728 x 90

اخبار اعتراضى,

چهارمحال و بختیاری - ادامه درگیری مردم با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی در بلداجی + عکس و فیلم

-

درگیریهای شدید میان مردم و نیروهای سرکوبگر رژیم در بلداجی
درگیریهای شدید میان مردم و نیروهای سرکوبگر رژیم در بلداجی
 
روز چهارشنبه - ساعت 0800:

به اعتراف رسانه‌های حکومتی درگیریهای روز سه‌شنبه مردم در شهر بلداجی در استان چهار محال و بختیاری با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی، در اعتراض به انتقال آب، امروز چهارشنبه 30تیر نیز هم‌چنان ادامه دارد.

خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس روز چهارشنبه 30تیرماه گزارش داد: «رئیس سازمان امداد با اشاره به این‌که این‌که نزاع از روز گذشته به‌دلیل اختلاف بر سر انتقال آب از بلداجی برای کارخانه ذوب آهن مبارکه آغاز شده و هم‌چنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 16 نیروی عملیاتی در محل حضور دارند.
مرتضوی با اشاره به نزاع دسته‌جمعی در چهارمحال و بختیاری گفت: در اثر این نزاع 180نفر مصدوم شدند» .
خاطرنشان می‌شود این درگیری پس از آن آغاز شده است که گروهی از ساکنان محل با تجمع در نزدیکی تالاب چغاخور قصد داشتند مانع از آغاز عملیات لوله گذاری پروژه انتقال آب به کارخانه فولاد سفیددشت شوند.
خبرگزاری سپاه پاسداران روز سه‌شنبه 29تیر در صفحه توئیتر خود از آتش زدن ساختمان دادگاه بلداجی توسط مردم خشمگین بلداجی خبر داد.
برخی گزارشها حاکی است یک یا 2تن از مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی کشته شده‌اند.
همچنین دهها تن از مردم معترض شهر بلداجی توسط مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

ساعت 2130:

فرار نيروهای سرکوبگر در برابر مردم به جان آمده بلداجی

 

 

 

 ساعت1810:

در طی درگیریهای امروز بین یگان ویژه و افراد حاضر در سطح شهر افراد زیادی مصدوم شدند. عدهٴ بسیاری از سرباز یگان ویژه نیز مصدوم شدند. رژیم مزدوران مجروح و مصدوم شده‌اش را با هلیکوپتر از بلداجی خارج کرده و به بیمارستانهای شهرهای اطراف برده است. بخشی از مجروحان به بیمارستان کاشانی شهر کرد منتقل شده‌اند.

 
چهارمحال و بختیاری - درگیریهای گسترده میان مردم و نیروی انتظامی در بلداجی

ساعت 1445:

فيلمی از درگيريهای مردم بلداجی با ماموران سرکوبگر انتظامی

 

 

 

 

 
بنا‌ به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) درگیریهای شدیدی در شهر بلداجی از توابع چهارمحال و بختیاری به‌وقوع پیوسته است. خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) در صفحه توییتر خود از آتش گرفتن ساختمان دادگاه بلداجی در جریان درگیریها خبر داده و می‌گوید که چند مأمور انتظامی زخمی شده‌اند. این درگیریها بر سر انتقال آب و دخالت نیروهای سرکوبگر انتظامی صورت گرفته است. بر اساس اعتراف خبرگزاری پاسداران دست‌کم یک نفر کشته، 30تن مجروح و 15تن دستگیر شده‌اند. گزارشهای مردمی بر دستگیری بیش از 50نفر دلالت می‌کند.

تصویری از توئیت خبرگزاری پاسداران:



درگیری میان مردم و نیروهای سرکوبگر پس از آن آغاز شد که گروهی از اهالی منطقه با تجمع در نزدیکی تالاب چغاخور قصد داشتند مانع از آغاز عملیات لوله گذاری پروژه انتقال آب این تالاب به کارخانه فولاد سفیددشت شوند. مأموران سرکوبگر ضدشورش برای حفاظت از کارکنان پروژه انتقال آب و حفظ امنیت این پروژه در محل حاضر شده‌اند که میان آنها و معترضان درگیری ایجاد شد. رژیم آخوندی در هراس از گسترش درگیریها اقدام به دستگیریهای گسترده در این منطقه نموده است.
 


خبرگزاری سپاه پاسداران به‌نقل از نماینده مجلس ارتجاع خدیجه ربیعی به‌منظور سفید نمایی اوضاع گفت: «در حال حاضر آرامش در بلداجی حاکم است و درگیریهای صورت گرفته امری موقتی بود. »
وی بدون اذعان به درگیریهای گسترده در بلداجی گفت: «در حال حاضر شرایط شهر عادی است و اثری از درگیری و تشنج وجود ندارد. ».

 

 

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1bbea320-1e48-4bfc-b8d5-e50694139cc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات