728 x 90

اخبار اروپا,

پاپ فرانسیس از اردوگاه آشویتس بازدید کرد و پای «دیوار مرگ» شمع روشن کرد

-

دیدار پاپ فرانسیس از اردوگاه آشویتس
دیدار پاپ فرانسیس از اردوگاه آشویتس
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکهای جهان در ادامه سفر پنج روزه خود به لهستان، روز جمعه هشتم مرداد، از اردوگاه آشویتس بازدید کرد. این اردوگاه یکی از مجهزترین اردوگاههای کار اجباری نازیها در طول جنگ جهانی دوم بود که اتاقهای گاز و کوره‌های آدم سوزی آن شهرتی جهانی یافتند.

این بازدید، بنا‌ به خواست پاپ فرانسیس بدون سخنرانی و در ”سکوت“ برگزار شد.

پاپ فرانسیس ۷۹ ساله با پای پیاده و از دروازه اصلی اردوگاه آشویتس، وارد اردوگاه شده و در آنجا نیز با «بئاتا شیدو»، نخست‌وزیر لهستان و ۱۲ تن از بازماندگان آشویتس دیدار کرد.

وی با ادای احترام به قربانیان جنایت نازیها در طول جنگ جهانی دوم، بر ”ستون شکنجه“ مقابل بلوک شماره یازده بوسه زد.

رهبر کاتولیک های جهان ضمن گفتگو با برخی از بازماندگان آشویتس پای «دیوار مرگ» شمع روشن کرد و در «سکوت» به راز و نیاز پرداخت.

پاپ فرانسیس همچنین در دفتر یادبود موزه آشویتس نوشت: پروردگارا به فرزندان خود رحم کن و ما را به‌خاطر بی‌رحمی و سنگدلی خود ببخش.

هم اکنون سالانه صدها هزار نفر از اردوگاه آشویتس بازدید می‌کنند و در سال ۱۹۷۹ میلادی نیز سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل‌متحد یونسکو (UNESCO) این اردوگاه را به‌عنوان «نماد بی‌رحمی انسانی نسبت به همنوعان خود در قرن بیستم» در فهرست میراث جهانی خود قرار داد.

در این سفر چند تن از مقامهای بلندپایه سیاسی و مذهبی لهستان از جمله نخست‌وزیر این کشور پاپ را همراهی می‌کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5de482c-85bf-46c9-84eb-6a0fced0e9bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات