728 x 90

فساد اقتصادى,اختلاس در ایران,

حاکمان غارتگر و دست فروشان مجرم!

-

دستفروشان نادری اهواز
دستفروشان نادری اهواز
دستاورد حاکمیت رژیم ولایت‌فقیه و مشخصاً دوره سه ساله دولت آخوند حسن روحانی برای مردم ایران، رکود سنگین اقتصادی، تعطیلی کارخانه‌ها، اخراج گسترده کارگران، بیکاری و گسترش فقر بوده است.

در چنین شرایطی است که بخشی از ارتش بیکاران و گرسنگان برای گذران معیشت زندگی، ناگزیر به دستفروشی هستند تا بخش ناچیزی از نیازهای زندگی را تأمین کنند. این بخش از مردم از محرومترین و اغلب ساکنان حلبی آبادها و حاشیه‌نشین شهرها هستند.

اخیراً شهرداری رژیم در تهران برای سرکوب این مردم محروم، با تصویب مصوبه‌ای دست فروشی را جرم دانسته، و از یکی از ارگانهای سرکوب وابسته خواسته است تا به بهانه سد معبر و پاکسازی محیطهای مترو با دستفروشان مقابله کند.

مصوبه ضد‌مردمی شهرداری رژیم در رابطه با دستفروشان در صورتی است که این پدیده معلول نظام سیاسی فاسد و چپاولگری است که فقر و بیکاری را گسترش داده است والا چه کسی حاضر است با این همه مشقت و تحقیر و بگیر و به بند به دستفروشی روی بیاورد؟

افرادی که دست فروشی می‌کنند کسانی هستند که قادر به تأمین هزینه‌های زندگیشان از راه‌های معمول نیستند، و برای تأمین حداقلهای بخور و نمیر زندگی مجبورند دستفروشی را به‌عنوان شغل خود انتخاب کنند.

برخلاف نظام آخوندی که دستفروشان مجرم دانسته و سرکوب می‌کند، در عموم کشورها فضای مناسبی برای کسب و کار دستفروشان ایجاد کرده‌اند، به این ترتیب که با تعیین مکانهای مشخصی برای دستفروشی و یا تعیین چند روز در هفته برای این کار، فضای کار را برای آنان فراهم کرده‌اند.

مقامات شهرداری و مأموران سرکوبگر وابسته استدلال می‌کنند دستفروشان از فضای عمومی سوء‌استفاده می‌کنند! و بروند کار دیگری بکنند. اما مشخصاً نمی‌گویند در جامعه فقر زده که رکود بیداد می‌کند، کارخانه‌ها و موسسات تولیدی یا تعطیل شده‌اند و یا بیش از 50 درصد آنها پایین‌تر از 50 درصد ظرفیت تولید می‌کنند، در چنین جامعه‌ای چه کار تولیدی وجود دارد تا انبوه دستفروشان به آنجا مراجعه کنند؟

واقعیت این است که بسیاری از جوانان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و.. به‌دلیل بیکاربودن و نداشتن شغل، اقدام به دستفروشی می‌کنند. بسیاری نیز دانشجویانی هستند که برای تأمین مخارج دانشگاه به این کار یعنی دستفروشی روی می‌آورند.

در ایران تحت حاکمیت آخوندها که چپاول اموال مردم توسط سران و سردمداران رژیم بیداد می‌کند، مد‌یران دولتی حقوق های نجومی دارند، اختلاس‌گران وابسته به حاکمیت اموال مردم را میلیارد میلیارد سرقت کنند، و سرمایه‌هایی که باید کار ایجاد کنند را می‌دزدند، باز مردم محرومی که بر اثر این غارتگریها به زیرخط مرگ رفته‌اند مجرمند.

در رژیمی که سارقین میلیاردی اموال مردم جایگاه و مقام در بالاترین مناصب دارند، دستفروشان محرومی که برای زنده ماندن خود و خانواده خود با هزار سختی و تحقیر تلاش می‌کنند باید که مجرم باشند.

باشد که مجرمین واقعی که حاکمان رژیم غاصب ولایت‌فقیه هستند به دست همین محرومان به زیرکشیده شده و حقوق ملت ایران از حلقوم تک به تک آنها بیرون کشیده شود.

مسأله‌یی که طلیعه آن همین روزها در درگیریهای خیابانی مأموران سرکوبگر با مردمی که در حمایت از همین دستفروشان محروم به صحنه می‌آیند دیده می‌شود. درگیریهایی که به‌طور معمول زیر چتر حمایتی مردم به گوشمالی مأموران سرکوبگر می‌انجآمد و آنها را در بسیاری موارد فراری می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cb9bece-c7f4-4511-a8ea-015c9609586b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات