728 x 90

روابط ایران عربستان,

بازی نمایشی دادگاه متهمان حمله به سفارت عربستان

-

حمله به سفارت  عربستان
حمله به سفارت عربستان
نمایش دادگاه متهمان  حمله به سفارت عربستان سعودی پایان یافت، رسانه‌ها و مهره‌های وابسته به سپاه و خامنه‌ای تلاش داشتند، وانمود کنند که حمله به سفارت عربستان توسط ”چند جوان خود انگیخته “ و تحت‌تاثیر احساسات انجام گرفته است.

اما وقتی حمله به‌طور گسترده‌یی مورد محکومیت بین‌المللی قرار گرفت، سران رژیم از جمله آخوند حسن روحانی و خامنه‌ای ناگزیر به صحنه آمدند تا این غلط کرده ایادی رژیم را رفع و رجوع کنند.

اما غلط کردم گویی سران رژیم و احساساتی نامیدن حمله کنندگان مفید فایده واقع نشد، زیرا در همان روز اول بازی نمایشی قوه قضاییه رژیم در جریان محاکمه حمله کنندگان به سفارت عربستان، مشخص شد که این حمله توسط سپاه سازماندهی شده، و از قبل هم اطلاع‌رسانی شده است.

متهم ردیف اول در دادگاه اظهار می‌کند: ” «من در یکی از کانال‌های تلگرامی منتسب به سپاه خواندم که تجمعی به نشانه اعتراض به رژیم آل سعود برگزار می‌شود. من با توجه به کشتار مردم در منا، حادثه فرودگاه جده و جنایات دیگری که در یمن و سوریه اتفاق افتاده بود احساس کردم برای دادخواهی مردم غزه که عموماً شیعه هستند، اعتراضی باید انجام شود“. (خبرگزاری ایسنا28تیر95)

خبرگزاری حکومتی ایسنا30تیر95 به‌نقل از سایت عصر ایران بدون این‌که اسمی از سپاه پاسداران و یا بسیج ببرد در مورد سازماندهی شدن جریان حمله به سفارت می‌نویسد: ”مروری بر اظهارات متهمان در این دادگاه نشان می‌دهد که آنان عمدتاً پیاده‌نظام یک جریان هدایت شده بودند که حتی از درک مسائل اولیه سیاست و منافع ملی نیز عاجز بودند“.

ایسنا در ادامه مقاله‌اش در مورد جریان پشت صحنه حمله به سفارت می‌نویسد: ”یافتن آمران و تحریک‌کنندگان نیز بسیار ساده است. هم نوع و شماره پلاک خوروهایی که افراد را آورده بودند، ثبت شده است، هم آن کانال‌های تلگرامی که اعضای خود را دعوت به این تجمع غیرقانونی کرده بودند، معلوم‌اند و هم عقبه مهاجمان قابل دسترسی است“.

به فاصله کوتاهی پس از حمله چماقداران وابسته به سفارت عربستان در تهران، پاسدار محسن کاظمینی سرکرده سپاه ضدمحمد رسول‌الله تهران، اعتراف کرد: «حمله به سفارت عربستان، آن طور که برخی می‌خواهند القا کنند، یک اقدام خودجوش مردمی نبوده و حرکتی کاملاً حساب شده و با طرح‌ریزی قبلی بوده است“. (روزنامه دنیای اقتصاد11اردیبهشت 1395)

در جریان حمله به سفارت انگلستان نیز مشخصاً حمله هدایت شده بود، اما رژیم تلاش داشت آن را به ”دانشجویان خود انگیخته“ نسبت بدهد، درصورتی که در جریان حمله به سفارت عناصر شناخته شده‌ای نظیر آخوند حمید رسایی حضور داشتند.

آخوند رسایی در جریان حمله به سفارت انگلستان برای نیروهای چماقدار و وابسته به بسیج، سخنرانی کرد.

سایت حکومتی گذار خبر چند روز پس از حمله به سفارت عربستان در19 دی 1394 طی مقاله‌ای تحت عنوان ”بازخوانی حمله به سفارت انگلیس/ «خودجوش‌ها» محاکمه می‌شوند؟“، حمله به سفارت عربستان را مشابه حمله به سفارت انگلستان طراحی شده از قبل و سازماندهی شده می‌داند و در ارتباط با حمله به سفارت انگلستان می‌نویسد: ”حمید رسایی از جمله کسانی بود که در ماجرای حمله به سفارت انگلیس از ابتدا مقابل سفارت حضور داشت. او در سخنرانی در جمع تجمع‌کنندگان مقابل سفارت گفته بود: «اگر انگلیسی‌ها بخواهند بیش از این زبان‌درازی و در امور داخلی کشور ما دخالت کنند، مسئولان جمهوری اسلامی واقعاً نمی‌توانند جلوی خشم انقلابی ملت را که ۳۲ سال است آمریکایی‌ها در آن می‌سوزند، بگیرند“.

رسایی پس از آن ماجرا در گفتگو با «شرق» گفت: دانشجویان از رفتار روباه پیر عصبانی بودند و نتوانستند احساسات خود را کنترل کنند. او از اتفاقات سفارت انگلیس رفع مسئولیت کرد و درباره هزینه‌هایی که آن واقعه بر کشور تحمیل کرد، گفت: «من نمی‌توانم این هزینه را بررسی کنم ببینیم یک کیلو بود یا دو کیلو“. !

در جریان قتلهای زنجیره‌یی نیز رژیم وانمود می‌کرد که این قتل توسط یک فرد خودسر در وزارت اطلاعات انجام گرفته، اما بعداً در جریان جنگ و جدال باندی مشخص شد که قتلها طراحی شده توسط عناصر بالای حکومتی صورت گرفت و... .

این بازی همیشگی رژیم است که سران و نهادهای سرکوب آن پشت ماجراهایی نظیر حمله به سفارت انگلستان و حمله به سفارت عربستان قرار دارند، اما وقتی که عمل آنها نتیجه عکس داده و حملات چماقداران سفارتخانه‌ها به‌طور گسترده توسط دولتها و مجامع بین‌المللی مورد محکومیت قرار می‌گیرد، آن وقت سردمداران آن نظیر علی خامنه‌ای به میدان می‌آیند و از عمل انجام شده به غلط کردم گویی می‌افتند.

بنابراین دادگاه نمایشی عوامل حمله به سفارت عربستان نیز در عداد همین بازیهای رژیم است و کسی را نمی‌فریبد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bde9a5a5-d02e-4c94-96a3-4166dbbf6427"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات