728 x 90

اخبار اعتراضى,

تهران اعتراض و اعتصاب، ناشران، بلور فروشان، طلا‌فروشان، کارگران و فروشندگان موبایل

-

جمع‌آوری گوشیهای آیفون از بازار و اعتراض شدید بازاریان
جمع‌آوری گوشیهای آیفون از بازار و اعتراض شدید بازاریان

تهران ـ درگیری کسبه و دستفروشان بازار بلورفروشان در تهران

روز جمعه 2مرداد 95 نیروهای سرکوبگر شهرداری، به‌صورت وحشیانه به کسبه و دستفروشان بازار بلورفروشان یورش بردند. این موضوع باعث درگیری کسبه و دستفروشان با نیروهای سرکوبگر شد. مردم حاضر در صحنه هم به حمایت از دستفروشان به مزدوران اعتراض کردند.

تهران ـ تجمع اعتراضی عده‌یی از سهامداران و کارگران پلی اکریل در مقابل دفتر حسن روحانی

روز دوم مرداد 95 شماری از سهامداران و کارگران کارخانه پلی اکریل ایران، در اعتراض به انحلال این کارخانه بزرگ مقابل نهاد ریاست‌جمهوری و بورس تهران تجمع و اعتراض کردند.

تهران ـ اعتراض و اعتصاب شماری از کسبه بازار طلا

صبح روز شنبه 2مرداد 1395، بیش از 80 درصد مغازه‌های بازار طلا در بازار تهران، از صبح بسته بودند که علت آن هم رکود شدید در بازار طلا و به صفر رسیدن سفارشات می‌باشد. بازاریان بازار طلا تهران اعتراض نامه‌ای را به بانک مرکزی و صنف طلافروشان نوشتند مبنی بر عدم تخصص دولت در کنترل بازار طلا و نارضایتی کسبه این بازار که با ادامه این روند، قادر به فعالیت نخواهند بود و تهدید کردند در صورت ادامه روند رکود شدید، تحصن و اعتصاب سراسری به راه خواهند انداخت.
یکی از بازاریان معترض گفت: از ابتدای سال 95 تا به کنون، بیش از 10 کارگاه طلاسازی که با او و دیگر کسبه بازار طلا ارتباط داشتند و سفارشات آنها را انجام می‌دادند، ورشکست و تعطیل شده‌اند و تمام این موضوع، به‌دلیل سیاستهای غلط بانک مرکزی بوده. و برخلاف توهم ایجاد شده، توافق هسته‌یی هیچ تأثیر مثبتی در بازار ارز و طلا نداشته بلکه بدتر هم شده!

تهران ـ اعتراض ناشران کتاب

از ساعت ۹:۳۰صبح روز شنبه 2مرداد 1395، بسیاری از بنگاههای انتشاراتی در خیابان انقلاب و دیگر نقاط بورس کتاب در تهران، مغازه‌ها و فروشگاه‌های خود را در اعتراض به اجرا نشدن معافیت مالیاتی ناشران فرهنگی بستند.
یکی از ناشران گفت، اعتراض این صنف به‌دلیل بی‌توجهی دولت و به سخره گرفتن ناشران می‌باشد.
وی افزود: به‌تازگی از سوی اتحادیه ناشران اعلام شد که اسامی ناشران در کشور به سازمان تأمین اجتماعی داده شده تا آنها تحت پوشش بیمه قرار گیرند!، اما خواسته ناشران در اعتراضات و مطالبات قبلی‌شان این نبوده ناشران طبق قانون، خواهان رسیدگی دولت به معافیت مالیاتی ناشران فرهنگی هستند.
شایان ذکر است بسیاری از انتشارات و کتابفروشیها در راسته خیابان انقلاب و فردوسی و ولیعصر که بورس کتاب می‌باشد، در اثر رکود تعطیل شده‌اند، اما دولت هنوز قانون معافیت مالیاتی این صنف را اجرایی نکرده است.

تهران ـ یورش برای جمع‌آوری گوشیهای آیفون از بازار با اعتراض شدید بازاریان مواجه شد

در ساعت 10، صبح روز شنبه 2مرداد 1395 مزدوران رژیم، به بازار موبایل ایران واقع در حسن آباد تهران و همچنین بازار چارسو و پاساژ علاءالدین یورش بردند و گوشیهای آیفون (Apple) را از سطح مغازه‌ها جمع‌آوری کردند. مأموران سازمان تعزیرات و نیروی انتظامی به بهانه اجرای طرح مقابله با کالای قاچاق، از روز گذشته به مغازه‌ها و نمایندگیهای اپل سنتر در بازار چارسو و علاءالدین یورش بردند و بسیاری از گوشیهای این شرکت آمریکایی را جمع‌آوری کردند و نمایندگی این برند را در بازار چارسو پلمپ کردند!
گفتنی است که در پی این اقدامات، کسبه بازار علاءالدین علیه مأموران شعار دادند، و جمعی از مردم نیز به حمایت از آنان تجمع کردند. مقامات انتظامی در وحشت از گسترش دامنهٴ اعتراض، با گسیل مزدوران سرکوبگر خود اقدام به پراکنده کردن مردم کردند.
خسارات وارده به نمایندگی‌ها، بیش از 2میلیارد تومان ارزیابی شده است و این در حالی است که وارد کننده اصلی گوشیهای قاچاق، زیر نظارت مستقیم سپاه برای دور زدن تحریم می‌باشد.

عده‌ای از بازاریان معترض هم علیه سازمان تعزیرات و حکومت شعار دادند.
از جمله گفتند: غارتگر حیا کن، بازار رو رها کن.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2a54100f-9e55-4393-82cd-61db42b764c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات