728 x 90

درگیری با مزدوران,تشدید سرکوب ,فساد اقتصادى,

مردم بلداجی و ایستادگی در برابر سارقین آب

-

درگیریها در شهر بلداجی چهار محال و بختیاری
درگیریها در شهر بلداجی چهار محال و بختیاری

مردم بلداجي روز 29 تير با ماموران سرکوبگر رژيم درگيرشدند. علت اين درگيري انتقال آب چغاخور به سفيد دشت به خاطر تامين آب مجتمع فولاد در شهرستان سفيد دشت است.اين در دوره دولت پاسدار احمدي نژاد احداث شد.
پروژه مجمتع فولاد  از جمله طرح ها و پرژوه هايي است  که  دردوران احمدي نژاد توسط سپاه پاسداران ضد خلقي و قرارگاه ضد خاتم الانبيا سپاه شروع شد ولي اين پروژه به اتمام نرسيد و در دروان دولت آخوند روحاني ادامه يافت
طي ساليان گذشته بسياري از درگيري هاي مردم با نيروهاي سرکوبگر رژيم برسرانتقال آب کارون، زاينده رود و... به مناطق ديگر، به اين دليل بوده که سپاه جهل و جنايت رژيم براي تامين آب پروژه هايش به منابع آبي مردم دست اندازي مي کند. تنها اشاره به چند نمونه از اعتراضات مردمي  درهمين رابطه، اين واقعيت را روشن ترميکند:
جمعی از شهروندان اهوازی روز پنجشنبه دوم اردیبهشت95 با تجمع در ساحل غربی رودخانه کارون نسبت به انتقال آب کارون و سد سازی در اهواز تجمع کردند و زنجیره انسانی تشکیل دادند.
يا روز دوشنبه 14تیرماه95 جمعی از مردم شهرستان شهرضا در اعتراض به بی‌آبی و بحران آب در شهرضا و به‌خصوص در منطقه اسلام‌آباد در مقابل فرمانداری این شهر تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گفته تجمع‌کنندگان مردم محلات مختلف از مشکل قطع آب در ساعتهایی از روز و فشار ضعیف آب در سایر اوقات، در محلات این شهرستان در فصل تابستان به‌شدت در مضیقه هستند.

خاطر نشان می‌شود بحران آب در شهرضا نيز تابع سرقت منابع این استان از سرچشمه‌های زاینده رو توسط سپاه پاسداران و صنایع نظامی رژیم و انتقال آن برای صنایع آب بر نظامی می‌باشد. که تحت عنوان انتقال آب به استانهای قم و یزد و کرمان به سرقت برده‌اند. حال آن که ذره‌یی از بحران آب در این شهرها حل نشده است.
همچنين روز سه‌شنبه 1تیرماه 95 جمعی از اهالی چغاخور از توابع فارسان در همين استان چهارمحال بختیاری با اعتراض و زنجیره انسانی خود رژیم را به یک عقب‌نشینی خفت‌بار مجبور ساختند. حفر تونل سبزکوه چندین سال پیش به‌منظور انتقال آب از چهارمحال و بختیاری به کرمان از سمت کرمان شروع شد. در استان چهارمحال بختیاری مدیر کل وقت محیط زیست رژیم بدون در نظر گرفتن مشکلات زیست‌محیطی به این اقدام مجوز اجرا داد.
اما در مورد علت درگيري مردم بلداچي  اعتراف سايت تابناک وابسته به پاسدار محسن رضايي به در مورد سرقت آب مردم در روز روشن، قابل توجه است. تابناک ضمن گزارشي از درگيري هاي بروجن با نيروهاي سرکوب رژيم به تاريخچه شروع پروژه مجمتع فولاد سفيد دشت دردوران احمدي نژاد  وادامه پروژه توسط دولت روحاني اشاره مي کند  و در اين رابطه مي نويسد:” عملیات احداث این مجتمع فولاد در سال 1386 و در زمینی به مساحت 250 هکتار در حالی که برای منابع آب آن فکر اساسی نشده بود آغاز شد. با این وجود عمر دولت نهم و دهم به افتتاح عملیاتی این مجتمع کفاف نداد و در دولت یازدهم نیز مراحل ساخت این پروژه ادامه یافت.“
اين رسانه حکومتي در ادامه به نگراني‌هاي مردم اشاره مي‌کند و مي نويسد:”دو نگرانی مهم و منطقی مردم شهر بلداجی و روستاهای پیرامون این شهر نیز ناظر بر آن است که اولاً با اجرای طرح انتقال آب از تالاب چغاخور و منطقه بلداجی به سفید دشت، تکلیف کار کشاورزی و دامداری این اهالی و نیز محیط زیست تالاب زیبای چغاخور چه می شود؟
نگرانی دوم نیز آن است که با توجه به زمینه های مناسب جغرافیایی منطقه و این واقعیت که 65 درصد از سهام مجتمع فولاد سفید دشت مروبط به مجتمع فولاد مبارکه اصفهان است، چه تضمینی وجود دارد که طرح انتقال آب چغاخور و بلداجی به سفید دشت بهانه ای برای انتقال نهایی آب این منطقه به مجتمع فولاد مبارکه استان اصفهان نباشد؟ “(سايت تابناک 29 تير1395 )
ملاحظه مي شود که هر دو باند رژيم درسرکوب ، چپاول و غارت مردم از جمله چپاول آب آنها که روزي بخور و نمير آنها به آن وابسته  است، سروته يک کرباس و همدست هم  هستند.
آنها علاوه براين که مردم را از منابع آبي شان محروم مي کنند، زماني  هم که کارد به استخوان مردم مي رسد و به غارت آب شان اعتراض مي کنند، پاسخ آنها را  با گلوله ، سرکوب و دستگيري مي دهند. آنچنان که درسالهاي اخير به کرات شاهد ماجراهاي دردناکي مانند حادثه اخير شهربلداجي بوده‌ايم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc3c57a2-5025-4f0b-bd95-573ee1554059"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات