728 x 90

اخبار اروپا,

جزییات جدیدی از عاملان حمله به کلیسا در فرانسه

-

حمله به کلیسای فرانسه
حمله به کلیسای فرانسه
سربریدن یک کشیش و مجروح شدن یک نفر دیگر در کلیسایی در فرانسه بار دیگر موجی از احساسات را در میان مردم و مسئولان فرانسه برانگیخته است.

دو عامل این حمله در درگیری با پلیس کشته شدند.
فرانسوا مولن، دادستان ضدتروریسم پاریس در مورد عاملان این حمله می‌گوید: ”یکی از آنها تا هجدهم مارس ۲۰۱۶ در بازداشت به‌سر می‌برد و در این تاریخ و به دستور دادگاه ضدتروریسم فرانسه محکوم به حبس خانگی و حمل مچ‌بند الکترونیکی شده بود“. به گفته پلیس وی تنها چهار ساعت در روز اجازه ترک منزل را داشته و در همان چند ساعت این حمله را صورت داده است.

عادل کرمیش که ۱۹سال بیشتر نداشته، در سال ۲۰۱۵ و در پی دو بار تلاش برای پیوستن به داعش بازداشت شده بود. هویت عامل دوم این حمله هنوز مشخص نشده است.

پلیس نرماندی در همین رابطه نیز یک نوجوان ۱۶ساله اهل الجزایر را روز سه‌شنبه دستگیر کرد. به گفته دادستان ضدتروریسم پاریس برادر این نوجوان در سال گذشته به داعش در سوریه پیوسته و با عاملان حمله به این کلیسا در ارتباط بوده است.

این دو صبح سه‌شنبه و به هنگام مراسم دعا وارد این کلیسا شده و کشیش ژاک هامل را سربریدند. یکی از راهبه‌ها توانسته بود از کلیسا بگریزد و پلیس را در جریان این حمله قرار بدهد. پلیس در ابتدا برای آزادی گروگانها وارد مذاکره با دو حمله‌کننده شده اما پس از آن که گروگان‌گیرها اقدام به کشتن کشیش کردند، پلیس به روی آنها آتش گشود که در نتیجه هر دوی آنها کشته شدند.

پلیس از عاملان این دو حمله سه چاقو و یک کمربند انفجاری قلابی کشف کرده است.

داعش با انتشار پیامی در سایت اینترنتی خود به نام اعماق، عاملان این حمله را ”سربازان“ این گروه نامیده و مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34ebce34-6047-44cb-815d-fc98123e1dd2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات