728 x 90

پناهجويان و آوارگان,اخبار آفریقا,

سازمان ملل برای حفظ جان زنان و غیرنظامیان در سودان جنوبی فراخوان داد

-

سودان جنوبي
سودان جنوبي
فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ادعاها درباره موضوع تجاوز جنسی به زنان پناهجویی که به‌دلیل درگیریهای موجود در سودان جنوبی به اردوگاههای جوبا پایتخت این کشور پناه آورده‌اند، بررسی خواهد شد و در صورت اثبات ادعاها، این کار جرم و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

وی در ادامه اضافه نمود: ”بر اساس اطلاعاتی، مشخص شده است که غیرنظامیانی که درخانه‌های اطراف ساختمان دفتر نمایندگی سازمان ملل در جوبا پایتخت سودان جنوبی، پناه برده اند مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند و این اخبار نگرانی هایی را ایجاد کرده است. حتی کارمندان زن سازمان ملل درسودان جنوبی هم تهدید به تجاوز شده‌اند. این سازمان واقعیت این خبرها را بررسی می‌کند و در صورت واقعیت داشتن، این کار جرم و جنایت جنگی محسوب می‌شود“.

خاطر نشان می‌شود که درگیریهای میان طرفداران سالوا کی یرمایاردیت رئیس‌ جمهور سودان جنوبی و مخالفان در 8 جولای امسال، 270 نفر از جمله 30 غیرنظامی کشته شده بودند تا این‌که در 11 جولای آتش‌بس اعلام شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48b7141c-615a-4c9c-a826-b85224457ba2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات