌های تسلیح به همراه دانشکده توپخانه به تصرف رزمندگان در آمد. تیم های نفوذ رزمندگان به داخل محله‌های حلب رفتند.
 

یک فرمانده: تلفات عناصر ارتش اسد و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان تقریباً به 150نفر می‌رسد. علاوه بر آن مقادیر زیادی مهمات و تسلیحات به دست ما رسیده است. هشت خودرو نفر بر بی‌ام پی و 15 توپ.
 
یک فرمانده: صفوف نیروهای اسد به‌شدت دچار فروپاشی شده است. وقتی که رزمندگان خط اول دفاعی دشمن را تصرف کردند نوبت به خط دفاعی دوم یعنی شبه‌نظامیان رسید. آنها فکر می‌کردند می‌توانند منطقه را حفظ کنند ولی همان شبه‌نظامیان به اسارت ما در آمدند.

در رابطه با اهمیت این عملیات و پیشروی رزمندگان به سوی شهر حلب ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت مذاکره‌کننده سوری گفت:
در ابتدا به مردم تبریک می‌گویم. به تیم های رزمنده و قهرمانان ارتش آزادی تبریک می‌گویم. در صورتی‌که بخواهیم به تاریخچه جنگها نگاه کنیم پیروزی که مشابه این پیروزی باشد را نخواهیم دید. به‌عنوان یک نظامی می‌خواهم بگویم که واقعیتهایی وجود دارد که اثبات می‌کند نبردهای آزادی حلب یا شکستن محاصره از روی حلب در تاریخ بی‌نظیر بوده است.

اولا در علم نظامی تعداد نیروهای مهاجم باید بیشتر از نیروهای مدافع باشد.

این در شرایط طبیعی است ولی در شرایطی که نیروهای رژیم در داخل شهر حلب حضور دارند و گفته می‌شود که خط راموسه برای رژیم اسد خط غیرقابل نفوذ است و تنها در صورتی می‌توان این خط را شکست که سلاح اتمی در اختیار کسی باشی یا نیروی هوایی یا سلاح موشکی فعال داشته باشد. ولی این سلاحها در اختیار رزمندگان نبود و خط را شکستند.
 
رزمندگان ما تعدادشان کمتر بود، تسلیحاتشان سبک و نیمه سنگین بود. سلاح تهاجمی نداشتند. آتش تهیه یا آتش پشتیبانی نداشتند و به‌رغم این مشکلات در زمان بسیار کوتاهی دست آوردهای چشمگیری داشتند. طی 4 تا 5روز بیست کیلومتر پیشروی کردند و در عین‌حال هواپیماهای روسیه 60هزار بار آنها را بمباران کردند. هزاران شبه‌نظامی عراقی و پاسداران تروریست رژیم ایران به مدت شش ماه تلاش کردند تا به سوی حلب پیشروی کنند تا این شهر را محاصره کنند. به این تفاوت کیفی میان طرفین نگاه کنید و به نتایج نگاه کنید.

هواپیماهای روسیه یک لحظه نیز آنها را ترک نکرد. با توجه به تمامی این تفاوتها از نظر نظامی نمی‌توان تصور کرد که این قهرمانان پیروز شوند.

سلاح ضدهوایی این قهرمانان لاستیک خودروست که کودکان حلب آنها را آتش می‌زنند. چه نظریه‌یی و چه دانشگاه نظامی و کدام کارشناس نظامی می‌داند که سلاح ضدهوایی در حلب لاستیک خودرو است. این باعث افتخار ماست که این قهرمانان چنین پیروزی هایی را خلق می‌کنند و به آنها می‌گویم شما اثبات کردید، مانند کسانی نبودید که گفتند ولی عمل نکردند، شما کسانی نبودید که به‌دنبال معابر انسانی باشید. شما وقتی گفتید آن را عمل کردید و شایسته احترام، محبت و تقدیر هستید.
 

باید در این نبرد به سه موضوع اشاره کرد
همکاری میان رزمندگان
گره خوردن رزمندگان با پایگاه اجتماعی‌شان که نتیجه بزرگی داد

عشق رزمندگان به میهن و عشق آنها به دفاع از مردم و عشق آنها به حق تعیین سرنوشت

و در این‌جا می‌خواهم به روسیه، رژیم ایران، سازمان ملل و جهان بگویم: کسی که گفت اذالشعب یوما اراد الحیات، درست گفت و بر سرنوشت است که پاسخ دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d047203c-467d-4e5f-9346-99178919fa46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات