728 x 90

بهداشت و درمان,بحران اقتصادى ايران,

اعتراف به تجهیزات پزشکی فرسوده برای معالجه بیماران خاص در کرمانشاه

-

اعتراف به تجهیزات پزشکی فرسوده برای معالجه بیماران خاص در کرمانشاه
اعتراف به تجهیزات پزشکی فرسوده برای معالجه بیماران خاص در کرمانشاه
رئیس شورای بیماران خاص استان کرمانشاه روز شنبه 9مرداد 95 به فرسودگی تجهیزات اعتراف کرد و گفت: ”تجهیزات پزشکی برای بیماران خاص در استان کرمانشاه فرسوده و غیرقابل استفاده است“.

حسین بیگلری افزود: ”تمامی دستگاههای دیالیز استان به‌دلیل چهار نوبت کار کردن، کارایی اصلی خود را از دست داده و به روز شدن این دستگاهها یک ضرورت اساسی است“.

وی به فرسودگی دستگاه اشعه تراپی در بیمارستان خمینی اشاره کرد و آن را غیرقابل استفاده دانست و گفت: ”بسیاری از بیماران خاص استان به‌دلیل عدم کارایی دستگاههای دیالیز و اشعه تراپی استان برای درمان عازم تهران می‌شوند و در آنجا نیز با هزینه‌های گزاف بیمارستانها مواجه می‌شوند“.

وی در اشاره‌یی دیگر به وضعیت نابسامان بیمارستان و بیماران اضافه کرد: ”اکنون هیچ مکان استراحتی برای اقامت بیماران شهرستانی در استان وجود ندارد و خانواده‌های بیماران مجبور به اقامت در چادرهایی در نزدیکی بیمارستان خمینی می‌شوند و بنده نیز بنا‌ به این ضرورت نامه‌یی به سردار طلایی نوشته و درخواست تأمین اقامت سرایی برای بیماران خاص داشتم“.

بیگلری با اشاره به بی‌توجهی کمیته امداد در این زمینه و مشکلات بیماران در ادامه گفت: ”این بیماران که تحت پوشش کمیته امداد هستند با کمکهای ناچیز این کمیته هزینه خرید بسیاری از داروهای خود را ندارند“.

وی به افزایش روزافزون تعداد بیماران سرطانی در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ”بسیاری از افراد مبتلا به سرطان از شهرستانهای مختلف استان برای درمان و معالجه به بیمارستان امام رضا (ع) در کرمانشاه مراجعه می‌کنند اما امکانات این بیمارستان پاسخگوی این همه بیمار مراجعه کننده نیست“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b3e24ed-50e1-4ae5-ac71-fb9f2540d5c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات