728 x 90

اخبار اعتراضى,

تهران، کرج، یزد ۵رشته اعتراض و اعتصاب

-

حضورنیروهای سرکوبگر در پاساژ علاالدین بازار موبایل
حضورنیروهای سرکوبگر در پاساژ علاالدین بازار موبایل

یزد - اهالی مهردشت یزد برای اعتراض به مشکل اُفت فشار آب در بخشداری تجمع کردند.

مردم مهردشت روز دوشنبه 4مرداد در اعتراض به کمبود آب در بخشداری تجمع کردند.
بخشداری بخش بهمن شاهد تجمع عده زیادی از مردم بود، که به علت مشکلات ناشی از اُفت فشار آب در گرمای شدید تابستان، ضمن اعتراض به این شرایط، خواستار برطرف کردن مشکل خود شدند.

تهران ـ خبر تکمیلی ادامه اعتراض و اعتصاب کسبه پاساژ علاالدین بازار موبایل

تا ظهر سه‌شنبه 5مرداد هنوز مغازه‌ها در پاساژ علاالدین بازار موبایل بسته است.
بنا‌ به گزارش تکمیلی حوالی ساعت 3 صبح مزدوران با تیراندازی و با شکستن درب به داخل مغازه‌ها رفتند تا گوشیها را جمع‌آوری کنند. به بسیاری از کسبه این بازار، از 500 میلیون به بالا ضرر وارد شده هنگام خروج نیروی انتظامی و مأموران تعزیرات و سازمان مبارزه با قاچاق، کسبه و مردم معترض شعار غارتگر حیا کن کشورم رو رها کن سر دادند که با حمله مأموران انتظامی روبه‌رو شدند.
لازم به یادآوری است که اصلی‌ترین عوامل واردات این گوشیهای توقیف شده، پاسداران هستند و کسبه ناچارند از آنها جنس تهیه کنند، چون رابط دیگری برای واردات ندارند.
وارد کننده‌های رژیمی رها شده‌اند و خرده فروشهای قانونی دستگیر و جریمه می‌شوند.
در ادامه این تهاجمات عوامل شهرداری، پروژه تخریب مغازه‌های بالای این پاساژ را شروع کرده‌اند.

تهران - اعتراض فعالان صنف چاپ و نشر هنگام سخنرانی یکی از مهره‌های وزارت ارشاد

ساعت 15 الی 17، بعدازظهر روز دوشنبه 4مرداد 1395 مراسمی تحت عنوان 'چرایی رکود صنعت چاپ و نشر' در سرای اهل قلم تهران واقع در خیابان انقلاب برگزار شد که در این مراسم و هنگام سخنرانی یکی ازمهره‌های وزارت ارشاد، اعتراضات فعالان این صنف علیه سیاستهای دولت و نابودی این صنعت شروع شد.
دلیل اعتراض ناشران و چاپخانه‌ها: گرانی کاغذ و تخصیص ندادن کاغذ دولتی به آنها، عدم اجرایی شدن معافیت مالیاتی برای فعالان این صنف، عدم تخصیص مجوز برای چاپ کتب مختلف و کلیشه‌ای شدن کتابهای بازار و قرار دادن خط قرمزهای مختلف برای نویسنده‌ها و چاپخانه‌ها و گرایش آنها به چاپ زیرزمینی آثار خود که فروش بسیار بیشتری نسبت به ناشران و چاپخانه‌های مجاز دارند، همه و همه نکاتی است که فعالان صنعت چاپ خواهان رسیدگی به آن هستند و دولت طفره می‌رود!
گفتنی است که هنگام سخنرانی یکی ازمهره‌های وزارت ارشاد و صنعت چاپ و نشر، بیش از نیمی از جمعیت شرکت کننده در این مراسم، محل مراسم را ترک کردند.

کرج – تجمع کارگران در اعتراض به تعطیلی کارخانه لبنیاتی و بیکاری نزدیک به 300نفر

ساعت 7، صبح روز سه‌شنبه 5مرداد 1395 کارگران کارخانه لبنیاتی 'گل کَنسرو' در هشتگرد کرج، با درهای بسته این کارخانه روبه‌رو شدند و دست به تجمع در مقابل این کارخانه زدند
بنا‌ به گزارش کارگران این کارخانه، این در حالی است که ماشینهای حمل شیر نیز از ساعت 6 و طبق روال هر روز خود، مقابل این کارخانه بودند و اجازه ورود نیافتند در پی مشکلات مالی فراوان در کارخانه و همچنین پایین آمدن تولید کارخانه در مقابل فروش نرفتن محصولات تولیدی در این کارخانه، زمزمه‌های تعطیلی و ورشکستگی کارخانه و البته فروش و مزایده آن به گوش می‌رسید و این موضوع کارگران این کارخانه را نسبت به بیکاری دائمی، بدون پوشش بیمه بیکاری و پرداخت نشدن 3ماه حقوقشان نگران کرده است.

کرج - ورشکستگی و اعلام تعطیلی کارخانه تصفیه شیر سهند

 
روز سه‌شنبه 5مرداد 1395 کارخانه تصفیه شیر سهند در جاده هشتگرد -کرج که دوغ و ماست تولید می‌کند، اعلام ورشکستگی کرد و تعطیل شد. این کارخانه نیز حدود 100 کارگر در بخشهای دام و داخلی کارخانه دارد که حالا باید با بیکاری دست و پنجه نرم کنند. این دومین کارخانه لبنیاتی در این منطقه است که در اثر رکود تعطیل می‌شود. شایان ذکر است که در دورهٴ حسن روحانی در اثر افزایش تورم میزان ناچیز لبنیاتی که در سفره مردم باقی مانده بود از سبد غذایی آنان حذف شده است.

تهران - رکود بازار طلا، بازار طلافروشان تهران را باز هم به تعطیلی و اعتراض کشاند

صبح روز سه‌شنبه 5مرداد 1395 از ساعت ۹:۳۰، بازاریان بازار طلافروشان تهران و همچنین تیمچه‌های داخلی بازار بزرگ، به‌دلیل مشکلات متعددی که با بانک مرکزی و دولت بر سر نرخ طلا و سود آن دارند و همچنین رکود شدید این بازار، چراغ مغازه‌ها را یک به یک خاموش و کرکره‌ها را پایین دادند.
بنا‌ به گزارش یکی از فعالان بازار طلا، سود طلا‌فروشان 7 درصد است ولی دولت 9درصد مالیات می‌گیرد و همین باعث شده است تا مردم سرمایه‌شان را وارد بازار طلا نکنند و خریداران طلا کاهش یابند و بازار طلا دچار نوسانات زیادی شود. یک طلا فروش گفت: برجام تنها دلیل رکود طلا نبوده است بلکه مالیات بر ارزش افزوده، عامل مهم دیگری محسوب می‌شود که بازار طلا اعم از خرید و فروش را تحت تاثیر قرار داده است و کسبه را زمین‌گیر این رکود کرده است. مرداد ماه طبق روال بازاریان، از جمله ماههای خوب اقتصادی به‌شمار می‌رود که ناکارآمدی مقامات حکومتی، باعث شده تا رکود تمام بازار را فرا بگیرد. اعتراض در بازار طلا ادامه دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1413c74b-7d2b-4aba-a4d3-6b19f76c4971"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات